Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

AZD8601, er levert “nakent” kun i saline i de to prekliniske forsøkene, og de to kliniske forsøkene vi har info om. Det er altså ingen leveringsløsning involvert.

Til de aller fleste andre mRNA-kandidatene til Moderna (også de vi foreløpig vet om som de har sammen med AZ), så brukes Moderna sin LNP.

13 Likes


I fare for å “banne i kirken”: Aksjen falt på stigende volum i perioden 25. juni - 30. juni.

5 Likes

Og her ble det svake resultater?

1 Like

@Tacobaguette

No worries! there is actually two intersting differences between what is reported in AZ website versus Moderna website.

does anyone know when AZ reported on its website, we need a time stamp to verify :slight_smile:

Difference # 1

AZ website (20??)

Moderna Website (2018)

What does “simple buffer solution” mean compared to “simple solution”

Difference # 2

AZ website (20??)

@Tacobaguette

Moderna Website (2018)

“significant uptake” versus “uptake”

The author is the same, so something has happened in between.

30 Likes

Ok takk da hadde jeg en ok forståelse av dette.
Takk for avklaring. Jeg baserte meg på denne.

1 Like

Uten at dette viser hva som ble endret når … men ifølge sitemap.xml ble siden sist oppdatert i februar.

loc: https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/entering-a-new-era-in-vascular-and-cardiac-regeneration-research.html
lastmod: 2020-02-11T12:19:38.365-05:00

Edit:

Det kan være greit å lese hva som er skrevet om den AZ-siden tidligere her på forumet:

https://beta.tekinvestor.no/t/pci-biotech-smaprat-2019-pcib/12647/15813
https://beta.tekinvestor.no/t/pci-biotech-smaprat-2-2020-pcib/20400/260
https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-mrna-er-i-vinden/10449/383

4 Likes

Kan det være at AZ presser Pcib på pris? Om de har gjort gode forsøk med Modena ? Bare en tanke ,om jeg da ikke har missforstått linkene dere har lagt ut den siste tiden.

Det du skriver her, er jo 100% feil. Det står jo nettopp “Notably, the trial used naked mRNA without a special delivery vehicle.”

Jeg skal lage en post på fundamentaltråden hvor jeg samler alle vitenskapelige artikler som er publisert om AZD8601 senere. Det er ganske mange.

21 Likes

Ah, beklager :see_no_evil: Takk for at du retter meg!

1 Like

Etter og ha lest traaden i dag, maa Fasiten vaere, at AZ har erfart at de oppnaar mye bedre resultater med fimaNac, enn uten. Noe vi allerede visste, men og at de vet at andre samarbeidspartnere som f.eks. Moderna, vil ha mye stoerre sjanse for og lykkes med fimaNac, enn uten.

Og dette omfatter nok alle BP selskapenes som satser paa mRNA. Noe baade AZ og PCIB vet i dag.

For naar PW i juni gjentok at vi har en veldig effektiv leveringsteknologi. var det dette han siktet til.

Kan ikke forstaa annet enn at Take off is imminent;-)) Og det vil vil ikke overraske meg om det er andre BP selskaper med i sluttspillet. For dette maa vaere sprengstoff i BP verdenen. Forstaar godt at PW helst vil lisensiere ut fimaNac til flest mulig, slik at oensker AZ eksklusivitet vil det koste de mye.

25 Likes

Tror mye av PCIB “hypen” omhandler nettopp dette temaet. Risiko, risiko, risiko! Da hjelper det med et leveranseteknologi som “virker på alt”.

3 Likes

Tror grunnen til at det ikke er meldt noen utsettelse, er at partene er i sluttførende samtaler/juss.
Hadde de vært enig om en ny dato eller pause, så hadde dette selvsagt blitt meldt.
Dersom partene er i en fase der resultatet kan bli ferdig når som helst, vil det være irrelevant å melde en bestemt utsettelse.

