Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Enorm volatilitet i aksjeprisen, veldig små endringer i topp 50.

2 Likes

Innlegg av: Snøffelen (10.10.17 22:19 ), lest 166 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB- Vi tipper kurs før Jul
Da jeg skrev dette var kursen rett under 6 kroner, og handlet derfor accordingly:

“Innlegg av: Snøffelen (21.02.16 21:44 ), lest 2026 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Gallegangsstudien vil lykkes del 2
Kan godt prøve meg på en svært enkel verdivurdering av PCIB.
Vaksinedelen kan bli en potensiell bombe, og er snart klar for klinisk utprøving. Anything can happen. Men setter en lav sannsynlighet, foreløpig, tilsvarende 5%. 5 kroner per aksje.
Makromolekyldelen med top-tier samarbeid er tilsvarende, kjempestort potensial, men også med en meg forsiktig sannsynlighet på 5%. 5 kroner per aksje.
Ultimovacs-samrabeidet setter jeg opp som egen bolk, for Ultimovacs har fantastisk spennende teknologi. Men aksjene der er forbeholdt Gjelsten, Hagen og Sundt-familien. Tror ikke de ser noen grunn til å ville ha med flere på laget. Dette er minst like spennende som top10-farma-samarbeidet. Så her tillater jeg meg å være optimistisk selv om det er tidlig i samarbeidet. 10 kroner aksjen.
Rxi setter jeg til 0 kroner. Der deles kost, og det er etter mine begreper «interessant».
For gallegangsstudien så har faktisk Fondsfinans og Hans Peter Bøhn skrevet en analyse tidligere. Som kjent er HPB nå styremedlem i PCIB, og kjøpte i fjor 50 000 aksjer til et sted mellom 10 og 11 kroner. Den analysen er fra 2012, og der settes verdien til 8 kroner, med en sannsynlighet på 14%. Da var det halvparten så mange aksjer, sånn sett tilsvarende 4 kroner nå.
Men, da stod H&N «i veien» og forventet inntekt fra gallegang var da 40 mUSD, med en stykkpris på 24 000 USD, og pasientpopulasjon på 1 600.
Som tidligere sagt så tror jeg den populasjonen er større pga Japan, og en videre bruk. Nærmere 10 000 enn 5 000. Dernest så kan man med H&N ute av veien kunne forvente en pris på mellom 100 000 og 200 000$. Og dessuten, jeg tror at Orphan Drug Designation nærmest er garanter å oppnå. Og når man nå så å si er klar for fase 2 så vil det si en sannsynlighet på ca 40%.
Da kan vi gange de 4 kronene forsiktig med 2 for større populasjon, vi er litt forsiktig og ganger med 4 på pris, og til slutt med meget forsiktig med 2 for økt sannsynlighet. Og kommer da til 64 kroner.
Jeg legger ikke noe til for cash siden de trenger cash i 2017.
Men slik jeg ser det så er aksjen kraftig undervurdert basert på det vi vet pt, og jeg kommer frem til 84 kroner aksjen. Og selvsagt et klart kjøp.
Pris har selvsagt klart størst innvirkning på denne analysen. Men tror nok at Hans Peter Bøhn overvurderte aksjonærer og marked da han kjøpte 50 000 aksjer til over 10 kroner da den strategiske beslutningen om å droppe H&N ble tatt. Jeg gjetter på at han trodde at flere vil se implikasjonene.”

Fundamentalene er ikke noe dårligere nå, tvert om de er mye bedre, og jeg tror dessuten vi får pivotal fase 2 og en god oppdatering på fimaVACC.
Så jeg kan ikke tippe noe dårligere enn det PCIB minst vil være verdt.
Mitt tippetips blir derfor 84 kroner, og jeg forholder meg deretter.


Syns det var et godt innlegg, og litt mer lettlest enn mye på biotek fronten om dagen. =)

1 Like

Dette synes jeg nesten begynner å bli latterlig

1 Like

Det er som jeg fryktet, de langsiktige får veldig dårlig betalt for å sitte rolig. Jeg mistenker at markedet begynner å tenke på emisjon til god rabatt.

