Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

I really do not understand your worries Regards to your question of US acceptance. Regulatory and ethic approval granted in the US!

Transcript from latest Q (Q2):

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-221634918.html

So summarizing this. The pivotal study is progressing well. We had our first patient included in May. Recruitment is progressing according to plan. We have achieved safety endpoint in the extension study, the RELEASE initiated now – has been initiated now with up to 2 treatments. Regulatory and ethic approvals are progressing according to plan. By mid-August, we had approvals received for the U.S., which is important, of course, and 8 of the 11 planned European countries. That included Norway, Germany, France, Spain, Belgium, Poland, Sweden and Denmark. We’re still waiting for Finland, U.K. and Italy. So those are the 3 remaining.

Site initiations progressing according to plan with a total of 15 sites across 7 European countries open for enrollment and actively screening for patients now by mid-August. It’s been a lot of work over the summer of this PCI Biotech organization, the operational team. And I would like to use this opportunity to congratulate them on the good work that they’ve done actually because it’s been a lot of work during the summer.

And then we have had presentation of Phase I data at the CCA Foundation in Salt Lake City at the Asia Pacific CCA conference in Taipei, in Taiwan and also the International Photodynamic Organization World Congress (sic) [International Photodynamic Association World Congress] in the U.S. in June 2019. We were – I was present myself at the International Photodynamic Association World Congress in June where we were a sponsor of the meeting. We had separate seminar, which was very well attended and with a lot of questions and interaction with the audience. So there is a lot of interest in the technology.

Looking forward then, what are we doing? What is the pivotal study. It’s a randomized study, 1:1, with an interim analysis for a potential accelerated approval. We have orphan designation by regulatory authorities, EMA and FDA, granted in both U.S. and EU. The fastest way to market has been determined through regulatory interactions with both of those agencies and this is the result of those interactions. We can, with this, become a first-line treatment of patients with inoperable extrahepatic bile duct cancer by doing randomization study of 1:1 with approximately 186 patients. The primary end point being progression-free survival and overall survival, of course, as a key secondary in this population which has very poor survival. And then potential accelerated approval through interim analysis of primary endpoints PFS, progression-free survival, followed by objective response rate. And we are planning to do this in approximately 40 key hospitals across Europe and the U.S.

Now I mentioned also that the prevalence of this disease in Asia is higher than it is in the Western world. So it is an area where we need to have a presence and where we can actually speed up recruitment. So we have a feasibility study ongoing in Asia to select the most appropriate RELEASE study sites for patient recruitment and market impact, and the aim is then to open sites in Asia as well in 2020. It’s still in a feasibility study, so it’s too early to talk too much about which countries and how many sites and so on, we’ll have to come back to that one of the feasibility is done. But this is the aim: to open study sites in 2020. So that was fimaCHEM.

From Q&A session:
Now looking forward, we are planning to have the first – we are now – we have the approvals in the U.S. and we are now doing the contract negotiations with the different sites in the U.S., which is what normally takes the longest time in that country. As you all know, there’s a lot of contract things around U.S. Probably – there’s a lot of contract issues around U.S. and contract – lawyer food you can call it maybe in – specifically that area of the world. So that normally takes the longest time, but we hope to have our first U.S. patient enrolled in the pivotal cancer study this autumn.

7 Likes

Og PCIB har vel tidligere indikert at FPD i USA vil bli børsmeldt?

2 Likes

Finland ble godkjent tidligere denne uken!

3 Likes

Det er blitt guidet H2, så jeg tenker at første innrullerte pasient i USA kommer innen H2 er omme.

Jeg går ut ifra at du mener mener “laser” technology.

Jeg har aldri tenkt at chemo er en utdatert teknologi, kan du utdype hvorfor du mener at det kan bli oppfattet som det?

Laserteknologi høres jo i all fall fancy ut, så her er det også fint om du utdyper hvorfor du mener det er utdatert.

Og hvorfor skal det oppfattes som utdatert i USA, men ikke i Europa?

SoC er jo forøvrig Chemo, så jeg tenker at de bruker det, selv om det oppfattes som “utdatert” i følge deg. Hva annet skal de behandle pasientene med?

Jeg kan jo også si hva jeg tenker. Jeg tror sykehusene er mest opptatt av hva som fungerer best på inoperable GKK, ikke hva slags teknologi som blir benyttet. PCI+Chemo er i så måte interessant å teste mot SoC, gitt de lovende resultatene PCIB kan vise til (de får de jo uansett SoC, som er en trygghet i seg selv).

