Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

ble visst 1133 på meg oxo - godt over 30k nå :stuck_out_tongue_winking_eye:

0 - 3 mnd nå så tenker/håper jeg den første fimaVACC avtalen er signert !

8 Likes

RELEASE studien (fimaCHEM) , når er det realistisk at PCI-platformen blir godkjent behandling for GGK ?

Med forbehold at jeg har forstått riktig så vil jeg påstå at det blir litt av et dilemma for den uavhengige kontrollgruppen som kan anbefale markedstilgang uavhengig av tidspunktet for interrim-kontrol.

Ved et vanlig studie med randomisert arm så skjules det for pasientene hvem som får “studiets medisinske behandling” og de som får “narremedisin”.

I RELEASE studien derimot så vil tidelig i prosessen de som får nåværende ikke godkjente standardbehandling alene og de som får denne + PCI-behandling bli kjent for begge pasientgruppene (50/50) veldig tidlig i prosessen.

Dersom resultatene fra fase 1 (og forsåvidt mere behandling gitt tidligere) gjentar seg i RELEASE studien (kan ikke se noe grunn til at så ikke vil skje) så vil gruppen som kun tar dagens standardmedisin bli veldig syke , få spredning og tidelig død mens gruppen som får PCI behandlingen vil en stor andel få CR og denne gruppen vil fremtre som meget friske.

Denne observasjonen vil kontrollgruppen veldig tidlig se og det vil være et stort moralsk dilemma og hindre den gruppen som ikke får PCI behandling.
Grunnen til at dette blir ekstra ille for alle parter i RELEASE studien er at i motsetning til en narrepille hvor en kan vente til studien er slutt med å annonsere hvem som har fått medisin og hvem som har mottatt narremedisin så vil som sagt dette være tidlig kjent i denne studien.

En kan jo stille spørsmål her om historiske data ikke burde vært brukt?

Men en randomisert studie vil jo være til vår fordel da dokumentasjonen da blir udiskutabel og dataene også muligens sifikant kan gi svar på at den observerte abscopale effekten skyldes PCI behandlingen alene , men for en pris å betale for pasientene og de pårørende.

Så kontrollgruppen får litt av en jobb.

Det som også må på plass nå snart er partnere i US og Europa og Østen.
Når en har fått de beste regulatoriske privilegier der er å oppdrive for å få behandlingen til markedet raskt så vil det være imot ordningens hensikt at tiden spart på dette forholdet blir spist opp grunnet partnerforhandlinger etter at produktet er markedsgodkjent.

Vennligst korriger meg dersom jeg er på “blåbærstur”

Lykke til

8 Likes

Winning the War on Bile Duct Cancer, One Country at a Time

CCA: An Asian Cancer

Cancer is expected to affect more people in Asia, rising from approximately 6.1 million in 2008 to 10.6 million in 2030. Given this, more research is being done on cancers that are prevalent in the region.

CCA is one such cancer. It appears to be endemic in specific Asian countries like Thailand, Laos, and Cambodia, with notable rates in Taiwan, Korea and China; while remaining relatively uncommon in Western countries.

Prof Teh and his team have found that CCA in the different countries are not quite identical. They possess unique genotypes, which make them fundamentally different types of cancer.

Among people from the north-east of Thailand and its neighbouring countries, CCA is caused by chronic infection by a liver fluke called Opisthorchis viverrini, found in local fish which were consumed raw.

“However, CCA among people from Taiwan has shown links to the use of some traditional herbal medicines which contain aristolochic acid,” Prof Teh elaborated further, “while in the Western world and countries like Singapore, CCA is commonly associated with autoimmune diseases like primary sclerosing cholangitis, gallstones in the bile ducts, and congenital choledochal cysts that turn cancerous.”

Finding out that CCA is not just one cancer bodes well for patients, as treatment options may vary according to the type of CCA the patient has. “This knowledge will help us research and develop more targeted therapies – which will mean potentially better survival rates for patients,” explained Prof Teh.

https://www.snec.com.sg/news/tomorrows-medicine/winning-the-war-on-bile-duct-cancer-one-country-at-a-time

11 Likes

Kjøpersiden er positiv og selgersiden “tørker ut” ( har dem tatt helg eller er dem ferdig i denne runden? )
Ser av rapporten min 02.01.19 at kursen da var 26,30 ( 27,00 dagen etter) så ikke spes bra avkastning så langt i 2019 men det kan jo fort endre seg. ( var 42,10 den 02.01.18 bare for å “gni det inn” )
Har ikke tenkt å starte noe nytt hylekor vedr kurs/nivå osv men må vel innrømme at jeg synes dagens kurs er temmelig nøktern ut i fra det selskapet har produsert av resultat siden 01.01.18.
Børsen har jo i perioden vært solid både opp og ned så mulig vi skal være tilfreds med dagens nivå ( mange får kjøpt billige aksjer og det er da bra).
God helg til alle i “klubben”.

