Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Slide 6 fra Pareto er mildt sagt :bomb:

PCI Biotech introduction
5-bullets quick market view for the lead indication
 Approximately 20’000 patients in Europe + USA with bile duct cancer
− Key target in the clinical trial is a subtype called perihilar tumor (60 – 70% of the patients)
 Little to no competition (and approach can be used on top of many treatments)
 Rare disease with granted Orphan Drug Status (ODD) thus pricing around USD 40-100k per
patient possible (highly dependent on data)
 Thus minimum addressable market in Europe and US with lead asset is in the range of USD 800 million – 2 billion
 Mcap currently at NOK 1975 million (USD 222 million) with ~slightly distant peer Oncopeptides trading at USD ~970 million implying a potential x4 upside over the next 2 – 3 years based on the lead asset.
Source: Pareto Securities Equity Research 6

34 Likes

Linken funker om noen får opp at siden ikke er trygg.

2 Likes

1mrd $ er vel 9mrd NOK. Kan det være riktig? Blockbuster det.

Pasientgrunnlag på 12-14000??

Approximately 20’000 patients in Europe + USA with bile duct cancer
− Key target in the clinical trial is a subtype called perihilar tumor (60 – 70% of the patients)

4 Likes

Kursmål 200 kr :open_mouth:

24 Likes

Based on the lead asset (FimaChem)

7 Likes

Anbefaler å lese Transcript av Radium podcast episode 37 om det som omhandler konkurransesituasjonen Nucana vs PCIB :sweat_smile: :partying_face:

Denne sier det meste.

«Chrkni1117

357
mars '19

Jeg er ikke så bekymret for Nucana for å være helt ærlig.

Ser vi på cohort 4 for PCIB, så slår det Nucana på alle parametre, og det er uten dobbel behandling.

Samtidig er PCIB foran i løypa og har et bedre endpoint.»

Og InVivo som påpeker at Nucana er sekkestudie: «

InVivo1329INSIDER

361

pdd har behandlet langt flere pasienter i relevant dose.

I en sekkestudie ja.«

2 Likes

Har Pareto hatt dekning av PCIB før?

2 Likes

Ser dato er 21 august (I dag :muscle:) fra Equity Research Pareto

Slide 2 fra Pareto er også gledelig lesning!

PCI Biotech introduction
Key points
The technology can be used for a various molecules
Interest in the stock and trading volume is likely increasing due to:
− The cancer vaccine market is seeing increased fund inflows in general and especially in Norway since Vaccibody shares got tradeable (Norway OTC) in January 2020
− Advancement of the lead asset’s phase 3 study
The interim analysis data (expected around May 2022) of the lead asset’s phase 3 clinical trial is enough for market approval (due to rare cancer type (extrahepatic bile duct cancer) and placebo-controlled clinical trial design)
 The 2nd asset (fimaVACC, cancer vaccine) successfully completed a 90 patients phase 1 trial in May 2019 that proved safety while showing strong induction of relevant immune cells
− Full phase 1 data is about to be published
The 3rd asset (fimaNAc) is of particular interest by pharma companies

10 Likes

Ny oppdatering på helsevern-tabellen etter en relativt begivenhetsrik uke der vi har blitt presentert en god del børsmeldinger og hvor flere av selskapene har levert tall (OBSERV, BGBIO, PHO, AZT, TRVX, NAVA, GENT-ME og ULTIMO).

Ukens klatrer (med tanke på verdi i kroner og øre) er ArcticZymes Technologies som leverte glitrende tall og som har nærmet seg pallen. De har økt markedsverdien med 469 millioner de siste 5 dagene. Andre selskap med vind i seilene gjennom uken; Gentian Diagnostics (+200 MNOK), Photocure (+367 MNOK), Nordic Nanovector (+279 MNOK), Ultimovacs (+185 MNOK).

Ukens største skuffelser er BerGenBio (-153 MNOK), PCI Biotech (-104 MNOK), ContextVision (-100 MNOK) og den verste bevegelsen rent prosentmessig; Lifecare (-85 MNOK).

