Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Interessant, snart mer informasjon?

http://pcibiotech.no/company-presentation/

Company presentation :
To be updated, please see under Reports and presentations for quarterly reports

11 Likes

Jeg tenker at det er gunstig med svak krone ved en vurdering av oppkjøp fra en utenlandsk aktør. Da blir jo prisen “lavere” pga det skal betales i NOK

1 Like

Flere motbud mot AZ er muligens vanskeligere, når mann vet AZ har testet Nac i mange år… Hvilke argumenter finnes for et annet BP skal starte budkrig for å sikre seg PCIB? Når de muligens ikke kjenner Pcib så godt AZ

PCI Biotech har meget dyktig ansatte, ledelse, styret og advisory board. Ti av ti mulig poeng! Vel utført jobb, keep up the good work.

Når det gjelder PCI Biotech sitt nye styremedlem fra Mai 2018 mister Hughes er det meget interessant at bakgrunnen er internasjonal i BP og ikke minst flere solide stillinger i AstraZeneca!!!

Er det slik at dette er AZ sin mann i styret indirekte? Har AZ gjort sin solide due dilligence i alle ledd i PCI Biotech? Teknologien, styret, ledelse mm. Check, check and go for a PCIB deal?

Board Member Professor Andrew Hughes, MD, PhD
AH Professor Hughes holds an MD from Cambridge, UK, and a PhD degree in behavioural neuroendocrinology. After practicing general clinical medicine in Manchester’s teaching hospitals, he joined Zeneca in 1994. He had roles of growing managerial responsibility in AstraZeneca, including Worldwide Director of Discovery Medicine; Oncology and Infection, Worldwide Clinical Head of Early Phase Oncology, and most recently Global VP of Early Clinical Development. He has been clinical investigator on over 200 clinical trials and leading over 50 research and early clinical development programmes of novel candidate drugs. Currently Professor Hughes holds a position as Strategy Director of the experimental cancer medicine at Manchester Cancer Research Centre, UK. In 2006, he was appointed to a chair of Translational medicine at the University of Manchester, UK. He became a Board member of PCI Biotech Holding ASA in May 2018.

6 Likes

Vurdering og verdsettelse av selskapet skjer nok i USD. Markedet for behandling er internasjonalt og inntektene regnes i USD. En sannsynlig følge for det norske markedet er at prisen per behandling blir dyrere her hjemme slik som alt annet som importeres, men vi kan være helt trygge på at det ved et eventuelt oppkjøp er gunstig for norske aksjonærer at kronen er svak mot USD for øyeblikket.

7 Likes

Eller hvis AZ blar opp pund mot NOK ved oppkjøp…

1 Like

Valutaen spiller ikke så stor rolle, produktet blir verdsatt basert på globalt inntektspotensiale og derfor mot store internasjonale valutaer. NOK er en liten valuta som er mest interessant for oss som bor her.

Sterk krone er bra når du skal kjøpe noe fra utlandet, svak krone er bra når du skal selge noe til utlandet.

3 Likes

Merkelig. Kan det være at den skal oppdateres med vacc? Har aldri sett at de har annonsert oppdatering. Forventningene øker raskere og mer enn aksjekursen.

3 Likes

Vil det være lurt å gå inn nå på nåværende kurs eller vente og se om den beveger seg ned? Merker det svir litt at jeg ikke gikk når jeg først tenkte på 28kr.

2 Likes

Hvis du tror på Artic - venter du.

Hvis du stoler på vurderingene til fagfolkene her på strengen kjøper du imorgen med begge hendene!!

1 Like

Om du er usikker på inngang nå eller senere så er mitt råd “ole brumm” - ja takk begge deler. Kjøp 50% av det du skal ha nå og så vente med resten. Det kommer alltid en korreksjon på noen kr men om den kommer nå eller på 70-80 det aner jeg ikke. Ut i fra teknisk så burde det vært korrigert allerede men så lenge tydelig mange nye skal inn så gjelder ikke RSI slik det pleier.

1 Like

Eg ville kjøpt. Største kortsiktige risikaene er at det ikke blir noen avtale og forsinka innrullering. Oppsiden er det vel avtaler over en lav sko og godkjennelse på interim eller stopp på etisk grunnlag om noen år.

Oppsiden er mange ganger større en nedsiden og sjansen også større etter de flestes menining her inne med unntak av geiran og glein.

1 Like

kommer vel noe på hjemmesiden ifbm abstract release den 05.des kanskje …

109P - Phase I clinical study for validation of fimaporfin-based photochemical internalisation – a novel technology for enhancing cellular immune responses important for therapeutic effect of peptide- and protein-based vaccines

Speakers

  • P. Selbo (Oslo, Norway)

Authors

  • P. Selbo (Oslo, Norway)
  • S. Janetzki (Fort Lee, NJ, United States of America)
  • M. Welters (Leiden, Netherlands)
  • M. Håkerud (Oslo, Norway)
  • A. Nedberg (Oslo, Norway)
  • V. Edwards (Oslo, Norway)
  • H. Olivecrona (Oslo, Norway)
  • S. Van der Burg (Leiden, Netherlands)
  • T. Otterhaug (Oslo, Norway)
  • A. Hogset (Oslo, Norway)

“Thursday, 12 December: 12:15-13:15 -
Your presence is required in front of your poster to discuss your study with other participants and with the session Chair.
The session Chair will also assign the Best Poster Award.”

vi går vel for Best Poster Award eller ? :wink:

11 Likes

Ja, takk tar 10 stk :slight_smile:
Og du Statsmedister, nå kan du godt dra den hysterisk morsomme historien du la ut på HO sommeren 2018, eller enda bedre, har du en oppfølger?

10 Likes

Det du sier er hva folk flest tror, men ikke hva forskningen viser.


https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=artSignalStatRsi21Nordic2015

16 Likes

Tyder jo på at vi skal videre opp😊

Begynner å lure på om AZ og PCIB har en skisse til lisensavtale for Nac på plass allerede, og at AZ kun har noen avklaringer som må gjøres i forhold til andre sykdommer utenom onkologi-området…

Eller har de en Due Diligence på gang…?

4 Likes

Bra close, så alt tilsier vi skal opp på open imorgen. Men på et tidspunkt skal den puste, så får vi se om det blir i morgen eller neste uke…

5 Likes

Alle piler peker oppover, og dagens close tilsier også videre oppgang i morgen, MEN nå har vi hatt over to uker med kun oppgang og aksjen vil helt garantert snart få rød(e) dag(er).

De aller fleste biotek-suksesser har gjennomgått stor volatilitet på vei oppover.

Det er viktig å være klar over, og forberede seg på dette, slik at man klarer å holde hodet kaldt og handle rasjonelt når vi møter det vi mest sannsynlig har i vente.

Stay cool, stay calm, stay loooong. :sunglasses:

14 Likes

Noen mente det var viktig å bryte 60kr og det var ingen motstand på oversiden. Brytes dette 60kr merket og ATH i morgen er kanskje toget i 78 kr kursmål til Arctic uten EN eneste stopp?

3 Likes

Er det noen av dere PCIB-guruer som har noen spesielt gode kilder for en potensiell investor som gjerne vil sette seg dypt inn i PCI og hva de driver med? Nettsider, YT-videoer, de beste (ikke alle) podcastene hvor PCI blir diskutert? Jeg vet det er mulig å finne disse selv, men jeg vil gjerne ha tilbakemelding på de beste slik at jeg får analysert så effektivt som mulig :blush:

3 Likes