Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

AZ avtale viser jo mulighet for en solid oppgang som Jaxi beskriver.

RELEASE studien alene har i Pareto analyse light og Arctic sec analyse langt høyere verdi alene enn dagens kurs.

Men at det vil ristes i treet ved nei fra AZ er det ikke tvil om. Halvering kan kanskje skje, i så fall irrasjonalitet lenge leve dersom RELEASE med Asia sites er blockbuster kandidat. Hvor lavt er det mulig å prise en slik indikasjon innen onkologi :sweat_smile:

4 Likes

Mye omtenksom psykoterapi her inne i dag… Jaddda , jeg følger nok med iblant. Regner fortsatt med 7 - gangen , om det blir fra 40 kr eller 80 kr , vet jeg ikke , men det blir nok. Kanskje om en uke? Kanskje i januar ? det er både trøst og underholdning å lese hva dere skriver. Her er ikke mange tradere. Hold ut :slight_smile:

7 Likes

Hva med følgende problem når det gjelder RNA?
Flere av kandidatene som har kommet lengst i vaksinekappløpet, kan bli krevende å lagre og distribuere.
RNA-vaksinen vil kreve en betydelig grad av nedkjøling. Man antyder ned mot -70 grader både ved lagring og distribusjon av vaksinen til vaksinesteder. Og eventuelt også lagring ganske kjølig på vaksinestedet, sier Bukholm i FHI.

Er forklaringen på Vaccibodys suksess at de har valgt en bedre, dvs mer stabil, løsning?
The Vaccibody vaccine is delivered as a DNA plasmid using a needle-free jet injector that injects the plasmids which are subsequently taken up into the patient’s muscle cells. Inside the cells, the DNA plasmids provide the information to start producing the Vaccibody protein in the same way that cells produce other human proteins. The newly encoded Vaccibody proteins are then secreted from the cells, and target and deliver their antigens to the APC.

En ting er hva som fungerer i laboratoriet preklinisk og i små kliniske studier. Men for at noe skal bli lønnsomt må det skalere til et produkt som er konkurransedyktig i praktisk bruk…
Der ligger min største bekymring når det gjelder PCIB. At vacc angivelig ikke fungerte i praksis for Ultimo, og at det generelt tar tid å komme videre til klinikken.
Må legges til at jeg ikke er ferdig med å gå gjennom alle de data jeg ønsker før jeg gjør meg opp en mening om hvor mye det bør satses på lengre sikt i PCIB.

4 Likes

Det er ingen tvil om at det nesten uten unntak er en prøvelse å sitte tålmodig når det tilsynelatende “ikke skjer” en puck.
Har opplevd det flere ganger i Photocure de siste årene, som regel skjer det noe som løsner litt på repet innimellom.
Jeg kan ikke skryte på meg å ha sittet lenge i Pcib for det har jeg ikke, kun siden juni. Men det som slår meg sammenlignet hvertfall med Pho er at det meldes om svært lite i dette selskapet.
Så kan man naturlig nok hevde at man ikke skal melde når man ikke har noe å melde, men disse tørkeperiodene krever sin mann eller dame.
Samtidig er det slik at det kan være “livsfarlig” å avvike fra sin opprinnelige plan, det lønner seg av og til, men langt fra alltid.
Jeg tror som rockpus at uten en avtale eller en “dårlig” en så kan lett kursen halvveres nok en gang i Pcib over natten.
Men jeg er fast bestemt på å holde ut til det foreligger en avklaring enten den er megagull eller av det dårlige slaget.
Jeg har erfaring med å ha fucka opp ved å konvertere til andre selskaper på oppløpssiden grunnet tynnslitt tålmodighet, det gjør jeg ikke en gang til.
Med dette sagt står jeg ved at ledelsen i Pcib har mye å gå på i kommunikasjon!

22 Likes

Fomo-effekten var størst i romjula og fram til nyttår, for så å falle jevnt og trutt, inntil bunnen falt ut med koronaen i mars. Ny Fomo-topp mot fristens utløp i slutten av juni.
Da avklaringsprosessen med AZ ble offentlig, var det neppe noen som i sin villeste fantasi hadde trodd at 10 måneder senere ville markedet vært like uvitende. Det gjør noe med entusiasmen. Aksjonærene er vel blitt mer nøkternt avventende, og det er sjelden å se de firesifrede og veldig hårete kursmålene som var vanlig rundt årsskiftet.
Og man undres jo bare mer over at denne prosessen i det hele tatt ble offentliggjort.
For tiden er aksjen like spennende og nervepirrende som å slå et slag tvungen Yatzy alene med seg selv. Selv korter jeg ventetiden med å krydre portefølgen med spenstige og spekulative grønne selskap. Men nå er faktisk krydderet i ferd med å bli hovedretten.
Uansett, vi får holde alle våre tomler opp et stund til.

