Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hva var tidsaspektet her igjen? Safety etter x mnd og effekt etter 6 mnd?

5 og 6

1 Like

Eller er helseinvestor plutselig på kjøperen?

here you can find dates for REK sør-øst committee meetings. seems there are 4 different committees A,B,C,D, do you which one will be handling our applications?

https://helseforskning.etikkom.no/komiteerogmoter/sorost/moter/b?p_dim=35240&region=10795&komite=2

Also, here is the link where to find all committee meetings minutes, just select the year and the committee, so far no meeting minutes for 2019. but this is where it will be published eventually!

https://helseforskning.etikkom.no/komiteerogmoter/sorost/referater/b?p_dim=34984&region=10795&komite=2

1 Like

REK Sør-Øst er jeg rimelig sikker på :slight_smile:

That I know but the REK sør-øst has 4 different committees A,B,C og D

Usikker om av interesse her men lell: * Results from an open-label Phase 2 clinical trial evaluating Tyme Technologies’ (NASDAQ:TYME) SM-88 in patients with end-stage pancreatic cancer showed a treatment benefit. The data are being presented today at the ASCO GI Cancers Symposium in San Francisco.

  • Specifically, 68% (n=19/28) of evaluable patients with actively progressing end-stage pancreatic cancer who received SM-88 alone remain alive after median follow-up of 4.3 months.
  • 79% (n=11/14) of patients receiving SM-88 in a third-line setting remain alive after median follow-up of 4.7 months, more than twice as long as historical results.
  • The company plans pursue regulatory approval for third-line use.
  • SM-88 is a combination therapy that uses a proprietary dysfunctional tyrosine derivative to interrupt the metabolic processes of cancer cells, breaking down their defenses and making them vulnerable to oxidative stress and death.

Kommitene virker å være helt likt sammensatt. De er nok rullerende og det blir helt tilfeldig hvilken som behandler Pcib sin søknad.

1 Like

Information could be kept from public

3 Likes

Little bit of digging, see below correspondence log with REK, seems Pivotal phase application was received 19/12/2018. also some recent correspondence regarding Forskningsbiobank which was earlier extended to 2022. link below

Forskningsbiobank
https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=419456&p_parent_id=428897&_ikbLanguageCode=n

4 Likes

more, with confirmation

4 Likes

Now I changed the search word to “fimaporfin” we get more activity on the application. last recorded activity was on 09/01/2019 with the Norwegian Medicines Agency i believe! anyone who knows more about the process?

8 Likes

]Nei, hvilke aksjer er det knytta garanti til? Sjøl statsobligasjoner og andre rentebærende verdipapirer kommer sjelden med garanti for reell gevinst.

Men baserer du dine investeringer i biotekaksjer på en risk:reward-vurdering, tror jeg du kommer bedre ut om du handler FØR første store nyhet kommer. Nedsalget fra Nyenburgh presser nå åpenbart kursen, men de skal høyst sannsynlig helt ut.

Den dagen første store nyhet slippes, ser jeg for meg et skikkelig hesteslipp med vrinsking, sprang og galopp. Da kan det bli vanskelig å komme seg i sadelen.

8 Likes

Vel, @Ebitor, da er den akkurat stor nok. Hver og en av oss må finne det risikonivået vi er komfortabel med; ikke stole blindt på eller la oss suggerere av andres"tilforlatelig overbevisende " argumenter for å kaste flere penger inn i potten.

Det er for såvidt akkurat der jeg sjøl befinner meg - med den vesentlige forskjellen at min kjøpestopp skyldes barberte bankkonti og ikke manglende lyst på flere PCIB-aksjer.

Men jeg har så det holder.

6 Likes

Er du ute etter aksjer med “garanti” har du valgt feil bransje Ebitor. Ferdig snakka.

5 Likes

Jeg er ikke rik, men har satset 500k i pcib uten å låne penger. Hvis disse pengene forsvant så har jeg kun lønna å leve av. Sønnen min har spart noen hundre K til bolig, men nå har han brukt alt på pcib. Han stoler på pappa. Så får vi se hvordan det går videre i livet med pappa og sin kjære sønn, hehe.

8 Likes

Å vente kan være god strategi det. Men det blir som alltid vanskelig å velge inngang uansett. La oss si det kommer først ut en god melding på vacc. Kursen går 30 %. En vet jo ikke om det vil føre til salg, bare at de har fått alle responsene de var ute etter og de fleste med god margin. Venter litt til for å se om det blir noen kjøp av teknologien. Imens kommer extension, med like gode resultater som i kohort 4. Kursen gå nye 20 %. Må vente litt til den er jo ikke blitt bedre, kanskje den dipper. Imens kommer avtale i Asia. Nu er det for sent å få superbillige akjser, Kursen går nye 100 %. Nå har kursen gått veldig mye uten at risikoen har gått så veldig mye ned.

Skal en vente helt til interimavlesing, kan kursen være flere hundre, men da er risikoen ganske liten.

Kan selvfølgelig være at jeg tar feil, og kursen bare går til 50, Er kursen 50 etter god extension, Asiapartner og vacc med alle egenskapene de er ute etter, skal jeg selge rubbel og bit ved godkjennelse og aldri mer kjøpe en aksje,

4 Likes

http://m.digitaljournal.com/pr/4113959

3 Likes

Bavarian Nordic er vel kjent for de fleste…og her er pcib nevnt i forbindelse med sitt samarbeid med dem…

https://www.google.no/amp/s/www.fairfieldcurrent.com/news/2019/01/16/bavarian-nordic-s-bvnry-and-adverum-biotechnologies-advm-head-to-head-analysis.html/amp

4 Likes

Oi, å satse alt på ett kort, og da endatil et kort i farmasisegmentet er nærmest for gambling å regne. Aksjemarkedet i seg selv betyr usikkerhet, selv om det også kan gi betydelig bedre avkastning enn banken, såfremt det går bra. Farmasi er vel det segmentet der risikoen er desidert høyest.
Men jeg antar at dette er forhold du er inneforstått med og har tenkt gjennom før du satte pengene inn. Jeg håper du også har klargjort dette for din sønn. For skulle det gå åt skogen og du har fremstilt dette for rosenrødt, så er det ikke bare pengene dine du taper, men da frykter jeg at forholdet til din egen sønn kan få seg en alvorlig knekk.

Jeg kan ikke annet enn ønske dere begge to lykke til. Jeg håper og tror dette skal bli en særdeles hyggelig investering, men jeg er slett ikke 100% sikker og heller ikke jeg har noen garanti for at jeg får tilbake investert kapital.

3 Likes