Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vår samarbeidspartner har solid markedsverdi. Nesten 30 ganger høyere enn PCIB sin markedsverdi.

In its IPO, BioNTech sold 10 million American depositary shares (ADS) at $15 per ADS, valuing it at $3.39 billion.

Solid pipeline, men ingen i avsluttende fase som PCIB sin ggk fimachem ser det ut til

Omsatt 31 aksjer i sluttauksjonen på 25,7. Rett før sluttauksjon omsatt noen tusen aksjer 25,9-26 intervallet. Hvem liker presse kursen ned? Er det virkelig det som foregår?

5 Likes

Jeg med flere nyter fint lite dagens aksjekurs, men PCIB har bare levert gode meldinger… Kursen er uforståelig… Men kursen når nye høyder, når PCIB leverer… Noe som ALT tyder på vil skje…

4 Likes

Dagen før ble kursen kjørt opp til 26,20 med 1 aksje i sluttauksjonen. Det var opp 1,5% med den ene aksjen. Hva tenker du om det?

1 Like

Jeg tenker ikke mye om det annet enn at det er flere dager med slike handler i sluttauksjon. Jeg ville brukt gjennomsnittlig omsatt kurs hver dag mot sluttkurs. Da kan tendensen til hva jeg var inne på se mye tydeligere ut? Poenget er for selskapet fortsette levere resultater som det har gjort fram til nå. Da kommer også verdier fram. Jevnt og trutt eller plutselig🥳

5 Likes

Og mens aksjonærene venter tålmodig, så har altså både CBDO og CMO sagt opp sine stillinger. Veldig merkverdig timing dersom det er like før “det store gjennombruddet” i VACC og NAc?! Burde jo vært interessant for både Hans Olivecrona og Gaël L’Hévéder å være med på?

I intervjuet i Nordic Life Science sier PW ironisk nok “There will be a lot of ups and downs in what you are doing, so you have to have stamina . Make sure you have the right people; and not only the right people, but also the right competences. You need people who thrive with challenging work and want to make it happen. People who want it to succeed. Also ensure that you have team members who function well together, that you have an environment that is open and where you can share everything.“

En veldig positiv tolkning (som jo mange her sverger til) vil være at PW mener disse to ikke hadde det han mener trengs, og forfølger disse ambisjonene for å bygge en solid organisasjon, men med de tre(!) personene han nå sitter igjen med, så kan man vanskelig si at han har lykkes i hvert fall foreløpig!

Man kan fortsette å rose dem for lav cashbrun, og å ikke bruke tid på å svare på aksjonærers spørsmål etc., men faktum er at bare gårsdagens lille, ytterligere reduksjon i MCAP tilsvarer et årsverk, så om akjsonærverdiene var det som stod øverst på lista, så ville man ansatt flere.

Apropos tittelen på nevnte intervju, så er det ingen her som har turt å skrive fullt ut at “on the cusp of a revolution” ikke henviste til PCIB spesielt, men var Waldays generelle betraktning av onkologien som en følge av “the merger of information technology and biotechnology”, og at dette overhodet ikke er sentralt i det PCIB driver med.

Sånn siden noen nevnte ekkokammer…

12 Likes

“Handelsmønsteret” tyder på at noen med en større post ønsker å komme seg ut for hver gang kursen går opp noen 10-ører så kommer det frem aksjer til salgs og da ofte 10- 20 øre under sist omsatt. Den eller dem som ønsker seg flere aksjer trenger ikke stresse og løpe etter men bare sitte å vente. Kursen er ( om vi glemmer hele året) ned 6-7 kr på få uker og ut i fra det selskapet har levert er det nesten latterlig. Burde faktisk vært motsatt - opp 5-7 kr men noen vil det altså ikke slik. Selgerne som bestemmer kursen og det til stor glede for dem som ønsker påfyll. Slik vil det holde seg til selgerne er ferdig ( kan jo være både 5 og 10 som er lei og vil ut)

3 Likes

ja, men det kan nå bare selge Arve, ser ikke problemet. fikk hele 7 av de 10 eg ville ha på 26.

håpet helst på runde tall men får sikkert mer senere.

@Arve1954 og @Longtrader, kan ikke dere ta disse diskusjonene om deres egne kjøp og salg på tomannshånd?

1 Like

kan vi sikkert, men du misset poenget.

Det spiller ingen rolle hvem som kjøper eller selger, det er ikke det vi venter på.

men skal holde kjeft eg, leser mest likevel.

En som ikke ville vente og slo til og så kommer det lynkjapt en selger under sist omsatt. Kan jo være disse hell… robotene som er koblet på og da vil det fortsatt bli slik.
Pytt snart helg.

1 Like

Dere som ser på det «tekniske» og roboter etc, må da se at det ligger en gjedde i sivet. Så fort nok volum er sluppet ned på latterlige nivåer slukes det rått.

