Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

[quote=“arve1954, post:11845, topic:12647”]
At nesten ingen har hørt om PCIB er vel litt overdrevet ?
[/

Som jeg skrev over, jeg var i møte med en forvalter hos Storebrand. Han hadde aldri hørt om PCIB. Jeg har 3 venner som er leger. De har hørt om PCIB av meg.
Vi er bare en bitteliten menighet.
Oppvåkningen kommer med avtaler og presseoppslag.

13 Likes

Wishful thinking?
Tenker du FDA og EMA tilbakemeldinger og regulatoriske løp er fri fantasi?

Tenker du de håndfaste samarbeidsavtalene med flere biotekselskap.

Tenker du de vitenskapelige statistiske studiene?

Tenker du resultater presentert over tid?

Nei, dette er så håndfast som det kan få bli.

Jeg tror jeg ikke ville ha investert i biotek om jeg var deg. Klart det er risiko!

4 Likes

hearsay meldinger på anonyme forum om at selskap er ukjent for forvaltere som er på OSE?

Så stort er ikke OSE altså…

1 Like

Ja, det tjener ingen av oss å konkret snakke om oppkjøp på 10, 20 og 50 milliarder.

Drømmer også om at PCIB skal skape verdier som ligger langt over 1 milliard, men stegene PCIB har tatt det siste året har knapt blitt verdsatt på Oslo Børs.

Det bekymrer meg på kort og mellomlang sikt.

Jeg har null kompetanse men leser jo det snøffelen med flere skriver her på forumet og ut fra deres kommentarer synes jeg vi få meget dårlig betalt i markedet ut fra hva som er levert av resultat i fra selskapet.
En vakker dag må det da gjenspeiles i kursen at dette kan bli megastort?

7 Likes

Alle skulle vel gjerne hatt kursen høyere enn det den er på i dag. Men om den hadde vært på 40 i dag, hadde du solgt da? Eller 50? Eller 100? Det hadde ikke jeg i hvert fall.

5 Likes

Får jo håpe at kursen ligger der den ligger fordi “ingen” har hørt om PCIB enn at “alle” relevante har hørt om selskapet og funnet det uinteressant.

3 Likes

Tror ikke problemstillingen er relevant for kommer det avtaler/partner få fyker vi lett fobi 100 .

6 Likes

Skulle skrive en setning til. Kommer ingen avtale blir vi nok liggende her vi ligger + - en kr eller to.

Det må jo skje noe med Topp-10 (Fimanac) 1H20.
Spørsmålet er om vacc kommer før dette

5 Likes

Min antagelse er at det er ytterst få mennesker som følger bio-tech. Er det overhode noen som snakker om sektoren utenom Radium?

Eneste vi hører er ved kvartalsrapport og at selskapene går i rødt. Ja, vi får en og annen info om utvikling slik som PCIB og Teknisk Ukeblad. Men ALDRI noen “seriøse” diskusjoner bland kjendis analytikere.

99,9 % handler om makro og etablerte pluss søte selskaper som Nel og Norwegians. Hør litt mellom linjene til Peter Warren i “tid for penger” podden så får man en viss innblikk i hva folk tenker og investerer i. Pengepodden, Finanspodden osv handler stort sett om “alle” andre sektorer en bio-tech.

Når de første pengene kommer til sektoren så kommer de fort, og da skal alle inn. Det er min spådom. Skal ikke se bort i fra en kraftig synergiefekt som løfter hele sektoren ved første store avtale/gjennombrudd for et selskap.

23 Likes

Fikk akkurat fatt i 1200 stk…
Dette blir bra!

7 Likes

Du får sikkert 1200 til om du prøver?

4 Likes

Støtter denne 100%

1 Like

Spm og svar til PCIB

Hei

Jeg har et tema som jeg lurer på. Det er sikkert ivaretatt og dere har god kontroll på det, men gi meg det gjerne inn med teskje.

Slik jeg har forstått det har PCIB en strategi om å ikke markedsføre og selge produktet selv (ggk chem). Videre har dere en avtale med en produsent for å ta for seg produksjon etc (CMC kostnader i 2018 på 3.8mill og 1H19 på 2.7mill).

Ved guidet interim avlesning i 2022, vil det være et krav fra de regulatoriske myndighetene om at det er et apparat til å få behandlingsløsningen ut i markedet klart, og at dette må være på plass før tillatelsen (AA og CMA)gis? Vil det være et krav om at et sikt apparat er klart etter at en evnt tillatelse blir gitt (det blir gitt tillatelser på betingelser om at apparat kommer på plass etc)?

Hvis dette er tilfelle, har PCIB en strategi rundt dette hvis dere ikke har en partner som står for markedsføring og salg, før interim avlesning i 2022? Er det overkommelig at dere kan gjøre det selv? Hvis det ikke er overkommelig, står da PCIB med noe svakere forhandlingskort fordi man er avhengig av en partner for både før og evnt etter interim?

