Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg er pensjonert øyelege.

9 Likes

Ah! :sweat_smile:

To gamle leger altså…

2 Likes

På ingen måte gammel. Kun 73, og stadig i aktivitet

40 Likes
7 Likes

Fint at ekspertise finner veien til forumet :blush::+1:

9 Likes

Men dette ble jo skrevet før vi fikk høre om mulighetene med ultralyd…

Burde ikke ultralyd være mer egnet for aktivering i hjertet, siden man da ikke er avhengig av åpen hjernekirurgi. Om det er andre forutsetninger som må oppfylles som fortsatt gjør det komplisert overlater jeg til noen med mer medisinsk kompetanse å uttale seg om…

3 Likes

Det er i forbindelse med bypassoperasjon at man tenker at denne medisinen skal brukes, så det er et åpent hjertekirurgisk inngrep uansett. Men om man kan bruke ultralyd, så vil det vel absolutt kunne løse det problemet med nedkjølingen/metabolismen og tidsvinduet som den blivende kardiologen påpekte. Men jeg tror ikke dette er kommet så langt at det er aktuelt i det PCIB og AZ diskuterer nå. Men det kan selvfølgelig være en rosin dersom AZ vil ha hele pølsa.

11 Likes

Skal kikke på muligheten i morgen ,
Jeg har fremdeles en kontakt til Novartis

31 Likes

All respekt til ekspertisen vi er så heldig å ha her inne.
PCIB kan ikke sløse bort denne muligheten nå og jeg håper at det blir samarbeidsavtale med en feit upfront og ikke oppkjøp. Det kommer jo mer fra Kristian Berg som Pcib kan omsette også hvis de har midler å jobbe med.

10 Likes

Takk JAXI👍

1 Like

Føler for å kjøpe mer… :thinking::rocket::pray:

2 Likes

Det rører seg bak buskene. Kan det være…Astra Zenaca som utfordres helt inn i pengebingemargen, fordi deres neste eventyr blir en formidabel medgift? Mye større enn de har prøvd seg på før? PCIB er som en gullkantet portefølje av diamanter, rubiner og smaragder, edelstener man aldri så maken til. Med slike utgifter er det ikke å vente at det tar tid.
AZ har ikke råd å la noen konkurrent overta, men strever med å svelge prisen de må betale. Pakken er enorm, fullastet med ferdigheter, kompetanse og kunnskap. Det kommer til å koste. De kommer til å betale.

Men
Det kommer til å ta litt tid.

  • Synd for de som ikke har det?
    Alle andre;
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.
15 Likes

I Norge er det Pandalus borealis som benyttes. Kvalitet i verdensklasse, ikke ulikt PCI Biotech

1 Like

Vel, vel ser ikke bort fra at dersom Solo treffer med sitt anslag at også undertegnede skifter bil fra Toyota til Lexus.:wink: Selv om bil står langt nede på min prioriteringsliste.

Men jeg begynner å få en ekstra god følelse for at vi i tilfellet PCIB kan stå foran en ekstraordinær lukrativ avtale, som ved offentliggjøring kan komme til å blåse tupeen av selv personer med naturlig hårfeste.:money_mouth_face::slightly_smiling_face:

17 Likes

Men dersom dette stemmer vil også nøkkelpersoner i AZ skjønne at de kan tjene gigantisk på å få kloa i hele selskapet nå. Men følgelig må de komme opp med et tilbud som er såpass stort at styret og dem som eier 90% av aksjene ikke kan motstå fristelsen. For selv AZ skjønner at alt er til salgs bare prisen er høy nok.

Dette blir nok tidenes farmasiavtale i Norge!

14 Likes

Minner meg om Bjørge Lillelien da Norge slo England i fotball med “drillos” for en del år siden. ( Vi var rangert topp 4 i verden i fotball - tenk det)
Kan PCIB bli NYE DRILLOS ?
Hyggelig med super-optimister men vi må vel berøre bakken innimellom?
Nok en dag uten melding så ryker vel denne uka også? Får drømme om avklaring før fellesferien slår inn for fult? Usikker om det er til helga eller neste ?
Ha en fin dag gutter ( og jenter selvfølgelig)

2 Likes

Enda en dag uten reker, vin og vaselin? :slightly_frowning_face:

Helt offtopic. Men påpeker bare at Bjørge epoken var ferdig før Drillos. Nok om det

Geiran; Det stemmer, Arve blandet litt der. Fortsatt heia PCIB som er vaart Drillos.

1 Like

OK gammel mann gjør så godt han kan.