Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Etter det jeg husker fra den dokumentaren om MS studien (noen år siden) , så ble resultatet underkjent.

Men del gjerne resultatene om du har de tilgjengelig.

For min del, tror jeg fimaVac resultatene er saa eksepsjonelle, at et BP selskap kommer til aa betale store summer for aa sikre seg teknologien. Burgeren maa paa banene foerst, deretter; Time will show.

3 Likes

Pcib fortsetter nedturen, angrer bittert på denne investeringen så langt

Auch! Dersom man ønsker det, kunne man for et øyeblikk siden med 500 aksjer bombe kursen ned til kr. 22,05, et nivå man ikke har sett siden des. 2017. Det trengs så desperat noen nye aksjonærer som ikke leser TI og (dermed) ikke er “fullastet” allerede!

2 Likes

Det meste er depressivt om dagen.

Og uheldigvis klarer ikkje PCIB å sto imot en råtten børs.

Heldigvis er handelen minimal på dette nivået.

Så får vi bare håpe at markedet bedrer seg og at PCIB kommer med noen positive nyheter de neste månedene…

Lothian

2 Likes

Har bidratt litt i dag:

Handel

Støttekjøper når jeg kan, men nå håper jeg snart at ledelsen trekker en kanin opp av hatten. Hadde satt pris på at styret/ledelsen har mer fokus på å kommunisere utover den innerste kjernen som deltar på GF / kvartalsgjennomgangene. Hadde det ikke vært for kompetansen til enkelte her inne ville jeg nærmest vurdert å kaste kortene. Men takket være dyktige individer her på tråden (blant annet) og egeninnsats for å lese meg opp om selskapet og bransjen, har jeg en større tro på prosjektet enn noen gang tidligere. Synd ikke aksjeverdien gjenspeiler mulighetene i dette caset. Men hele biotek sektoren ligger dessverre med brukket rygg. Håper det blir mange suksess-historier til slutt. “Keep the faith” :innocent:

27 Likes

Klarer ikke mer enn 50 og 50 stk i små drypp. Men alle monner drar.

4 Likes

PCIB var 1 av 8 selskap som presenterte seg på et mini seminar hos ABG SC på tirsdag, der var det i hvert fall mange større investorer som ikke hadde PCIB fra før. Men om de klarte å overbevise noen nye investorer om å gå inn vet jeg ikke, dagen sentiment er jo bare trist.

6 Likes

Hvem andre var der?

Men vi vet jo av erfaring at slike konferanser ikke har noen positiv påvirkningen på kursen, heller tvert i mot. Se på Nano, har jo stupt som en kråke etter roadshowet de har hatt nå i vår.

1 Like

oxo skjer det så mye utenforliggende hele tiden… men man kan jo håpe på en snarlig bedring.

  1. og 29. juni møtes G20-landene til toppmøte i den japanske byen Osaka. Der skal angivelig Donald Trump og Kinas president Xi Jinping møtes, og dette er også det tidligste landene er ventet å kunne komme noen vei i handelssamtalene.

Oljeprisen faller stadig - Norwegian er jo bare tragisk - NEL har tryna kraftig etter smellen i helgen - oxo TRVX hvor ekstremt klønete de opererer for tiden er meg en gåte.

Alt er jo med på å skape uro i rekkene!!

1 Like

PROGRAMME TUESDAY 11 JUNE 11:00 – 14:30

11:20-11:40 Nordic Nanovector
Marco Renoldi, COO

11:45:12:05 Targovax
Øystein Soug, CEO

12:10-12:30 Vaccibody
Martin Bonde, CEO

12:30-12:50 Lunch

12:50-13:10 PCI Biotech
Per Walday, CEO

13:15-13:35 BerGenBio
Richard Godfrey, CEO

13:40-14:00 Ultimovacs
Øyvind K. Arnesen, CEO

14:05-14:30 Oncoinvent
Jan A. Alfheim, CEO

ABGSC_Norwegian_Biotech_Oncology_Seminar.pdf (214,7 KB)

8 Likes

Var visst bare disse syv: PCIB, NANO, ULTIMO, TRVX, APIM Therapeutics, Vaccibody og Oncoinvest

BGBIO var ikke der, men var hos Arctic dagen etter.

1 Like

Sliter fortsatt med å forstå hvordan et biotekselskap som er finansiert flere år frem i tid og som er i gang med registreringsstudie kan fortsette å falle sånn som det her uten noe interesse. Blir mest sannsynlig kjøpt opp lenge før de går tom for penger.

Jeg har fortsatt troen på at en eller annen dag så kommer det en sterk interesse som gjør at PCIB blir verdsatt til flere milliarder. Etter noen VAC og nAC avtaler så går det nok opp for de fleste… NEL hadde jo 10 milliard i markedsverdi for ikke så lenge siden.

Det er potensial for selskaper som taper penger og har en lovende fremtid.

7 Likes

PCIB er ned 10 kroner, eller 30% siden den toppet 5. mai. Oslo børs er ned under 2% samme tidsrom.

2 Likes

Du har et ekstremt oppheng i uvesentlige detaljer, og observasjonen din er verdiløs.

Jeg kan like enkelt si at PCIB har outperformet OSEBX solid siden november (rød strek i chartet under):

image

8 Likes

“Tyske Evotec […] har netop modtaget en bevilling på 157 millioner kroner fra Bill & Melinda Gates-fonden møntet til udvikling af nye behandlinger mod tuberkulose.” (https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11440776.ece)

PCI kan jo med stor sannsynlighet bidra til ny behandling mot tuberkulose. Vi kan jo spørre Bill om han ikke vil finansiere oss også med et FimaBAC-program? :wink:

6 Likes

Det virker som at markedet ikke kjoeper noen PCIB suksess, foer BP legger pengene paa bordet.

Men den dagen det skjer, vil ganske sikkert kursen oppfoere seg motsatt av i dag og gaa hoeyt. For farar vi foerst en avtale med penger, blir forventningene til flere store. Og de kan bli mange etterhvert.

Egne penger paa bok, pluss BP penger …vil lede til at kursen vil stige mye hoeyere enn hva de fleste kan forestille seg.

5 Likes

Nyheter fra NuCana:

For de som er interesserte i å ha et øye med potensielle konkurrenter! I am :eyes:

4 Likes

I think even if there is no cash up front for FimaNac from the top 10 BP at the end of this month, even if we find out who it is will help the share price and could potentially turn the tide…

1 Like

Alltid viktig å holde øye med konkurrenter, og Nucana holder vi øye med. BTW US ODD fikk PCIB i oktober 2017.
Alt til sin tid selvsagt, men lurer på hvorfor det har tatt sånn tid for Nucana med ODDen.

4 Likes