3 Likes

Løsningen til PCIB er meget stabil, det er flere fakta om dette på fundamentale tråden. Snøffelen og andre har beskrevet PCIB sine unike egenskaper her :muscle:

5 Likes

Moderna sin mRNA vaksine krever -20 grader celsius oppbevaring mens BioNtech/pfizer sin må oppbevares på -70 grader celsius. Men dette har blitt belyst som en utfordring for flere mnd. siden og tiltak er iverksatt av ikke bare respektive selskaper men FDA, EMA CDC gjennom guidelines.
Det trengs jo vannvittige mengder med kanyler og srøytespisser oxo og alt dette blir nå produsert på høygir.
Så denne utfordringen skal man nok overvinne

9 Likes

Det er godt dere er langsiktig.

Selv er eg dypt bekymret for innrullering til Ggk, eg kommer til og fortsette og redusere frem til vi får fpd i Asia og USA.

Men selger jevnt så påvirker ikke kurs, kun litt hver uke.

Så får vi se hvor stor long posten er når gjennombruddet kommer :slight_smile: og eg håper det kommer fort for eg er møkk lei nivå +/- 50kr.

Lykke til videre, eg logger av.

3 Likes

En stille periode er det ja og jeg forstår enkeltes frustrasjon, men hvis man regner litt på GGK som om Pcib ikke består av annet selv da ville jeg som ny investor kjøpt aksjen nå mtp inkludering Asia. Bare det vil heve kursmålet betraktelig. Vi har usikkerhet rundt pandemi, men det betyr jo bare at en vaksine vil fjerne usikkerheten å derav kursløft. For min del må jeg flire litt av de som kaller «luftige» kursmål for hausere og videre uten bakkekontakt. Å tenk…vi er mere enn GGK. Vi har AZ som bonus!!!

9 Likes

11 uker igjen med forhandlinger mellom AZ og PCIB.
Det forhandles nå i denne stund og avtalene som kommer ut av slike forhandlinger kommer som regel meget overraskende og er rene bombenedslaget :slight_smile:

Dette er spillet og jeg skal delta.
Store vitenskapelige arbeider med resultater uten sidestykke skal omgjøres til kapital…ikke hver dag slike sjanser foreligger.

Lykke til

14 Likes

Omsatt knappe 36k og det er EN HANDEL på en god dag?

3 Likes

https://www.pcibiotech.no/clinicaltrials

“However in some rare occasions, where it would not be possible to participate in a clinical trial, and the patient has exhausted all other viable treatment options, and has a serious or life threatening disease, PCI Biotech may grant access to the investigational drug and treatment to single patients on a case by case basis (Single Patient Expanded Access). Currently PCI Biotech has an ongoing phase II clinical trial of the investigational drug Amphinex in patients with non-resectable extrahepatic bile duct cancer.”

Hvorledes skal de pasientene dette måtte gjelde finne frem til dette tilbudet?

5 Likes

Tålmodigheten tærer på flere, det er lett å se på kurs, verdivurdering av teknologi og pipeline. For meg vurderer jeg dagens verdivurdering av PCIB å være milevis unna euforisk prising eller tilstand.

Det er mange her som synes å tro at de kunne gjort en bedre jobb enn dagens ledelse, advisory board, ansatte og styret tilsammen :sweat_smile:.

Jeg foreslår at en ser seg selv i speilet, ser på oppnådde resultater, pipeline, teknologiplattformen, forskningssamarbeid, evaluering med Big Pharma hos PCI Biotech.

PCIB har dream team mener jeg. Se ansatte, ledelse, advisory board og styret. Kompentanse og gjennomføringsevne!

Alt til en liten neve dollars

Konservativ kommunikasjon og gode resultater over tid vil det på et eller annet tidspunkt gi utslag i verdivurdering på. Det er det vel historikk på!

Bygge noe solid over tid har også en tendens til å bli verdsatt over tid :muscle:. Sten for sten og Norge kan også få etablert pharma kjemper i eget land

7 Likes

Er nok mange ( sikkert dem fleste) på forumet som er enige med deg Jubel og det gjør dagens kurs og handelsvolum enda vanskeligere å forstå. Greit at mange “grønne” har gått hinsides men dem vil komme til kort så det holder den dagen vi signerer avtale med AZ og div andre gjennombrudd som nesten står i kø.
På meg virker det som om mange tror på ny utsettelse og en forlengelse av dagens lille ørkenvandring for normalt skulle vi ha økt volum og stigende kurs dag for dag nå opp i mot avtalen som vi vet (99,99%) kommer.
Håper virkelig ikke dem som har sittet siden 2016 kaster korta nå - det ville være galemattias.

6 Likes

Siste 5 handler : 1 -2-3 - 7 og 16 ???

2 Likes

Einarsson snakker i siste Radium som om det er mest aktuelt med full eksklusivitet for AZ, for han sier at “dersom PCIB lander avtalen”, så har de “fortsatt to plattformer igjen”.

41 Likes

3 med fimabac

9 Likes

Vet ikke om eller hvordan det kan tolkes, men det var ihvertfall laveste volum i dag siden i slutten av november ifjor. Kun 29. januar i år var det nesten like lite, men kursen lå da 20% høyere.

