Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg er redd du kommer til å bli skuffa.

Frykter dessverre utsettelsen av AZ-evaluering av videre samarbeid kommer til å sluke mye av PW sin tid og fokus framover.
Som sagt gjentatte ganger har selskapet en alt for liten organisasjon til de gulleggene de hardnakket hevder vi sitter på, men som det fortsatt ikke er blitt ei eneste kommersiell avtale av selv om årene bare går…

Nå er risikoen stor for at Vacc blir liggende brakk enda lenger. Utrolig ergerlig all den tid dette skal være så fantastisk og enkelt å bevise. Like a walk in the park.
Kanskje finner Per ut at det er på tide å få ut fingern og kjøre igang noe i egenregi snart?
I så fall trengs det flere hoder i selskapet og flere penger i kassa.
Burde vi ikke ha en FimaVacc-manager?

FimaChem og Release er allerede kraftig forsinket, og dette må snart meldes markedet.
FPD i US og safety dobbel behandling kommer vel før jul får vi tro.
Med nye folk i staben og veldig mange flere sites samtidig som at alt drar ut i tid trengs det selvfølgelig mye mer cash i kassa. Forventer emisjon i september/oktober.

Børsen og verdensøkonomien kan fort få seg en brutal knekk i høst som kan legge en klam hånd på kursen vår. Vi virket absolutt ikke å være vaksinert mot dette under koronakrasjen.
Da blir det brutalt å skulle ut å hente penger.

Per og Ronny kan få holde på med fimaChem og fikse ny hjemmeside, så bør vi snarest få inn noen andre i stillingene som CEO og CFO som kan bygge et selskap verdig den fantastiske teknologien som besittes. Både oppfinnere/forskere, aksjonærer og syke verden rundt om fortjener langt bedre enn forsinkelse og skuffelse gang på gang.

Vi må snart få større fart på dette her. Dersom scenariet med ytterligere forsinkelser og behov for emisjon før jul slår til bør vi skrive et aksjonærbrev til styreleder og be om forklaring på hvorfor det ikke er tatt grep og melde ifra at sittende ledelse mangler vår tillit og at det er på tide noe blir gjort.


Bare begynn på et aksjonærbrev til styret og styreleder, @Gunnersaurus, jeg skal med glede signere.

Dette makkverket av seindrektighet og rot holder ikke lenger. UK-glippen er heller ikke glemt og føyer seg bare fint inn i rekken av feiltrinn, forsinkelser og skuffelser.

Noe må skje for at vi skal få mer trøkk på alle plattformer. Klarer Per og Ronny brasene om de kun får konsentrere seg om fimaChem og ny hjemmeside, eller blir det fortsatt ikke noe bedring? I så fall må de ut eller lenger ned i organisasjonen i andre roller med mindre ansvar.

Tida er overmoden for å la noen andre trå til i CEO-stolen og evt. med enda et nytt tilskudd i en leder for vacc + nac. Kommersialisering av alle plattformer asap med markedsgodkjenninger av produkter, utlisensiering eller salg av teknologien.

Ikke flere forsinkelser, klønete feilinformering og rot. Riv plasteret av såret og meld forsinkelse og emisjon, og få på plass nye folk i lederstolene slik at såret kan gro og bli til det fantastiske selskapet den overlegne teknologien fortjener.

Nå er det vinn eller forsvinn som gjelder. Svaret får vi allerede senest 26. August.

1 Like

Du føler et stort behov for å sitte og skrive det samme usaklige mølet om ny hjemmeside opp og ned i mente?

15 Likes

Du glemte den beste:
AZ rekrutterer mange nye hoder inn i avdelingen som forsker på å utvikle sin egen leveringsteknologi (les: konkurrent til PCIB) = sikkert fordi de skal stå klare til å ta over PCIB.

3 Likes

La denne ut på småprat tråden samme dagen som krakket. Den druknet da.

4 Likes

I flere av disse stillingsannonsene, ble det sagt at en av arbeidsoppgavene var og samarbeide med mindre biotek selskap. Ett av de kan vaere PCIB, baade via avtale, og eller oppkjoep, hvis PCIB fortsetter og jobbe slik de gjoer i dag, men som ett datterselskap. Ingenting er umulig her.