Mvh
Xxxxx med omtrent 75000 aksjer

Hei xxx,

Takk for mail og din interesse for PCI Biotech. PCI Biotech sin strategi for kommersialisering av fima Chem for gallegangskreft er som du sier i utgangspunktet gjennom lisensiering, men samtidig er det ikke unaturlig å vurdere muligheter for å markedsføre produktet på egenhånd i enkelte markeder. Generelt er det flere regulatoriske krav, utover en vellykket pivotal studie, som må oppfylles før myndighetene gir en markedsføringstillatelse. En pre-kommersialiseringsprosess løper parallelt og i etterkant av en pivotal studie, herunder også å etablere et markedsføringsapparat dersom det ikke satses på ren utlisensiering. Rent regulatorisk er det ikke krav til at markedsføringsapparatet må være på plass før markedsføringstillatelse innvilges, men det er selvfølgelig myndighetskrav som må oppfylles løpende i en kommersiell fase.

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

35 Likes

Svaret var vel litt “god dag mann økseskaft”.

Det vesentlige her er at PCIB på en eller annen måte må ha et markedsføringsapparat klart for store deler av verden i forkant av at markedgodkjenningen blir gitt. Hvordan det ukjente mikroselskapet PCIB skal makte det uten hjelp fra minst ett BP er for meg en gåte?
(Se f.eks. på alle ressursene Nano allerede over flere år har brukt på å forberede markedsføring av Betalutin om 2-3 år. Dette til tross for at det trolig blir partnerskap).

1 Like

@Bonusfrelst

Sitat fra Skuggedals svar til deg:

Alle som kjenner den prinsipielle ansvarsdelingen mellom styre og ledelse i et aksjeselskap, vet hva dette betyr: Skuggedal bekrefter at styret har drøfta muligheten for slike løsninger. Det er altså ikke hans egen synsing som kommer til uttrykk.

Jeg merker meg derfor med interesse at styret vurderer å justere tidligere formulert strategi (jf. diskusjon her på tråden igår).

PS
Hadde dette bare dreid seg om muligheten for å betjene det skandinaviske / nordiske markedet i egen regi (slik ledelsen har uttalt for lenge siden), hadde ordlyden vært en annen.

12 Likes

Interessant
Skal en se kynisk på dette så vil vel PCIB med egenopprettet distrubisjon og behandling kanskje med relativt lite resurser tjene store penger på å gjøre alt selv uten innblanding fra BP.
Men pasientene vil nok være bedre tjent med at BP tar seg av dette.
Forskjellen ligger jo i at dersom PCIB selv gjennomfører behandlingen så går inntektene uavkortet til selskapet.

Så i stedet for avtale med BP så kan en heller inngå avtaler med diverse helseinstitusjoner nasjonalt og internasjonalt.

Ser en på PHO så gjennomfører disse en egen innføring av selskapets produkt til markedet uten hjelp fra BP.
Dette er jo et masseprodukt lavt priset som skal inn på de fleste sykehus i skarp kontrast til PCIB som skal utføre relativt få behandlinger med meget høy kostpris pr stk.

Da må det vel bli en løsning med få steder der behandlinger skjer og hvor en oppnår høy ekspertise /kvalitet på disse behandlingsinstitusjonene og at pasientene må godta å reise til stedet hvor behandling foregår.
Som eneste godkjente behandling i GGK med PCIB sin metode dersom de lykkes så må en da vel kunne anta at pasientene via sine leger finner frem til denne behandlingen.
Dersom ikke så må der være en stor og alvorlig systemfeil i verktøyene som brukes.

Se på danskene.
Tror neppe Genmab hadde blitt til hær i Norge med den defansive holdningen som råder hær.

Når vi nå snakker om Genmab så kan en se hvordan det handles her. De er allerede via nytt selskap på jakt etter nye fremtidige medisiner mot kreft.

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11605279.ece

Danskene får det til gitt.

*skulle en mot formodning i fremtiden selv ta seg av GGK via fimaCHEM så må en selvsagt manne opp (tilsette) og gjerne vurdere å skille denne avdelingen ut fra PCIB.

4 Likes

Dette skriver altså @Senior etter å ha lest innlegget over, der det står følgende.

Herregud.

8 Likes

Hvis Fimachem viser seg å være fullstendig overlegen andre behandlingsmetoder når det gjelder gallegangskreft, så vil det bli store overskrifter i media hvis sykehusene ikke bruker fimachem. Ser for meg… Folk dør av gallegangskreft, men det finnes en måte å helbrede folk på, men sykehusene bruker det ikke. Det vil bli et opprør like stort som nei til bompenger :slight_smile:

2 Likes