Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvis Investors spaadommer paa fundementaltraaden har noe for seg, kan vi fort sitte med to, ja kanskje til og med 3 avtaler foer juleklokkene ringer inn. Det er lov og vaere irritert og bull paa en gang.

7 Likes

@idioten på fundamental-tråden, om de forhandler med to forskjellige avdelinger i AZ for Nac og Vacc, kan jo dette være de interne tingene til AZ PW snakker om i podcasten att de måtte ordne først. (Fra.27.15).
Rundt 28.10 var det noe jeg ikke la merke til før også, der PW snakker om pressemelding og wet ink sier han faktisk “Nye avtalen skal underskrives.”, så en kan kanskje satse på att det kommer om uker og ikke måneder. :smiley:

@anon50125742: Det var det jeg tenkte de første gangene jeg hørte på også, men etter noen lytt så syntes jeg det høres ut som han snakker om 2 forskjellige ting. Godt mulig jeg tar feil og om så får vi vente til nærmere Jul, noe som er helt greit. :slight_smile:

7 Likes

Her er det i mine ører helt tydelig at han snakker om den nye forlengelsen på 6mnd, når han snakker om «den nye avtalen» :man_shrugging:

Den måtte underskrives før de kunne annonsere at det ble forlengelse av evaluering.

8 Likes

Det «wet ink»- utsagnet tror jeg handlet om samkjøringen av pressemeldingen for forlengelse av evalueringsperioden. Når det er sagt så var det nok av bullishe hint fra PW om potensiell kommende avtale i podcasten ellers. Merkelig at markedet ikke priser dette mer inn, men den forsinkede forlengelsen i juli, med den påfølgende kursbevegelsen, var nok vond å fordøye for mange (og spesielt den delen av aksjonærene som har kommet inn over 50-nivået, og som samtidig ikke er så godt inn i det fundamentale som enkelte andre er).

Edit: ser Capaz var innpå det samme over her.

9 Likes

Bio er Bio. Men Pcib med sine tre ben og unik leveringsteknologi vil nok trumfe dette.

« Bioteknologiselskapet de leder har steget mer enn 1200 prosent på børs i år
For den mangeårige aksjonæren … har tålmodigheten med aksjen endelig båret frukter.»

https://www.dn.no/bors/tellef-ormestad/arcticzymes/bioteknologi/bioteknologiselskapet-de-leder-har-steget-mer-enn-1200-prosent-pa-bors-i-ar/2-1-865672

2 Likes

Hører du hover; tenk hest, ikke zebra…

Til uken får vi oppmerksomhet fra Pareto, som en av veldig mange deltakere på biotek-seminaret deres. Jeg har også forstått at PCIB er ett av selskapene som får litt ekstra fokus.

Teoriene rundt hvorfor Pareto gir oss slik oppmerksomhet vil jeg dele i tre:

  1. Vi optimister har antydet at Pareto tror eller aner eller “vet” at det kommer en avtale med Astrazeneca. Det er en sjelden situasjon for et nordisk biotek-selskap, og Pareto kan derfor være interessert i å “frontrunne” denne begivenheten for sine gode kunder.

  2. Den nøytrale vinklingen er at Pareto ønsker å satse mer på Biotek-sektoren og at dette eventet er like mye for å vise at Pareto er “på ballen”.

  3. Den tredje teorien som har vært diskutert på chatten er at Pareto har fått et corporate oppdrag fra PCIB, dvs at de ønsker å kjøre en emisjon snart.

Jeg tror i utgangspunktet mest på alternativ 2, men siden mange er opptatt av å snakke om en mulig emisjon så vil jeg si litt om det.

For det første, om Pareto nå kjører kursen oppimot 50 og kjører en 10 % emisjon på ca 45 vil dette gi PCIB drøyt 160 millioner, noe som vil være nok til både et egenfinansiert Vacc-studie og dekke opp for forsinkelser i Chem /GGK. Slik sett er dette ingen dårlig løsning og slett ikke noe vi aksjonærer skjelver i buksene av om det skulle skje.