9 Likes

@Temlor skrev fra stillingen med uthevet skrift. Hvordan dere latterliggjør dette er for meg en gåte.

Dette blir da vitterlig samarbeid :sweat_smile:

You will be involved in establishing and driving close research collaborations across academia and small biotech companies

2 Likes

Gunnersaurus:

Du ordlegger deg bra. Men også dine synspunkter er i stor grad basert på spekulasjoner, dog med mer negative fortegn som du da kaller bakkekontakt.
Det er lett å være enig med deg når vi opplever slike frustrerende kursutslag som nå. Men det er dog et poeng at ingen av oss egentlig vet hva som er årsaken til den mangelfulle informasjon de seneste uker. Det kan ha en positiv årsak, og ikke kun være en følge av at ledelsen gir blaffen i sine aksjonærer. Før eller siden får vi svaret.

15 Likes

Hva er usakelig med det?

At selskapet kan presentere seg bra og up to date er viktig for å framstå som seriøst og for å få gjennomslag.

Det kan vel påpekes flere ganger på lik linje med all haussinga som bare er opp igjen det samme luftslott og fantasisummer hele tiden?

Hvorfor stiller du ikke spørsmål til de? Eller merger alt det de skriver i ett innlegg?

Du skiter i alle fall i eget rede, om du faktisk er aksjonær.

1 Like

Jeg spurte deg tidligere hvorfor du er investert i PCIB.

Du virker jo ikke spesielt positiv (som er helt fair), så hva er det som er så bra at du likevel velger å legge penger i dette?

3 Likes

De må da være takhøyde nok her inne på en småprat tråd til en post som dette :point_up_2:

4 Likes

Det burde være det ,særlig når Rockpus snakker om å skite i eget rede. Tonen på denne tråden begynner imidlertid å bli ganske ubehagelig så moderator vil vel dempe temperaturen. Rent generelt syns jeg det er blitt et veldig dårlig debattklima her etterhvert. Folk diskuterer ikke, men repeterer sine mantra. Jubel og ufo går i spissen for denne trenden og burde roe seg. De bør forstå at alle som deltar her er genuint positive til Pcib, og huske på at momentene de kommer med er godt kjent.

4 Likes

Hehe, jeg synes bare det er merkelig å være kronisk og utelukkende negativ og allikevel være investert, det høres ut som Stockholmsyndromet om du spør meg :stuck_out_tongue:

Selv er jeg skuffet og kritisk til kommunikasjonen i PCIB, men det veies opp av det jeg anser som positive faktorer.

9 Likes

Bingo. Alle seriøse og en del useriøse synspunkter uansett bullish eller bearish er ønskede, men fasongen på tråden har sklidd totalt ut og trenger at vi tar oss litt sammen så vi ikke skjemmer ut forumet og biotekinvestering for den del. Det er alltids HO for de som vil diskutere umoderert.

13 Likes

De siste dagene frem mot 1. juli har det kommet veldig mange nye som skriver innlegg i denne tråden, og det burde jo egentlig være positivt.

Dessverre er det flere som synes å ha kastet seg inn i en av sidene i den polariserte debatten som har oppstått som følge av børsmeldingen som oppga 1. juli som tidsfrist for evalueringen av samarbeidet med AZ.

Det kan virke som om mange har hoppet inn i denne aksjen på grunn av halleluja-stemningen som forfektes av enkelte, og det er jo selvfølgelig kjedelig å kjøpe seg inn dyrt for så å se sparepengene halvere seg på kort tid. Samtidig bør det jo understrekes at alle står fritt til å velge hvor man ønsker å investere pengene sine, og man sitter selv med ansvaret for å sette seg inn i hva selskapet man investerer i driver med.

Jeg vil anbefale alle nye investorer i PCIB (og kanskje noen av de som har vært med lenge også) å kanskje ta et skritt tilbake og lese børsmeldinger og kvartalspresentasjoner fra selskapet. Ikke legg så mye vekt på alt som skrives her inne. Jeg er rimelig sikker på at man ser at PCIB selv er rimelig forsiktige med sine uttalelser, og at mange her inne kanskje har tatt i litt for mye i kampens hete når slagene står mellom haussere og baissere.

