Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Umulig å si men utfra spekulasjon tror jeg det melder seg på andre mulig interessenter til teknologien før nyttår. Spekulasjon

Eksempelvis når et selskap er milliardbutikk på insulin i dag og får nyss om at AstraZeneca sammen med PCI Biotech mulig har funnet opp «kruttet» med diabetes. Sitter du stille da??? Bruker du ikke to milliarder som er dagens PCIB markedsverdi og klinker til med noen milliarder i «forsikrings» penger for å være på den sikre siden???

4 Likes

Ja, jeg har også en sterk følelse av at det ligger noe i lufta.
AstraZ tjener vel ca 2*verdien av PCIB i uka og de vet allerede at PCI virker. Da gidder de ikke å sette arbeidet på hold i 6 måneder for å forhandle og i tillegg ta sjansen på at flere kommer på banen.
Vi kan våkne til et bud “i morra”.

8 Likes

Einarsson i podcast 104 var inne på det. Hadde vært kult med budkrig var kommentaren!

I mine øyne er Norges største biotekguru som uttaler seg. Word

AstraZeneca vet de må komme fort på banen med mulig kommersiell avtale. Andre BP vil også levere nyheter og produkter og har dype pockets.

Nå er samarbeidet kjent og konkurrenter til AZ kan forholdsvis lett se hvor det mulig er tenkt anvendelsesområder. AZ fikk kun til nyttår med forskning, deretter 6 mnd til disposisjon for vurdere å gå videre fra forskningssamarbeid til mulig kommersielle avtaler. Her lukter BP internasjonalt suksess? ESMO er 12 des, får PCIB henvendelser? Spennende.

Det virker som det KAN være at det virkelig er AstraZeneca som har dårlig tid med å henvende seg til PCIB med avtaleforslag. De har sett foreløpig resultater fra deres forskningssamarbeid og de VET at det er flere beilere i BP bransjen ved gode resultar.

8 Likes

Hva skjer med aksjene om AZ kjøper opp PCIB? Jeg er fersk i gamet, men har noen kroner i PCIB :slight_smile:

1 Like

@mhalvorsen Jeg tviller på om 3-4mrd USD blir aksptert av topp20, har ikke hørt noen som har kommet med klare tall. @Sorlendingen er innen topp 10 og skrev sist referat, han nevnte >5mrd USD.

3 Likes

I podcasten etter q3 sier Per at han håper på at “det skal skape interesse” ved at navnet blir frigitt. Ikke utenkelig at denne interessen er at andre må se nærmere på samarbeidet mellom AZ og PCIB. Videre har denne interessen fått aksjekursen til å røre på seg. Dog ikke faretruende høy mcap tatt potensialet i betraktning.

4 Likes

AZ overtar aksjene dine mens du får IKEA poser fylt med penger. De kan du henge på juletreet.

12 Likes

5 mrd USD blir ca 1.250 kr pr aksje. Helt greit for meg :slight_smile:

5 Likes

Nordmann i styret til Novo Nordisk: Helge Lund. Look to Norway mister Lund.

Oslo Cancer Cluster omtales blant de beste biotek hub i verden. Nå KAN PCI Biotech fra dette clusteret ha et internasjonalt gjennombrudd. Da bør en nordmann som Lund våkne.

4 Likes

Novo har ikke genteknologien til å ta opp kampen.

1 Like

Ser det står mye om spekulasjoner, og forstår selvsagt at dette er umulig å vite 100%. Men innen hvilken tidshorisont kan man forvente et slikt bud?

1 Like

Det tror jeg Novo Nordisk ordnet med følgende avtale gjennom Dicerna.

US-based Dicerna Pharmaceuticals and Novo Nordisk have signed a deal worth up to around $607m to discover and develop drugs for liver-related cardio-metabolic diseases.

3 Likes

Hvilken rolle spiller det når de mister markedet de har på insolin ? Tror de gjør alt for og snu seg rundt for de har et gigantisk marked i dag. De vil nok nødig gi slipp på det.

4 Likes

Enten vil tidspunkt for bud være som å time inngang i aksjen, da er det ingen som vet hva BP kan finne på… Eller så har AZ mer eller mindre bestemt seg for å legge inn bud når de får klargjort siste sjekken av funnene i samarbeidet, da er vi oppkjøpt før sommeren. Men jeg tror ikke det blir bud på hele selskapet fra AZ. Jeg tror det blir forslag til eksklusiv kommersiell avtale for Nac plattformen og at dette skjer innen sommeren, men det er bare spekulasjon fra min side

4 Likes

Du har helt rett. Rnai. De har ikke sovet i timen. Dette kan virkelig bli hardaball.

5 Likes

Spørs om AZ tør å vente så lenge med alle andre mulige samarbeidspartnere som vaker i sivet…

2 Likes

Da hopper kursen opp til det budgiveren har tilbudt. Ofte blir den liggende litt over fordi noen spekulerer i høyere bud. Slik blir det hele budfristen, som kan være f.eks 30 dager. Det er altså ingen hast med å selge hvis du logger på en dag og ser at kjøper ligger på 500kr

3 Likes

Hva hvis det blir bud på kun deler av PCIB som nevnes som et sannsynlig utfall over her?

2 Likes

Hva hvis Plumbo har rett. Hvordan skal PCIB prise en eksklusiv fimaNac avtale? For vi kan godt regne med at vi paa sikt vil oppnaa ett tosiffret antall selskaper som er villige til og tegne avtale med PCIB for og utvikle la oss si en medisin hver seg.

Dette blir da ikke mulig og gjennomfoere, og AZ maa i saafall ut med en betydelig sum, for og sikre seg en slik enerett. Hvor stor den er, skal ikke jeg si, men skulle tor at de i allefall maatte ett lite stykke opp paa den tosiffrede milliardskalaen for og sikre seg en slik eksklusivitet.

Og hva er egentlig vitsen. Da ville det vel vaert mye bedre om de laa paa litt, og sikret seg hele selskapet.

2 Likes

Da tror jeg det er best å avvente og se hva styret anbefaler. Jeg antar at aksjen splittes.

3 Likes