7 Likes

Fra Q2:
A recent preclinical publication in the high-impact immunology journal, Frontiers in Immunology, further elucidates the mechanism of action and prerequisites for the efficacy of T-cell responses induced by fimaVacc.

Er det noen som har funnet denne publikasjonen i Frontiers in Immunology? Kan det være her FimaVacc blir presentert?

3 Likes

Front. Immunol., 04 April 2018

Front. Immunol., 05 July 2019

10 Likes

Kanskje bør de her utfordres på hvorfor de aldri vil nevne PCI Biotech sine forsøk? Dette er forøvrig gjengs for de norske biotechene, blir stort sett aldri nevnt.

https://twitter.com/curecc

Jeg har ihvertfall kuppet hashtagen deres.

https://twitter.com/hashtag/ccaclinicaltrials?src=hashtag_click&f=live

8 Likes

Nok en gang skal kursen jobbes ned før stegning og sluttauksjon.

Det må da være bull at «noen» ønsker holde kursen nede flere dager på denne måten?!

Regner med det betyr akkumulering fra store som ønsker at kursen ikke skal løpe løpsk før poster er samlet???

1 Like

Dumpes i sluttauksjonen på 26, merkelig gjeng… Vil ha minst mulig for aksjene sine.

1 Like

De kommer å går de 12-13k aksjene på 26…

1 Like

faens lureri de prøver på nå…

1 Like

no balls no glory

have a good weekend all :wink::beers::sunny:

2 Likes

Kursen ble kjørt opp 4% på morgenen i dag med 1 aksje. Så det går begge veier.

Det er ingen nye store som har vist seg på top-50 listen det siste året.

Så det er nok ikke noen som konspirerer og holder kursen nede.

De siste tre dager har vel gjennomsnitt omsatt kurs vært langt høyere enn sluttkurs. I dag så det slik ut igjen. Helt til noen trakk de store salgspostene som de siste dager har kjørt kursen ned. I dag ble sluttkursen høyeste dagens omsatte kurs. Så mulig det går begge veier. Men følg med på gjennomsnittlig kurs og hvordan 10 000 poster legges ut på salg rett før sluttkurs (auksjon).

Det går likar no!

Og spesialinvestor har flere konspirert om. Må si meg enig i at spesialinvestor har vært merkelig. Men det er samtidig det markedet er, både rasjonelt og ofte irrasjonelt.

4 Likes

Ble en fantastisk ukeslutt for mange i dag og jeg er kjempefornøyd.
Sitter i till til PCIB med 20k i Nano som også snudde opp med 7,5% i dag .Er fremdeles minus der men det hjalp bra i dag da. ( ble så påvirka av deres siste podcast at jeg hamstra litt for mye egentlig).
Når det gjelder PCIB så er det tydelig selgere på banen og motivet kan jo være både pos og negativt. Er det noen som kaster ut for å få volum på lavere nivå så tviler jeg på at dem vil lykkes da topp 20 holder seg unna salgsknappen. For dem som trenger tid for å laste til et større volum er det jo en gavepakke å få billige aksjer. På sikt er det dagens kjøpere som blir vinnere det er jeg 110% sikker på ( og da er jeg sikker )

7 Likes

Det er bare å konstatere at aksjekursen stortrives i 25-28 intervallet.
Når aksjekursen først har bestemt seg, virker det som det nærmest er umulig å få den ut av «båsen» :slight_smile:

1 Like

@Ebitor,

du skriver som om aksjekursen har både vilje, sjel og forstand. Den har ingen av delene.

At “markedet” heller ikke har forstand, plager de kortsiktige investorene, men ingen andre.

12 Likes

Greit at kursen trives i dette nivået men som nevnt over så har resultatene som er levert fortjent en høyere kurs uten at det egentlig betyr så veldig mye. Vi som har satsa med 100-150k+++ aksjer vi selger ikke på 32 eller 42. Vi ønsker å stå løpet ut så får det bære/briste. Noen gidder ikke vente og tar gev på 2-3-4 kr pluss for så å satse på ny inngang noe kr ned. Slik funker markedet og det er null inngrep vi kan ta for å hindre dette. Har dem flaks så er dem inne den dagen gladnyheten kommer og visa versa. Jeg skal sitte til himmelen åpner seg eller fanden tenner i ovnen.

9 Likes

Flere som prøver seg på CCA. Her en fase 3 studie på en liten subgruppe. Forandrer vel ikke casen med PCIB i mine øyne, men greit å følge med. Mvh pcib aksjonær :slight_smile:

5 Likes

Er kommentert over av flere som ikke en konkurrent.

"Snoeffelen skrevet innlegg:
Geoinvestor, ClearIDhy med ivosidenib er ikke en konkurrent til PCIB, det er targeted Therapy, og target er en mutasjon IDH1, den finnes stort sett i iHCC.

Tabell 2 i denne linken gir en fin oversikt på targets.

clincancerres.aacrjournals.org

1078-0432.CCR-18-

:+1::partying_face:

7 Likes