Selv er jeg svært positiv til PCIB og teknologien de forsker på. Jeg synes ledelsen gjør en god jobb, og selv om PW kanskje bommer litt på guiding til tider, synes jeg det er bra at han er ivrig og fremoverlent, og tydelig viser at han har stor tro på det de driver med. Det er en lederstil i hvert fall jeg foretrekker fremfor en som virker altfor laid back og “cool”.

Da tilgir jeg heller en og annen forsinkelse. At kursen ble gruset skyldes nok mer FOMO og kortsiktige som trodde de skulle få være med på tidenes opptur uten noen som helst risiko. Er det for godt til å være sant, så er det det.

Biotek er et sjansespill med høy volatilitet. At man da tar sjansen rett før en mulig avtale er forståelig, men ikke krev ledelsens hode på et fat hvis det ikke går som planlagt. Ta det som den mannen eller kvinnen eller transpersonen du er. Har du ikke troen får du finne investeringer du mener er bedre og har du troen blir du sittende.

Tipper vi sakte men sikkert kravler oss ut av denne dalen også, så får vi håpe resultatene blir til det beste for oss alle til slutt… Både pasienter og aksjonærer.

Sitter du inne, bra! Sitter du utenfor? Bra! La oss uansett behandle hverandre med respekt og unngå “Forumsyken” der alle selv vet best og alle andre er idioter.

41 Likes

Er noe i gjære? Nanolipider, som Moderna visstnok benytter for å få mRNA inn i cellene har store bivirkninger, selv om de ikke har gitt forsøksbegrensninger.

AZ har som kjent også forsøk med mRNA. Gjør AZ tilsvarende forsøk, men med fimaNAC i stedet? Moderna har påvist 45 av 45 med effektivt immunrespons mot Covid-19. Det viser vel at mRNA er en god vei å gå.

“The mRNA-1273 vaccine induced anti–SARS-CoV-2 immune responses in all participants, and no trial-limiting safety concerns were identified. These findings support further development of this vaccine.”

Bloomberg skriver nå:

Pressure is growing on AstraZeneca to deliver positive results from early tests evaluating the vaccine it’s developing with University of Oxford researchers. await data expected on Monday. Les artiklene. Det antas at AZ kan begynne levering allerede i september!

Kan det ha noe med utsettelsen i forhold til en avtale med PCIB? Får PCIB-aksjonærene en avklaring på mandag førstkommende?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-16/astra-pressure-mounts-as-investors-await-oxford-vaccine-data?cmpid=BBD071620_BIZ&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=200716&utm_campaign=bloombergdaily

8 Likes

Neppe @Merlin. Hadde PCIB blitt involvert i en vaksine mot covid-19 hadde dette vært børsmeldt. Men ser ikke bort fra at dette kan skje i en senere runde.

3 Likes

fima NAc utilises the endosomal release to provide intracellular delivery of nucleic acids, such as mRNA and siRNA therapeutics, thereby addressing one of the major bottlenecks facing this emerging and promising field.

Kombinert med denne børsmeldingen:

Oslo (Norway), 13 July 2020 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced a 6 month extension of the evaluation period under its preclinical research collaboration with AstraZeneca.

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The evaluation of the potential for a further collaboration now runs to the end of 2020.

Det skal visstnok offentliggjøres en artikkel i Lancet på mandag 20. juli om metodikken til AZ iflg. Bloombergartikkelen linket over. Det bør gi svar på om PCIB er involvert.

16 Likes

3098 innlegg på 17 dager og 3.dje trå i 2020. Tror ikke jeg har sett liknende aktivitet på noe annet forum. Er caset dypt eller er det bare mye prat om det samme?

Kanskje Moderna ville hatt stoerre nytte av fimaNac isteden for nanolipider i sin jakt paa covid 19? For det ser ut som de misslykkes uten?.

Bad News For Moderna: More Evidence Shows COVID-19 Antibodies Disappear Not Long After Infection](https://www.zerohedge.com/geopolitical/bad-news-moderna-more-evidence-shows-covid-19-antibodies-disappear-after-infection)

10 Likes