Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

En liten kommentar fra en biotek ekspert på Twitter:

6 Likes

Får det inntrykket at PCIB har erklært “nok er nok” overfor AZ.
AZ må jo ha forståelse for at PCIB ikke kan holde det gående i det uendelige.
Samarbeidet innen fimaNAc er nok modent for å gå over i ny fase som utlisensiering med milestons payments osv.

3 Likes

Skjønner ikke kritikken om dårlig planlegging vedr samarbeidet?
Det var jo avtalt at vi skulle kjøre ut året etter den opprinnelige modellen og at første halvår 2020 skulle evaluere videre samarbeide. Nå vet vi hvem som spiller på lag og iom at dem går ut med “navn” så oppfatter jeg det som temmelig sikkert at ting blir mer formalisert tidlig i 2020. Tvile på at dem trenger mer enn Q1 for å bli enige. Ikke glem at dette har vært tema egentlig siden 2015.

6 Likes

Radium er ute! PCIB for alle penga

8 Likes

Kritikk er vel ikke et heldig begrep.
Det hele koker ned til undring over hva som ligger bak denne utvidelsen nå helt på tampen (som de har hatt tid til i over 4 års samarbeide.)
Noe må jo ligge bak dette og det “lukter” hastverk fra AZ’s ståsted.

4 Likes

Under Partnering teams på AZ ser jeg at samarbeid innen «Respiratory, Cardiovascular, Renal & Metabolism» og samarbeid innen «Oncology» er delt hver for seg, og at Global Head of BioPharmaceuticals R&D og Global Head of Oncology R&D er to forskjellige VPer. Når AZ velger å utvide tror jeg det ikke bare er en menig vindvott som sitter å bestemmer dette, men jeg tror at flere nå er involvert.

Fra Q2 2019: Top-10 large Pharma collaboration extended to end of 2019 to complete the in vivo research under this agreement, with an additional 6 months period for determination of potential next steps .

Sier kanskje ikke så mye i seg selv, men jeg tolker det slik at de utvider for å avklare om en videre avtale skal gå under flere områder, og at de ønsker å hente ut mest mulig mens de har en relativt løs samarbeidsavtale.

AZ har bare til slutten av 2019 før de må avgjøre «potential next steps».

Jeg tror ikke AZ ville brukt mer tid og ressurser på noe de ikke har tro på, og jeg ser heller ikke noen grunn til at de skal utvide for å kun «gi» resultatene til PCIB slik at de kan publisere dem.

7 Likes

Hadde vært gøy med en liten oppdatering fra @Sorlendingen og @Investor og andre som var på Q3. :slight_smile:

7 Likes

without JE this time

Avtaletiden er jo den samme, de er tydeligvis ferdig med in vivo (som skulle ferdigstilles dette halvår) og resultatet tilsier at dette må vi prøve på flere områder, slik jeg tolker det er eneste endring i avtalen at de nå kan prøve ut teknologien på flere sykdomsfelt.

Og i så måte tenker jeg det er spørsmål om de skal gå i lisensieringsforhandling på enkeltprodukter, eller kjøpe hele teknologien, evt hele butikken.

1 Like

Skal AZ kunne benytte fimaNAc-plattformen videre etter 31.12.2019 må de få en ny avtale på plass før denne datoen…på Per høres det ut som om AZ er “relativt interesserte…”

Per nevner også AZ sitt samarbeide med Moderna…skal vi ikkje bare få på plass en avtale med Moderna også?!

(https://endpts.com/astrazeneca-doubles-down-on-moderna-gamble-invests-140m-in-cash-rich-biotech/)

3 Likes

Er dette så bra som de påstår kommer Dollar bunken på bordet fort,det sier seg selv at de ikke vil dele Nac med konkurrenter.Eventuelt utlisensere selv om de vil det.

1 Like

Det er nesten saa man maa klype seg i armen for og tro det er sant.

FimaVacc er hot, fimaNac er hot, og fimaChem er hot. Noe ganske sikkert fimaBacc vil bli og. Og Au, det er sant;-))

2 Likes

Det er jo AZ som har forsket på Fimanac og funnet det optimale. Det ville vært surt for dem om en annen BP kjøpte hele teknologien.

6 Likes

PW: - US Sites som perler på snor for aktivering, fram mot nyttår og over nyttår!
- Interessen hos AZ har blomstret siden i sommer!

21 Likes

Får svar på alle mine spørsmål her :slight_smile:

Og bra å få vite at verdien av fimaNAc ifølge selskapet er nærmere 200-300 millioner enn lommerusk (12-20 millioner)…var bevisst at eg brukte ytterpunkter eller så kunne det bare blitt et svada-svar.

Så får vi se hva Arctic følger opp med…

2 Likes

Historisk sett, når har Pål / Arctic kommet med oppdatert analyse etter Q-presentasjoner? Samme dag, eller noen dager etter? Jeg tror vi kan få oss en svært positiv overraskelse her!

1 Like

Jeg er rimelig sikker på at også 2-300 mill er skivebom.
Vi må opp i milliarder.

5 Likes

Kan vi forvente at dollarbunken kommer på bordet allerede før utgangen av 2019?

Per: “fimaNAc har et enormt potensiale…”

2 Likes

Om de tror det blir flere om benet ,så ja.Her kan alt skje nå.

1 Like

Du skriver at du bevisst brukte ytterpunktene. Ser du da bort fra at øverste ytterpunkt kan være 10, 50 eller 100 ganger høyere? For Walday har i så fall fortsatt sine ord i behold.