Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror på stigning men ikke mer enn rundt 10%


Men nå vet vi det og det samarbeidet kan jo ikke ha ført noe sted i og vi er på 35 nå


Jeg bare ser på dette som en spennende nyhet og noe som kan føre til evt full jubel, men akkurat nå er det test av noe, og det gjorde de med samme selskap allerede i 2015 og det har ikke ført til noe

:joy:vent å se. Fasiten er både i morgen og de neste uker og måneder. 10% oppgang kan i biotek ganges opp noen ganger. Du har for all del lov til å tippe.

1 Like

Du trenger ikke å dele analysen din på dette, men håper du kan begrunne godt for deg selv :wink:

1 Like

Tipper 30% opp intradag :+1::blush:

1 Like

Blir spennende, ingen vet vel helt reaksjonen.

Det er helt klart meget positivt at navnet er disclosed - og jeg tror på oppgang, men om det blir 44, 60 eller mer tror jeg ikke vi aner før nærmere 9 i morgen.

Det henger sammen med hva som blir servert imorgen.

4 Likes

? Har du lest deg opp på dette selskapet i det hele tatt?

4 Likes

Han skriver like meningsløst om alle selskaper…

3 Likes

Hva har teststudie startet opp i 2015 gitt av effekt på kursen hittil


Det er feil, jeg er bare skeptisk til at dette skal være så spinnvilt bra all den tid jeg leser at de startet samarbeidet med AZ i 2015
Her blir det fremstilt som noe nytt, men forstår nå at det ikke ble navngitt tidligere hvilket selskap, men nå er det det.

Kursen er nå opp fra 4 til 36 så helt ille kan det ikke være?

PCIB market cap januar 2016:
65 millioner kroner

PCIB market cap ved close i dag: 1,3 milliarder

6 Likes

Litt desperat nå bingo? Mange likelydende innlegg på kort tid :sweat_smile: Du er faktisk en av svært få som er opptatt av kursen i morgen. Jeg tror de aller fleste av oss aksjonærer ikke bryr oss om kursen i morgen, men av at vi har fått en mye mer konkret bekreftelse på Nac-samarbeidet :slightly_smiling_face:

11 Likes

Der er også gitt opplysninger om at de har svært gode resultater i samarbeidet med denne ukjente kjempen… …som nå er navngitt!

Klart det er stort, selv om man aldri kan vite hvordan kursen går. Det avhenger naturligvis av hva PW forteller på morgenkvisten!

O’lykke at treskolenderne er ute nå!!! :raised_hands:

9 Likes

I rest my case, bare synes det tok litt av. Driver ikke og skriver svada om masse selskaper her som en plutselig påpekte, jeg bare undret meg over dette. Håper det blir bonanza i morgen. Har aksjer i pcib

2 Likes

Lyttepost;)

3 Likes

Feil. Det er funnet synergier, ingen(utenfor selskapet) har enda sett svært gode resultater.

synergies established in oncology

Det er enda ikke vist data. Og om dette var en nobrainer, hvorfor ikke fokusere på å få onkologikomboen inn i klinikken, men heller se på andre sykdomsområder?

2 Likes

Les dagens melding:
“synergies established in oncology in vivo models”

De avslører at det er sett synergieffekter… Synergieffekter, altså… ikke additiv effekt, men synergieffekter…
i in vivo-modeller… som i flertall – altså flere kreftindikasjoner har vist synergieffekter ved å kombinere pcib sin teknologi med deres produkt…

Hinter dette til klinisk uttesting og avtale tror du…?

“transferrable to additional disease areas?”
Skal sjekkes for synergi på andre områder enn kreft…!! Uant mengde indikasjoner er aktuelle…

Nei, dette har jo ført ingensteds hen… hahaha!:rofl::joy:

30 Likes

Härliga nyheter!

Inga patienter imorgon på förmiddagen.
Blir fullt fokus på Q3 och förhoppningsvis lite mer detaljer från AZ-sarbetet.
Varför skulle de annars släppa namnet dagen innan Q3?

Minns senaste podcasten med Per och Ronny, Elisabeth sa: ni må komme tilbaks nær dere har noe nytt i fortelle. Varvid Per direkt svarte: Da kommer vi snart igen!

:rocket::rocket::rocket::rocket:

18 Likes

At det er AZ og ikke en av de andre store betyr kanskje ikke så mye, men grunnen til at meldingen er veldig positiv, er at vi inntil nå kun har en uttalelse fra CEO om at samarbeidet viser gode resultater. Når AZ nå utvider samarbeidet til indikasjoner utenfor kreft, så betyr det nødvendigvis at også de synes teknologien allerede har gitt gode resultater pluss at de ser på anvendelsesområdet som potensielt veldig bredt. Og når et kjempestort selskap sier dette om teknologien til et bittelite selskap, så er veien til «penger på bordet» kort.

29 Likes

Ja. Kanskje før denne meldinga.
nå må de ut med nærmere 40mrd om de vil ha selskapet :slight_smile:
Verdi godkjent fimaCHEM gallegang ca 10-20mrd. Fullfinansiert for å få svaret.
NAC var verdt 0. fimaVAC blir endelig presentert om noen uker. Og det er startdato for potensielle avtalediskusjoner med data på bordet for VAC.

Så vi får takke AZ veldig pent for at de selv spiller PCIB sine forhandlingkort sterkere.
Det jeg leser ut av det er at AZ faktisk synes såpass om PCIB som teknologi og selskap at de spiller ganske fair, iom PCIB nå plutselig får lov til å Navngi dem. Og med dette så direkte PCIB kan, peker på at det med høy sannsynlighet kommer avtale ila 7 mnd.

15 Likes

Bruker ikke mer tid på deg nå enn at jeg viser vei til Jefferies-presentasjonen fra november.

Ligger på hjemmesiden under “other presentations”.

God lesning!!!:grin::joy::rofl:

10 Likes

Fra annual report 2018. De har litt å bruke på ett evt. oppkjøp

We generated a net cash inflow from
operating activities of $2.6 billion in the year
and we maintained a strong, investmentgrade credit rating. During the year, we issued
new bonds totalling $3.0 billion and repaid
$1.4 billion of maturing bonds. We ended the
year with total gross debt of $19.1 billion, $6.1
billion of cash, investments and derivatives,
with net debt of $13.0 billion.

4 Likes