Det er derimot flere faktorer som peker imot at vi får en slik løsning nå:

a) PCIB har godt over 200 mill på bok og burnraten tilsier ikke at de har noen hast med å hente penger nå.

b) Det er endel tegn rundt Q2-presentasjon og podcast som peker like mye mot at Vacc-studiet blir kjørt sammen med en partner.

c) Pareto er ingen naturlig corporate-partner for PCIB. Tidligere har de brukt Sunndal Collier, DnB og Arctic.

d) Det er også mange tegn som tyder på at vi får en AZ-avtale i høst. Det er rimelig å tro at det følger endel penger med denne. Om det mot formodning ikke skulle være nok penger der vil jeg tro at fokuset rundt at et lite norsk biotek-selskap inngår avtale med selveste Astrazeneca gjør at pengeinnhenting vil være mer gunstig i etterkant av kunngjøring av en slik avtale enn før.

38 Likes

I tillegg ligger det gode muligheter for en fimachem partner i Asia med en up-front

9 Likes

Ved at følge AZ på Twitter, oplever jeg et stort fokus på sukkersyge og afledte effekter heraf, samt stort fokus på nyre og cardiovascular sygdomme (som i nogle tilfælde også påvirkes af sukkersyge). Mit spørgsmål går på, om der er en sammenhæng mellem PCIBs leveringsteknologi og den forskning AZ laver indenfor de områder!?

Er der nogen, der har den dybe viden herinde, som kan knytte det sammen?

2 Likes

Tid for ettertanke.

Hvorfor er PCIB på dagens utviklingstrinn med mulige ekstreme resultater i alle 3 offisielle indikasjoner?
(fimaCHEM , fimaVACC og fimaNAc)

Vi burde jo være overbegeistret og ikke surre rundt som noen depresive amøber , ikke?
Hvorfor makter ikke selskapet å holde positiv fokus , tross i pandemi’n?
FDA har gitt sterke signaler om previlegier og således gitt uttrykk for at teknologien er ønsket.
FDA basserer sine avgjørelser på rådata fra clinical trial systemet så dette er et sterkt kvalitetsstempel.
Og alt vi evner er å dyrke opp for negative ytringer.

Hvordan er det mulig å sitte på PCI-teknologien som kan bli en helt ny behandlings-teknologi med ekstremt positive resultater så langt med emisjonsangst?

Innen gen-teknologi , innen vaksinasjon , innen kjemo.
løser deliverygåten og hver indikasjon med potensiale til å bygge opp et eget selskap.

Er dagens største aksjonærer fornøyd med utviklingen så langt?

7 Likes

Det er et betimelig spørsmål. Et mulig svar kan være at leveringsteknologien ikke er så hot for de som eventuelt skal bruke det som selskapet selv gir utrykk for.

Nå ble jo samarbeidet avsluttet med tre selskaper, og spesielt BioNTech var jo flagget som meget spennende med potensial.

Vi får håpe det nå blir fart i rekrutteringen til RELEASE og at det er mulig få inn noe kapital med AZ så det kan bli fart i VACC og BAC også. Ting går alt for sakte for en teknologi som er så bra som det påstås!

3 Likes

Søk på AZD8601 på fundamental tråden så får du svaret du søker.

1 Like

Biontech har samarbeidet i lang tid med PCIB slik at de har vel allerede inngående kjennskap til teknologien til PCIB.
Dermed så har de vel det de trenger for å inngå avtale eller bud.
Tror ikke noe på at landskapet vil være noe særlig endret etter at PCIB sa opp samarbeidsavtalen.

frigjøre plass til nye prosjekter høres ikke så dumt ut

3 Likes

Kjapp oppsummering av de siste to årene;

Lovende teknologi, ekstremt spennende data, flere ben å stå på, mulig ditt og mulig datt, men fremdeles er fuglene på taket og ikke i hånda! Dette halve året er “make or break” for sittende ledelse. Kan ikke skjønne noe annet. Og jeg tror de har noen ess i ermet - og at de neste 6 månedene blir ekstremt bra! Men det har jeg trodd flere ganger tidligere og tatt feil hver gang! Skulle vel nesten tro at vi må ha flaks snart vi også - og overraske på den positive siden? En genial avtale med AstraZeneca for eksempel - da er det “game on” igjen :slight_smile:

