Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi snakker om BP, og avtaler det foelger penger med. Og der er det forferdelig tynt. Alle er klar over at vi har flere partnere enn AZ og DC Prime.;-)) Har tidligere lest paa denne traaden at Hiltonol har mer enn 100 avtaler, og vi har kun DC Prime for fimaVacc… Til sammenligning har PCIB’s salgsavdeling sviktet totalt. Slik at baade du og jeg faar haape vi hanker inn ett bud eller avtale med AZ, for PCIB’s salgsavdeling er en vits. Vaart eneste haap paa kort sikt, bortsett fra en liten mulighet for Chem avtale i ASIA, er at forskningsresultatene AZ har kommet frem til er gode nok til at de vil signere en avtale, eller saa fantastisk gode at de legger inn ett bud.

3 Likes

@nordpolen Takk!

Hvilken salgsavdeling? Visste ikke at pcib hadde egen salgsavdeling. Du gjentar at de har sviktet totalt. På hvilket grunnlag kan du hevde det? Strengt tatt har pcib kun holdt på i 6 år siden de pauset studiet i hode/hals kreft og startet opp med ny strategi der chem, vacc og nac ble startet opp. I løpet av denne tiden har de fått til flere samarbeidsprosjekter innen nac der AZ samarbeidet er i ferd med å materaliseres i en større avtale, de er kommet i avsluttende fase i chem for gallegangskreft og har gjort ferdig fase 1 test i vacc. Tiden er etter min mening brukt svært godt. Det er først nå de er i posisjon til å få avtaler der penger er involvert. Teknologien er blitt prøvd ut i flere ulike retninger på en svært kostnadseffektiv måte, og nå kan de forhåpentligvis høste inn på det gode arbeidet som er gjort.

23 Likes

Sammenlignet med Hiltonhol har de det. De har mer enn 100 kunder, paa fimaVacc har vi 1;-)) Husk at fimaVacc resultatene slaar dagens gullstandard fra Hiltonhol ned i stoevlene, uten at PCIB har greid og omgjoere dette til salg de siste 17 maanedene, bortsett fra til DC-Prime. Det er ett godt stykke bak Hiltonhol. Det kvalifiserer til og svikte totalt.

1 Like

Du forenkler situasjonen til det latterlige. Du sammenligner fimaVacc med et produkt som er dagens gullstandard, de var først ute, de har vist at det virker og det er prøvd ut i flere medisiner med hell. Hvor lenge har Hiltonol vært i markedet er kanskje noe du burde undersøke før du sammenligner antall avtaler. De er etablert, det er ikke FimaVacc. FimaVacc er et nytt produkt som ikke er prøvd ut sammen med en eneste medisin enda. Det går ikke an å sammenligne. Det tar tid å havne der hiltonol nå er kommet. Konseptet må bevises, gjerne flere ganger før det evt. blir ny gullstandard.

7 Likes

Du roter det til her, @solo

Hiltonol er ingen konkurrent, men fimaVACC gjør Hiltonol bedre. Min utheving:

The results show that tolerable treatments with the fimaVACC technology in combination with a state of the art adjuvant (Hiltonol) provides substantial increase in the number of T-cell responders already after two vaccinations and a clear enhancement in the magnitude of T-cell responses compared to the control group with the adjuvant Hiltonol. The important CD8 responses are more robust and exhibit increased functionality. The results are with HPV E7, an antigen known to be notoriously difficult to induce CD8 T-cell responses for in man.

Ergo er Hiltonols kunder våre kunder.

Edit: Legger til sitat fra @Kontorstol

19 Likes

Geoinvestor. Du understreker hva jeg sier her. fimaVacc har vaert itlgjengelig lenge, uten noe salg fra PCIB’s side;-))

Salget av fimaVacc som er mitt poeng, er like elendig uansett hvordan man snur paa dette;-)) Thats a fact. Etter og ha levert veldig gode forskningsresultater, har PCIB kun maktet og skaffe 1 ny partner paa 17 maaneder. Og den kom nylig. Det er flaut. Det er ingen vits i og paastaa noe annet.

1 Like

Litt enig med dere alle tre, @solo, @Geoinvestor og @nordpolen. :crazy_face::sweat_smile:

Jeg støtter motargumentene, MEN synes samtidig at Per Walday & Co absolutt kunne inntatt en mer offensiv innstilling, hvor man aktivt forsøkte å promotere selskapet opp mot potensielle «kunder».

Å forholde seg mer eller mindre passiv og vente på eventuelle samarbeidspartnere er rett og slett for svakt prestert.

8 Likes

Durable; Vi faar haape paa ett bud, eller en avtale med AZ, slik at ventetiden paa Chem og stemoderlige behandllede Vacc blir lettere.

5 Likes

Pretrade Vaccibody 76kr. Blir vel da en mcap over 20
Milliarder! Gledelig for norsk biotek og stakeholders i Vaccibody. Det vil jeg tro skaper store muligheter for investorer og radforsk til å fortsette å investere i nye og eksisterende biotekselskap i Norge :partying_face:.

At norsk plattformteknologi ikke skulle kunne oppnå internasjonal prising er gjort til skamme :muscle:

Pretrade 80kr :sweat_smile:, handles for 64kr nu.

Jeg vil tro at det vil kunne være noen som frigjør likviditet etter høy avkastning i Vaccibody til å investere i eks norsk teknologiplattform som PCIB teknologien? Foreløpig har ikke verdivurderingen av Vaccibody smittet over på PCI Biotech sin verdivurdering.