Nå må jeg være såpass ærlig at det er PCI Biotech som er mitt hjertebarn og uken har dermed vært slitsom. Det vil seg ikke for selskapet på børsen og vi ser at minst en Tekinvestor (stimar) takker for seg etter at PCIB nok en gang befinner seg i et kaotisk kommunikasjonsløp. Vi som fortsatt henger med på aksjonærlistene ser imidlertid fremover mot onsdagens kvartalsgjennomgang der det bør serveres noen halmstrå til tålmodige aksjonærer? Jeg kan ikke fatte og begripe noe annet enn at det skjer noe voldsomt spennende i kulissene – alternativet er såpass ille at selv de mest «religiøse» her på tråden antageligvis vil sende kaktuser til ledelsen dersom intet skjer dette halvåret!

Håpet mitt er at en solid nyhet kan gi en eksplosiv økning som vil kjennes på Richterskalaen! Presset på styre og ledelse vil øke i takt med manglende treff på guiding så jeg krysser fingrene for at de presenterer noe magisk allerede på onsdag for å parere en ny uke med retning sydover! «Winter is coming» – jeg vil nordover! Ser ellers at Pareto «analysen» kanskje kan hjelpe oss i å finne fotfeste samt få oss opp mot pallen igjen – hvor vi hører hjemme!

Avslutter med en video som visualiserer “ønskescenarioet” for slitne/nedbrutte aksjonærer :cowboy_hat_face:

12 Likes

Gode refleksjoner Gunnarsaurus.
Ser med redsel fram til at PWs Q2 framleggelse, kan by på nye forsinkelser og ellers status quo.
Nei, la oss håpe på gode nyheter :slight_smile:

3 Likes

800 million - 2 billion is based on 20000 patients On the basis of 40k-100k per patient. this is not the addressable market.

Addressable market for pci biotech should be 60-70% of this value based on their own claim.

Little misleading

5 Likes

Enig.

Det i tillegg står det også :

“due to rare cancer type (extrahepatic bile duct cancer) and placebo-controlled clinical trial design)”

Det er jo ikke noe placebo i RELEASE.

2 Likes

Litt sleivete kan man si at gem-cis er placebo. Det virker jo knapt.

7 Likes

Må innrømme at Pareto-analysen var litt underlig. Normalt sett skulle en tro at de ville underbygge konklusjonen om at PCIB er grovt underpriset på en mer akademisk måte, men her ser det ut til at de har hatt det travelt.

Det kan være at de har fått en anelse av at noe skjer i PCIB og vil gi sine kunder en heads-up uten å kunne avsløre hva de tror skjer. Derfor denne noe kjappe sammenligningen.

Om de aner eller tror eller har fått nyss i at noe er på gang med AZ kan de jo ikke skrive det. Da er det enklere å kjøre en kjapp sammenligning med et annet selskap for å begrunne at PCIB er kraftig underpriset.

En raskt sammenrasket analyse er ikke akkurat Pareto sitt varemerke så jeg tror de har det travelt. Så tar de resten av argumentene over telefon til gode kunder.

Vi får se over helga om det blir et rush av nye (svenske og norske) kjøpere.

28 Likes

Er ikke 40-100k per pasient litt i laveste rangen med ett ODD produkt med en slik effekt som vi har fått indikasjoner på?

5 Likes

Jada, men jeg synes sleivete var litt beskrivende for hele greia :slight_smile:

Tror forøvrig også at 40k-100k i snitt per pasient er i den lavere enden av hva man kan forvente ut ifra de resultatene man har sett.

6 Likes

Absolutt. Jeg vil plassere 100k litt «under gjennomsnittet» for Orphan-sykdommer.

2 Likes

Kanskje de lukter en emisjon og vil være med på moroa. De nevner jo at de sannsynligvis vil trenge finansiering for å kjøre mer aggressivt i Asia :blush:

1 Like

Lukter mer av dette :

  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, 2-3 September 2020. Virtual company presentation 11:00 – 11:30 on September 3rd.
8 Likes

Såvidt jeg kan bedømme er denne analyse urelatert til kommende selskapspresentasjon hos Pareto. I fjor presenterte bla. Targovax på samme konferanse med et ble såvidt meg bekjent ikke laget en slik presentasjon fra Pareto side.

Dermed heller jo mot 1 av to teorier, enten at de vil posisjonere seg for framtidige kapitalinnhentinger eller mest sannsynlig slik jeg ser det, @sjogs teori over:

Merk også at PAS er blant de meglerhus i Norge med mest gjennomslag i markedet.

9 Likes