Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er vel ikke utenkelig at det kommer en børsmelding om det videre samarbeidet med AZ ila 2019? Noen andre som har synspunkter på det?

6 Likes

Det skulle man tenke ja. Utrolig hvordan Nac og Vacc er flettet i hverandre og som det ser ut nå at de blir hver for seg minst like mye verdt som Chem. :boom::boom::boom:

6 Likes

Kan alltids spekulere i at “noen” vet mer en andre… (Oppkjøp eller partnerskap).

2 Likes

Enig med at vi skal videre opp i morgen.
Rsi sprenger nesten grafen.men her fyker vi videre på høyt volum.
Gjedda lurer i sivet…:metal:

4 Likes

Er kanskje ikke vanskeligere enn at det settes LOA% på RELEASE som mulig blockbuster kandidat med flere Asia sites?

Deretter spekuleres det i om mulig avtale med AZ. Det er listet opp av snøffelen hva slags upfront og inntektsstruktur i slike avtaler som har gitt titalls milliarder for disse som får avtaler med BP i økt markedsverdi. Så vet vi nå at ESMO med fimavacc er 12 des. Da er kamskje det så enkelt at markedsverdi på 2 milliarder enkelt er lav prising opp mot det som allerede er kjent i markedet?!

7 Likes

Her går det unna :hugs:

bilde

4 Likes

Tror vi vil få en avtale/bud på bordet tidlig 2020 og at dem ikke “trenger” 6 mnd slik det antydes. ( kun for å få arbeidsro) Årsaken til oppgangen er det PCIB har levert av resultat ( vi har jo ment kursen var u-logisk lav) og den forløsende meldingen kan vi takke AZ for.
Jeg tror vi kan forvente et bud som er i nærheten av det som har vært “tippet” her på forumet.

8 Likes

Jeg tror nok at vi vil se noen nye navn (fond/større private investorer) på listene fremover. Mener å ha lest her inne på denne tråden at JP Morgan, og Morgan Stanley, hadde gjort noen større kjøp de siste ukene.
Samtidig så gikk det jo x-antall poster over 15K+ idag også - så det tyder på at det er en eller flere gjedder som ligger i sivet, og glefser til når folk med høydeskrekk velger å kaste kortene, og tar den fine gevinsten de sannsynligvis gjør ved å gjøre det (noe jeg kan forstå at noen gjør).
Jeg bestemte meg allerede første gangen jeg kjøpte meg inn (våren/sommeren 2017) etter å ha lest meg opp på PCIB, at jeg skal være med til det “bitter end”, noe jeg får mer og mer tro på for hver dag som går, kommer til å bli alt annet enn bitter… :smiley:
Toget har allerede begynt å få god fart, men fra 12. Des og utover, lurer jeg på om dette kan bli som et japansk lyntog (jeg har forøvrig vært i Japan å prøvd de) - de går vanvittig fort…! :bullettrain_front:

19 Likes

EDIT 2.12.19:

  • 289 stemmegivere
  • 15 % av 289 stemmegivere selger majoriteten ved MCAP <=10 MRD NOK (kurs <268 NOK)
  • 83 % av 289 stemmegivere selger ikke før MCAP > 10 MRD NOK (kurs >=268 NOK)

Kurs etter slutt i dag 2.12.19:
59,50 NOK
MCAP 2,22 MRD NOK

Det er 450% opp til 268 NOK og MCAP 10 MRD NOK

4 Likes

Det er en del investorer som har vært ned noen år som husker Diagenic som hadde en hemmelig avtale med et BP selskap. Dette kom jo aldri opp tiloverflaten og mange trodde det bare var falsk info.
Inntil AZ nå kom til overflaten var det jo ingen som egentlig visste at de snakket sant. NÅ er det sant og AZ ligger å vaker i vannflaten. Men vi vet lite ennå om den delen som er under vannflaten. Jeg har troen på at det er starten på no veldig stort og fordelaktig for pasienter og investorer.
Endelig får aksjen velfortjent oppmerksomhet

14 Likes

Jeg tjente faktisk penger på Diagenic.

1 Like

Helt enig, @Ugge

Det er nok som jeg skrev tidligere idag: nye større aktører er åpenbart på veg inn. Men kryper store utenlandske banker stadig videre oppover på topp50-oversikten, skal vi være veldig klar over at bankene ikke kjøper for egne penger. Og for den del kan det i prinsippet stå en eneste aktør bak forvaltningskontoene i flere banker. I så fall desto mer interessant hvem det kan være.

Uansett; de skal nok ha mer i dagene framover.

7 Likes

Tapte på Diagenic så det sang. Surt.

Helt klart!
Man skal på ingen måte utelukke at ett eller flere av TOP 10 BP-selskapene har satt de store bankene i sving med å handle aksjer for å oppnå en fordel på et senere tidspunkt her!
Det skal bli uhyre spennende å følge aksjonærlistene fremover i hvert fall - det er nå bra sikkert!

9 Likes

De 3 siste handledagers omsettning kommer ikke til syne på lista før neste uke. Sjansen er store for at JP Morgan har økt mye. Kan godt hende de er oppe på 300k allerede.

3 Likes

Vi synes omsetningen har bra volum om dagen men det ble jo bare omsatt ca 2% av aksjen i dag så egentlig er det ikke så “himla” volum men vi har jo vent oss til veldig små volum over lang tid.

4 Likes

Slik blir det når 98% av aksjonærene tviholder på aksjene sine - på bakgrunn av at de har forståelse for hvilket potensielt “Gull-egg” de sitter på! :smiley:

3 Likes

Er nok flere enn 98% som holder, de samme aksjene kan ha byttet hender maaaaange ganger ila dagen.

1 Like

Skal jeg bestille for flere? :laughing:

28 Likes

Haha!

Snart räcker det med 1 aktie för att köpa kepsen :rocket:

2 Likes