18 Likes

@Snoeffelen

Fimaporfin is pH sensitive and I believe it is solubilized in a buffer solution pH 8 or 8.5 to get amphinex if I remember correctly. Could this be the reason why they changed the wording from inject simple nakedd RNA solution to naked RNA contained in a simple buffer solution now that we established that the AZ page was updated in feb 2020

18 Likes

Ved nakent levering av mRNA i hjertemuskelen virker der bare en noen uker. De trenger en sterkere levering. Noe Pcib kanskje kan hjelpe dem med.

Det er ihvertfall slik en idiot har forstått det.

6 Likes

Vitsen med mRNA var at det ikke skulle virke så lenge, DNA virket lenger, men for lenge da det ga tumorliknende vev.

En sterkere levering av mRNA vil heller ikke virke vesentlig lenger, men kanskje sterkere innenfor det korte, ønskelige intervallet der det er mulig å restutiere isjemiske, men fremdeles, levende muskelceller.

6 Likes

PCIB får virkelig frem hele følelsesspekteret hos oss aksjonærer, man dras mellom eufori og depresjon, eller dysfori om det klinger bedre! Jeg holder fremdeles bra stand mot utålmodigheten, selv om jeg kjenner at jeg har noen perioder gjennom dagen hvor jeg blir gretten på grunn av manglende informasjon. Jeg trøster meg selv med at dette antageligvis bærer mot en gedigen avtale og at ventetiden er glemt samme sekund som den forløsende børsmeldingen finner veien til Oslo Børs.

Det som er helt sikkert er at vi har en ketchupeffekt i vente!

Det er ikke rent få meldinger som bør falle på plass i H2 2020. For å legge hodet litt på hoggestabben så spår jeg følgende nyhetsstrøm i Q3 og Q4 (NB. mine egne forventninger og ikke nødvendigvis i tråd med PCIB sin guiding så ta det for det det er, spekulasjoner):

• Avklaring angående AstraZeneca (Q3)
• “Scientific journal” - fimaVACC fase I resultater (Q3)
• Kvartalsgjennomgang – andre kvartal (26. august altså Q3)
• Kvartalsgjennomgang – tredje kvartal (11. november altså Q4)
• RELEASE: Første pasient innrullert i USA (Q4)
• RELEASE: Første pasient innrullert i Asia (Q3)
• RELEASE: Seamless safety review (Q3)
• Oppdatert kursmål fra Arctic (Q3)

Det er så mye krutt i «pipen» at jeg nesten får eksem av å se på øretrillingen som foregår om dagen. Til dere som har valgt å sitte med aksjene over 30. juni fristen – hvorfor i alle dager skal dere øse ut disse aksjene igjen på billigsalg nå? Hold/akkumuler og avvent melding fra selskapet – det er et velment råd! :kissing_heart:

51 Likes

Fundamental traad; Utifra dine estimater så betyr det 1.042 mrd NOK i inntekter. (pr. aar)

Ut i fra hvilke inntekter behanlding av diabetes fotsaar innbringer hvert aar(nettopp lest paa fundamental traaden) , burde fimaNac enkelt kunne selges for 300 milliarder kr. hvis den har en helbredende effekt sammen med mRNA.;-))) Om ikke mer.

2 Likes

Jeg vil bare nevne at Biotec Pharmacon satset på det markedet med Woulgan.

1 Like

Biotec Pharmacons Woulgan kan ikke sammenlignes…dessuten var firmaet for få år siden drevet av middelmådige personer helt uten medisinsk bakgrunn…nesten tragisk , styreformannen var ingeniør som senere drev et norsk søppelfirma konkurs…

3 Likes

Jada, står ikke på det. Jeg har vært med på mye nedturer der.
Styreformann blanda til og med hva de forskjellige firmaene han var styreleder for drev med.

Men poenget er at det skal litt til å perforere markedet. Jeg trodde jo PHO skulle gå rett til tops også jeg. Det blir nok veldig bra, men det tar år. Men PHO, har jeg bestemt, skal gi meg noe av pensjonen min.

1 Like