Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Mens “gullkista” hele tida befinner seg “bak neste blåne” vil kassabeholdningen minke kvartal for kvartal. Blir dette den samme tålmodighetsprøven som Photocure?

1 Like

Gudbedre jeg leser de kjærkomne innspillene dine i denne tråden og jeg mister lysten til å trekke inn det neste oksygendraget.

Er det sånn at du sitter long i denne aksjen eller er du inne og skriver bare for din egen underholdning?

image

image

8 Likes

Magefølelsen min sier at vi vil gå Jul og Nyttår imøte på et helt annet kursnivå enn dagens kurs.

Per Walday har fremstått usedvanlig trygg, rolig, positiv og selvsikker, både på gårsdagens Q&A-seanse hos Arctic og på Q2-presentasjonen.

Jeg tror at de, for én gang skyld, kommer til å holde guidingen.
First patient dosed i USA, i løpet av H2-19, altså før nyttår.

Jeg tror også man har lært av tidligere feil og gir uttrykk for at ting tar tid og at det er en langvarig prosess med avtaler, men magefølelsen sier meg at man i realiteten er ganske nærme.
Betydelig nærmere enn man gir uttrykk for!
Kommer første Vacc-avtale før Jul? Det ville faktisk ikke overraske meg.

10 Likes

Får håpe det beste, men tilliten til Per W. som leder er betraktelig synkende hos meg! Håper jeg tar feil, men kjenner på at man her har med en leder som ingen måte har internasjonale kvaliteter og kompetanse til å lede et et selskap med det potensialet PCIB innehar!

2 Likes

@Savepig hvergang det finnes en som har hatt for mange ganger en holdning du ikke liker iht din mening går du på mannen, nå var det @Quadruple

Er det slik en ¨Moderator´´kan tillater seg?

Hodeløs haussing tillater du ulimitert.

No FairPlay !!

3 Likes

PCIB’s resultater de siste 3 aarene, er saa gode at de hausser seg selv;-)).

Slik at for alle som maatte kommentere disse, er det umulig og unngaa og vaere positiv. De er saa gode at skal man unngaa og hausse, saa maa man lyve. Og det kan vi jo ikke gjoere!

4 Likes

@solo ypperlig at akkurat du viser deg…

@Senior PW har mange gode egnskaper, men om han er rett til nåværende rolle, godt spørsmål!

Hva er der for noen kvaliteter egentlig???

1 Like

Synes Savepig sitt innlegg var helt greit, Quad kommer innom og slipper ut litt spydigheter et par ganger i kvartalet, og viser ingen interesse for selve selskapet. Dessuten modererte ikke Savepig innlegget til Quad, han bare dokumenterte historikken. Helt fair!

11 Likes

Dr. Walday joined PCI Biotech Holding as CEO in the second quarter of 2008. Dr. Walday formerly had the position as Global Head of Project Management at GE Healthcare with responsibility for project management of all pharmaceutical product development. He holds a Ph. D. in physiology from the University of Oslo and has had former manager positions in Nycomed Imaging/Amersham Health developing mainstream diagnostic drugs found in the market today. Dr. Walday has a broad international network and is experienced with business development and approvals of new products in the international scene of the pharmaceutical industry. http://pcibiotech.no/management/

25 years of senior management experience in the pharmaceutical sector. Deep insight and long experience in pharmaceutical industry and product development, ranging from preclinical research to registration, production and commercialization of new products. Thorough understanding of critical success factors of global drug development. Broad experience in all aspects of pharmaceutical industry, international leadership and organisational development. https://no.linkedin.com/in/walday

14 Likes

Fordi?

Fordi han leder det biotekselskpet som har gjort det best på OB de siste 3 årene?

12 Likes

Vanskelig å si. Musk fremstår heller ikke som kynisk og arrogant og klarte allikevel å bygge opp Tesla og SpaceX.

3 Likes

Synes vi skal vente med å dømme Per til vi ser hvordan første avtalen ser ut, kanskje de to første også. Og den som da skriker ut at “jammen når får vi den jævla avtalen da?” kan kjøpe seg en lakseaksje istedet. Biotek er ikke en bransje hvor det kommer nyheter hver uke eller hver måned. Kjøp en lottokupong hvis du vil ha spenning hver uke :slight_smile:

2 Likes

En upassende Pissing contest. av begge to. Save er innom NAVA trådene en gang iblandt og stiller spørsmål, og Quad er innom PHO og stiller “spørsmål” som motsvar. Get a room :love_hotel:

Nå uttaler jeg meg om det som skjer på denne tråden og ikke om personers oppførsel andre steder. Det har jeg ingen oversikt over :slight_smile:

1 Like

Sammenstill innleggene mine i NAVA-tråden med @Quadruple sine i PCIB-tråden og meld tilbake er du snill. Det er rimelig stor forskjell.

Legg merke til “gåseøyne”

Spennende innblikk i investormiljøet som finansierer norske forskningsselskaper.

… som du er en del av selv ja? Foreslår at innleggene om dette flyttes til småprat-tråden. (evt opprette en pissprat-tråd, da dette er mer GPP enn noe annet…)

1 Like