19 Likes

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-084331291.html

5 Likes

I og med at BioNTech å Deres bånd med Roche er borte(med samme behandling som AZ så kunne jo de vært de neste i nac) kommer jeg ikke bort ifra tanken på litt ryddet bord. Det er flere gode kurs drivere før året er omme: Partner i Asia, Avtale partner i vacc(kanskje eget studie) Avtale AZ, videre 1ste pasient usa og første pasient Asia. Main focus for pcip er nok AZ, vacc (sinnsykt trua) og GGK(med lengre briller) Diskutert litt med en annen særdeles dyktig skribent her inne å fremtidens medisiner ligger jo i CRISPR, nukleinsyrer og genkoder og Pcib er jo i førersetet på levering av disse. Bac lanseres nok videre ganske så snart.
Oppsummert: Jeg tror på 3 avtaler før jul. Chem-Asia, AZ og partner i vacc. Fin weekend til alle :norway:

16 Likes

Vår nye samarbeidspartner fra Israel

Utdrag:
“The lack of efficacious and universal tools for Systemic Delivery of nucleic acids is widely-recognized as the major factor holding back clinical implementation of genetic drugs. The problem is that nucleic acids such as RNAi are relatively large and carry negative charges; therefore in order to take it across the cell’s membrane, very strong activation energy is required. Aposense’s Molecular Nano-Motors (MNMs) are rationally designed in order to break-down the Systemic Delivery barrier. These MNM are energized by the membrane dipole potential, a recently-discovered voltage, measurable in every leaflet of any phospholipid membrane. Due to the high hydrophobicity of biological membranes, the dipole potential translates into an enormously strong electric field of up to 1 billion V/m (!), spanning ~30 Å, from membrane surface to membrane center.”

Utrolig spennende og en bekreftelse på delivery problematikken som har eksistert i 10-år og som fortsatt representerer et enormt hinder for virkningsgraden for medisinske preparater.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/08/PCI-Biotech-Q2-2020-Interim-Report.pdf

Se side 10

“In August PCI Biotech provided the Israeli company Aposensewith the fimaNACtechnology for synergy testing with their molecular nano-motors. PCI Biotech continues to pursue new and value-adding collaborative opportunities for the fimaNAC programme”

For meg så ser det ut for at samarbeidet er igang allerede.

12 Likes

PW gjentar at de kunne gjort mer paa salgssiden, men virker ogsaa saare fornoeyd med og kun presentere paa konferanser. Kartlegging av bedrifter som forsker paa mRNA, vaksiner, crisp, osv. som PCIB mener ville kunne trekke nytte av fimaNac eller fimaVacc, og bearbeiding av disse, med utsendelse av info, oppringen noen dager etter, og booking av moeter hvor vi kan presenetere hva fimaNac og fimaVacc kunne gjoere for disse burde vaere gjennomfoert.

PCI i Tokyo, PCI i London, PCI i NewYork, PCI i Peking, osv. kunne ogsaa vaert overskriften paa en egen invitasjone paa tilsvarende maate, hvor man inviterer mulige kunder til konferanser med flotte luncher/middager, og storstillte Nac og Vacc presentasjoner. Synes salgsdelen til PCIB er litt for tilbakoverlent. Det er mye enklere og selge inn Nac og Vacc jo maermere du kommer kunden. Og kan argumentere for fordelene hver enkelt kunde har med og og ta i bruk Nac og Vacc ut i fra deres spesifikke behov, sammenlignet med avstanden man moeter kunder med paa store konferanser.

3 Likes

This is not very clear to me, are we delivering a delivery system to deliver a large molecule? The scope of this collaboration is not clear to me and it seems different from the other collaborations!

Can someone explain :sweat:

2 Likes

A very investor friendly slide not seen before Q2. First time company put some numbers for treatment pricing:

From transcript

PW:
“ What’s given here is the mean price and the medium price for orphan drugs in the U.S. Now this is a cancer drug, so they’re probably not as highly priced as some of the most expensive orphan drugs. But there’s clearly high price potential given that we see this – the kind of effect that we’ve seen in the Phase I study.”

10 Likes