12 Likes

The Laser u are refering to is called :
Photochemical internalization (PCI) is a drug and gene therapy delivery method originally developed to improve the release of macromolecules and hydrophilic chemotherapeutic agents from endosomes and lysosomes to the cytosol of targeted cancer cells.

i have one sentence for u taken from a Nordic life science magazine last mounth

PCI Biotech - On the cusp of a revolution in cancer treatment
- Precision Cancer Treatment, Nucleic acids, Vaccines and Chemo therapy -

10 Likes

Hadde jeg sittet på gjerdet,ville jeg definitivt hoppet ned og posisjonert meg før tirsdag🤘

1 Like

Hva tenker du Høgset kan si i Barcelona eller Walday kan fortelle oss her i Oslo på tirsdag som vi ikke allerede vet?

1 Like

Generelt er det bra med en oppfriskning, hva som blir sagt,vet ikke jeg… men mye kan en lese mellom linjene, stesielt på siste post med per!!!
Han virker Veldig sikker…
Noe kommer🤘

1 Like

Ikke stol på at andre sender inn spørsmål men send inn selv , eventuelt still dem på dette forumet så skal jeg få sendt dem inn , eller noen andre.

Det går lang tid mellom slike sjanser og det har skjedd mange ganger tidligere at spørsmål uteblir.

PW viste jo en veldig sikker figur under Q2 og kanskje noe av dette gjentas på tirsdag.

Videre ber de om spørsmålene sendt tidelig inn så det bør vi gjøre.

Kanskje de vurderer å børsmelde noen forhold slik at de blir i stand til å gi gode svar men dette krever kanskje tidelig innsendelse ?

Gjentar denne

tekhenrik4

397

20t

Fra BørsXtra - lenken til sendingen på tirsdag: https://www.facebook.com/Xtrainvestor/posts/10158068979296495

De ber om at spørsmål vi måtte ønske å få svar på eller kanskje de vi vil at markedet generelt skal lære seg snarest mulig sendes til [email protected]. For de som ikke er på Facebook skal de rett etterpå legge ut opptak på YouTube.

3 Likes

Det kjedelige svaret er ingenting. Men det er mulig å sprite opp hverdagen med å trade litt i forkant. bare husk å selge tradingpotten mens Per snakker.

Foruten Medistim, Hofseth og Context Vision…skriker norsk biotek etter en suksess…det er knapt mulig å finne noe mer depressivt enn norsk biotek de siste årene (spesielt det siste året)…

Vi håper jo at PCIB skal ta det neste steget…OG at det viser på prisingen, men det blir med håpet og stampingen på 25-28 fortsetter dag ut og dag inn.

Et spørsmål til Per kan jo være når han ser for seg at resultatene han og teamet skaper skal gi en prising på minst 2 milliarder kroner…

1 Like

Photocure er jo også inne i en fin trend + avtale i sommerfor cevira.

2 Likes

Nå er ikke Medistim biotech skal sies, Healthcare og medtech derimot. :wink:

“Store” forventninger til tirsdagen ? Slår ikke mye ut på kursen.
Har vel ingen hensikt å spekulere men senke skuldrene og ta det som kommer. Fordelen er når det er små forventninger så blir heller ikke skuffelsen stor og dermed begrenset fall.
Litt spennende kan det jo bli?

5 Likes

Selvsagt ingen forventninger til tirsdagen…det holder ikkje med bare preik lenger…i alle fall ikkje bare på en arena i Norge.

Hvor blir det av den “viktige konferansen” der fimaVACC skal presenteres…tviler på at de klarer dette i 2019?

Har stort sett “holdt kjeft” de siste ukene…fra PCIB er det fremdeles radio silence.

Bare å forberede seg på å vente til 27.11 før en hører noe nytt.

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/podcast-98

3 Likes

Tid snakkes det om PCIB?

1 Like

Har forresten kjøpt noen poster i NANO på 20 og Bergenbio på 17.

Det er jo like depressivt som PCIB.

Vi SKRIKER etter en suksess i norsk biotek…men det virker som ledelsene i selskapene er mer amtører enn oss investorer.

I PCIB er det like kjedelig fra okt. 2018- okt. 2019 som det var fra juni 2015-okt 2016.

Mai 2019 var siste gang PCIB meldte noe substansielt via et par børsmeldinger (fimaVACC of FPD)…de sliter med å levere på milepælene på tid (slik resten av norsk biotek også sliter med).

Får logge av frem til nyttår.

2 Likes

Ok…

1 Like

Ok. Snakkes i 2020.

2 Likes