Så etterfølges salg av 10stk som senker kursen 85øre. Deretter er det bare å vente til flere slipper seg ned.

3 Likes

Må jo få lov å synes at det er tragisk da for meg for eks så betyr en handel på 250 kr - 10 aksjer - at mine aksjer ramler 150k !!! i verdi. Nå skal ikke jeg selge på dette nivået uansett men jeg trives jo best når jeg ser verdiene stiger. Så barnslig må det være lov å være.

7 Likes

image

Meget synd at børposter ikke lenger eksisterer.

8 Likes

CBDO), Gaël L’Hévéder har jobbet flere år i PCIB. Naturlig noen kommer og noen går. Slik er det overalt. Olivecrona er rådgiver for PCIB fortsatt er han ikke?

Noen kommer og de kommer fra Algeta suksess Xofigo!!!

PCI Biotech is focused towards initiation of the pivotal study and has further strengthened the
organisation by appointing Karin Staudacher, M.Sc. as Clinical Project Director. Staudacher will assume operational responsibility for PCI Biotech’s pivotal study. Staudacher brings extensive project management experience from multinational clinical research projects including Algeta’s Phase III trial for Xofigo, a product marketed by Bayer and reached the market in 2013.

Nytt styremedlem med kommersiell fokus kan det se ut til.


Hilde Furberg PCIB BoD
Hilde Furberg holds a Master of Science from the University of Oslo, Norway. She is an independent consultant and a professional board member. She has broad senior leadership experience, coming from her 35 years in sales, marketing, strategy and general management in Pharma/Biotech. Her experience is in different areas of specialty care, and from small to large global companies. Hilde Furberg has worked in Companies like Baxter and Genzyme, she was most recently European Head of Rare Diseases for Sanofi Genzyme.

Van der Burgh v Leiden U(ingen smågutt i biotek immun) er nylig gått inn i PCIB advisory board. Så fremstille PCIB ansatte som tristesse medfører ikke riktighet. Det er tvert imot meget lovende. Se siste stillinger:

http://pcibiotech.no/pci-biotech-is-hiring-a-chief-medical-officer-and-a-chief-business-officer/

«on the cusp of a revolution” henviser til det markedet PCIB er i og vil være en del i så jo det henviser også til PCIB teknologien innenfor onkologien med ny teknologi innen IT. Her vil PCIB teknologi sammen med andre teknologier sitt bidrag også være sentralt til en mulig revolusjon. Du må nesten spørre Walday i neste Q!:partying_face:

10 Likes

Bidratt med 1200 til idag, la oss håpe dette var bunnen for denne gang.

9 Likes
4 Likes

Jeg oppfatter tilnærmet 100 % enighet her på strengen om at PCIB har innfridd sine prosjektmål de siste to årene, selv om milepæler ikke har vært nådd som forespeilet. Likevel har aksjekursen beveget seg lite, særlig etter at kursen hadde satt seg i etterkant av emisjonen. Vi har sett kursøkninger – størst i etterkant av Q2-presentasjonen med info om de særs gode fimawacc-resultatene - men hver gang har kursen falt tilbake til utgangspunktet.

Dette kursbildet forteller meg at mediaomtale, kvartalspresentasjoner og konferansedeltakelse, selv ikke den sårt etterlengtede Burg-presentasjonen vil løfte kursen mye og varig. Et kursløft som blir lagt merke til og som vil skaffe nye aksjonærer, venter jeg først vil komme når det kommer avtaler som kan omregnes til kroner – millioner av kroner.

Når vil den første omregnbare avtalen komme?

Tja – kanskje i år, men min forventning er minst en omregnbar avtale i løpet av 1. halvår 2020.

6 Likes

Stort sett enig med deg.

Men FimaVacc avtale kan komme, som vil kunne føre til varig oppgang.

I tillegg har man første innrullerte pasient i USA som en trigger, kortsiktig oppgang vil være forventet.

På 3Q vil vi også få planen for Asia, som i all fall har et potensiale for varig oppgang.

7 Likes

nike
Enig i at kursen er tragisk og årsaken er vel så enkel at det ikke kommer nye aksjonærer med feite kontoer inn på eiersiden. Det er vi i “klubben” som løfter aksjen innimellom og tar imot i fra dem som ikke gidder vente lenger. Trøsten får være at det er flere som får billige aksjer og det er vell fortjent når man er med å holde kursen oppe.
Jeg trodde/håpet på avtaler i høst samt mulig signal i fra BP om at dette skal vi bli med på videre men så langt blir det med våte drømmer.
God helg. ( PS. Så varmt på terrassen her på nordvestlandet nå at jeg skal ta en pils ute. Ikke verst 11 oktober.)

4 Likes

Kort spørsmål angående utlyste stillinger:

Stod det noe i utlysningsteksten om antatt ansettelsesdato? Eller var eneste definerte dato satt til søknadsfrist?

1 Like