2 Likes

Inte mindre än 4 nya tjänster inom ADD.

Fokus på local delivery, external collaboration and partnering :pray:

Endast 13 dagar på sig att söka…

This is an exciting role aimed at leading proof-of-concept testing of new drug delivery technologies and help us drive the delivery of amino-acid and nucleotide based therapeutics, drug targeting, and local delivery for the Biopharmaceutical R&D portfolio. As ADD Preformulation Associate Director you will provide discovery support, input to compound and excipient design/selection as well as lead development and scale-up of formulations for our peptide, oligonucleotide, and mRNA portfolio. This will include contributing to formulation scale-up and analytical methods for clinical development, when the activities are conducted via partnering.

Associate Director - Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences

Location Gothenburg, Västra Götaland County, Sweden Job ID R-091354 Date posted 10-06-2020

APPLY

At AstraZeneca we turn ideas into life changing medicines and strive to continuously meet the unmet needs of patients worldwide. Working here means being entrepreneurial, thinking big, and working together to make the impossible a reality. If you are swift to action, confident to lead, willing to collaborate, and curious about what science can do, then you’re our kind of person.

Pharmaceutical Sciences at AstraZeneca delivers the therapies of the future through scientific leadership in drug delivery, design of synthetic routes, and manufacturing of Active Pharmaceutical Ingredients (API) and drug products. Our portfolio of projects spans small molecules, peptides, oligonucleotides to RNA-based therapeutics across AstraZeneca’s therapy areas. Advanced Drug Delivery (ADD) resides within Pharmaceutical Sciences with a mission to transform diverse modalities into investigational medicines

We now seek a talented, motivated Associate Director to lead a preformulation team in Gothenburg, Sweden .

What You will do

This is an exciting role aimed at leading proof-of-concept testing of new drug delivery technologies and help us drive the delivery of amino-acid and nucleotide based therapeutics, drug targeting, and local delivery for the Biopharmaceutical R&D portfolio. As ADD Preformulation Associate Director you will provide discovery support, input to compound and excipient design/selection as well as lead development and scale-up of formulations for our peptide, oligonucleotide, and mRNA portfolio. This will include contributing to formulation scale-up and analytical methods for clinical development, when the activities are conducted via partnering.

Your broad understanding of the discovery to launch drug development process, and excellent stakeholder management skills will ensure your ADD team provides first class scientific input and enabling insight to key functions across Pharmaceutical Sciences, Biopharmaceutical R&D as a whole, and beyond. You will be reporting to the Head of Advanced Drug Delivery and collaborate closely with other ADD teams located in Waltham/US, Cambridge/UK and Gothenburg/Sweden.

Essential Requirements

  • Ph.D degree in a relevant scientific discipline.
  • Industrial or academic experience with new modality drug delivery, formulation and/or analytical method research or development
  • Experience with outsourcing/partnering in formulation and analytical development
  • Track record as a scientific leader in a formulation or drug delivery discipline, providing scientific challenge and direction to team members.
  • Ability and proven track record in influencing drug substance and product design
  • Knowledge of the overall drug research and development process from Discovery through to Launch, and an appreciation of how Pharmaceutical Sciences disciplines contribute to R&D and the broader business
  • Understanding of the Astra Zeneca’s disease areas to enable influencing of drug and drug product design.
  • A leader of a product development scientific skill discipline including external visibility through publications, presentations and networking activities. Capable of and desire for continuing to develop self in this arena.
  • Exposure to multiple disciplines in Pharmaceutical Development or Chemistry Manufacturing or Controls, and related functions
  • Prior experience of leading, coaching and developing a team of scientists and experience of leading and managing change processes
  • Innovative, with a passion for driving scientific excellence and a continuous improvement mind-set.
  • Strong project management skills, with experience of managing external collaborations.
  • Innovative, with a passion driving scientific excellence and a continuous improvement mind-set
  • Ability to effectively communicate, network and build strong collaborative relationships with stakeholders across disciplines and cultures, internally and externally.
  • Thorough understanding of principles, applications and management of Safety Health and Environment (SHE) and Good Manufacturing and Laboratory Practices (GMP/GLP).

Apply now to join us and help turn ideas into life changing medicines!

For more information about the position please contact Annette Bak, Head Advanced Drug Delivery at [email protected]

We encourage you to send your application as soon as possible, but no later than October 20th

36 Likes

Null selgere er jo veldig positivt og betyr at man lett kan/må løfte kursen for å få volum men litt trist at ikke flere legger synlige kjøpsposter ( med volum) litt nede i kursbilde. Selv legger jeg som oftest synlig 10 eller 20k om jeg har bestemt meg for å øke.
Har div andre poster jeg teller på knappene om jeg skal ofre for å øke i PCIB da jeg blir mer overbevist for hver dag at dette vil gå veien men ikke noe er null risiko så vet da f… hva som er lurt?
Bruker dem 10-12 mnd og ender UTEN avtale så blir nok min tilstand nær koma noen dager og må få reker og rødvin intravenøst.

16 Likes