Gitt at AZ gjør det de kan for å kunne benytte PCIB sin teknologi i framtiden, Kan et scenario etter evaluering med AZ være følgende:

Et nytt selskap 50/50 eierskap hvor PCIB legger inn Nac og Vacc teknologi og AZ skyter inn midler til funding og kjøp av teknologi fra mor PCIB?. PCIB består med fokus på Chem med flere indikasjoner og har da midler til å forfølge Bac og andre teknologiben?

9 Likes

Hvis PCIB rammer nogle af de vilde muligheder, der ligger og venter (kurs 1000). Så er det en ret fed ansættelse Snapir og Ludovich er gået ind i. Lidt skørt dog at 2-4 børsmeldinger i efteråret er rettet mod aktieoptioner. :joy: :joy:

1 Like

Mange våte drømmer om kurs og muligheter men markedet har visst tatt høstferie?? Vi nærmer oss nyheter dag for dag og da trodde jeg vi ville få en FOMO-effekt men der bomma jeg solid. Lenge siden handel og interesse har vært så laber så jeg tror det er like greit å ikke mene noen ting lenger. Bare vente å se.
Tar ferie jeg også.

4 Likes

Jeg har funnet ut at jeg er en svært tålmodig aksjonær, men når det gjelder PCIB, så testes denne tålmodigheten jevnlig. Det jeg har funnet ut hjelper er å ha andre “gleder” frem i tid som hjelper å avlaste min forventning og utålmodighet til AZ avklaring.

For eksempel så skal jeg kjøpe den nye Iphone når den kommer etter at min forrige Iphone har blitt seks år gammel. Dette har jeg gledet meg til lenge og det er bare noen uker igjen til den bør være på plass. Vips så er tankene over på noe annet enn PCIB.

Seinere på høsten skal jeg overta ny bolig og alt som omfattes av dette krever mye tankevirksomhet. Vips så er tankene over på noe annet enn PCIB.

Før jeg veit ordet av det, så er vi godt ute på høsten eller i desember faktisk, og da tror jeg ikke det har noe å si hva jeg prøver å distrahere meg med. Hvis en avklaring ikke allerede har skjedd på det tidspunktet, så får vi bare se hva kroppen og hodet takler av spenning og forventning frem mot 2021.

Gudd løkk!

16 Likes

VET vi dette da…?

3 Likes

Jeg kjenner også at salgsknappen nærmer seg. Er så lei av å vente… Jeg liker dårlig å sitte på aksjer der jeg ikke blir informert… Nå er vi blitt “tvunget” til å sitte med en “lottokupong” og håpe at ledelsen får inn tallene/ballene våre.
Jeg har vært med siden sommeren 2016 og er kanskje derfor litt forelska og handler med hjerte. Planen var aldri å sitte lenger enn 2 år…
Jeg tror det gjelder flere her inne - for det er få ting som gjør oss så forbanne når kjærligheten vår ikke viser seg verdig, men også så få ting som gjør oss glade når det blomstrer :slight_smile: Forumet her viser det tydlig! :slight_smile:
MEN - nyheter kommer i løpet av et par uker - og det er minst like god sannsynlighet for at de blir gode som dårlige. Hold ut - det kan bli en ekstrem reise

Jeg setter uanz veldig pris på alt som skjer her inne. På vonde dager er det godt å se flere i samme båt :stuck_out_tongue:
Håper vi snart er i mål slik at flere av oss kan cashe inn deler av porteføljen og gi plass til nye.

3 Likes

Kanskje på tide for enkelte å spørre seg selv hva man sitter for? Stakk man fingeren i været å fulgte hypen å snudde kappen etter tidligere vinder på diverse forum pga AZ eller eller har man lengre briller? Her går det i «grusomt» å sitte med aksjer å det som værre er!

2 Likes

Problemet er nok at flere ikke hadde sett for seg å sitte så lenge som de har.
Utsettelser er kanskje normalt i denne bransjen - men det er nok mange som ikke var klar over det den dagen de kjøpte. Inkludert meg…
Jeg har ikke tenkt å gi meg i PCIB riktig enda. Er for mye spennende som ligger forran oss - men igjen - kanskje flere tror det 2-3 mnd til , mens i realitetet er det 2-3 år til… Ting tar tid :stuck_out_tongue:

6 Likes

Vaccibody handles til 64kr noe som gir en Mcap på 18,15 mrd. NOK
Pcib handles på 50kr noe som gir en Mcap på 1,85 mrd. NOK

Begge selskapene med en utrolig spennende platform teknologi

Lander Pcib en avtale med AZ innen NAc på størrelse med den som Vaccibody nettopp gjorde med Genentech så er jo oppsiden i aksjen i rangen 5-10 gangeren.

Avtalen vil gi Vaccibody inntil 6,7 milliarder kroner, inkludert forskuddsbetalinger og nært forestående delbetalinger på 200 millioner dollar, og potensielle milepælbetalinger på opptil 515 millioner dollar, i tillegg til progressive royalty-betalinger på salg av kommersialiserte produkter.

Finner AZ ut at PCIB`s NAc delivery løsning er den beste mot det de sammenligner den med innen ikke bare gitte kreftindikasjoner men hjerte kar sykdommer og Diabetes så vil den norske avtale rekorden Vaccibody nå innehar kunne stå for fall !

Ønsker alle lykke til, og måtte de trofaste pcib`erne endelig få som fortjent denne høsten :wink:

40 Likes

Jeg er med :slight_smile:
Har man venta så lenge kan man ikke gi seg på oppløpet :running_man: :running_woman:

10 Likes