1 Like

"I dag snakker vi med Per Walday fra PCI Biotech om ODD"

4 Likes

Innlegg av: e-mannen (13.10.17 01:32 ), lest 505 ganger
Ticker: PCIB
PCIB - DET HANDLER OM TRO OG STATISTIKK
Da ingen meglerhus tar oppgaven med å analysere PCIB, gjør jeg nok et forsøk, med endel forandringer ift mine tidligere analyser, på bakgrunn av de seneste nyhetene fra selskapet, og diskusjoner med ledelsen i PCIB.

Analysen er først og fremst gjort med tanke på gallegangskreft (FimaChem), hvor de er kommet lengst, og hvor jeg mener sannsynligheten for å få innvilget en pivotal fase II er veldig stor. Jeg vil til slutt også gi en verdi på FimaVacc, fase I studie for påvising av T-celle respons i friske frivillige, til bruk for å forsterke terapeutiske vaksiner, men også kroniske sykdommer som hepatitt, malaria, influensa med flere, som PCIB mener deres teknologi kan få til å virke ennå bedre en det vaksinene gjør i dag. Initielle resultater viser økt t-celle respons, og de forsøker videre for å finne optimal dosering og riktig tid ift til lys (fimaporfin). FimaNac, som er det tredje området PCIB teknologien benyttes, legger jeg foreløpig ingen verdi i, da de 4 samarbeidspartnerene fortsatt er i pre klinisk, selv om vi også der har fått forlenget samarbeidsavtaler med to av selskapene, bl.a et av verdens 10 største pharma selskaper, som har tatt de pre kliniske studiene fra in vitro til in vivo (fra reagensrør til dyreforsøk).

Jeg bruker følgende link som forutsetning for prisingen PCIB kan ta for sin behandling ved evt markedsgodkjennelse. Den blir brukt av de fleste biotek analytikere når det gjelder orphan drugs. Jeg legger meg på median for å beholde en viss konservativitet, altså $155,125 pr behandling. Fordi gallegangskreft er såpass sjelden er det mulig å argumentere for ennå høyere prising, men tror de fleste kan akseptere dette som et utgangspunkt.

http://www.lifescicapital.com/analysis/orphan-drug-pricing/ (ref figur 1)

Jeg bruker følgende link for å bestemme LOA(sannsynligheten for markedsgodkjennelse),også brukt av mange analytikere, bl.a. DNB på NANO.

For å bestemme LOA har jeg gått inn i tabell nr 9; “Phase success and LOA for drugs receiving a FDA SPA or Orphan Drug Designation.” Forutsetningen her gir PCIB en LOA på 23%(Orphan oncology). Her er det også mulig å argumentere for en høyere prosent, men velger å holde en konservativ linje for å bevise at selv med disse forutsetningene er PCIB grovt underpriset i dag. NANO har f.eks 45% LOA i DNB analysen på bakgrunn av sterke kliniske data. PCIB har også meget sterke kliniske data i en indikasjon som ikke har noen godkjent behandling, som selvfølgelig er en fordel da de ved godkjenning vil få markedseksklusivitet på bakgrunn av ODD med 10 år i Europa og 7 år i USA.

Når det gjelder pasientgrunnlaget uttaler selskapet at det er ca 3000 årlig som er potensielle pasienter for behandling med FimaChem i Europa og USA. Det er det tallet jeg har operert med tidligere, men ledelsen har påpekt at det er lite sannsynlig at alle vil bli behandlet med FimaChem, både på grunn av pris, men selvfølgelig også tilgjengelighet til behandlingen, forsikringsordniger etc. Et sannsynlig antall vil i følge CEO Per Walday være ca halvparten, altså 1500 pasienter årlig. Oppsiden her ligger i at teknologien fungerer så bra at flere som kunne blitt operert, som idag er eneste kurative behandling, (men kun 1 av 3 får diagnosen så tidlig at dette er et alternativ), velger FimaChem fordi det er en risikabel operasjon!

Jeg går ikke i detaljer på hvor bra Fase I resultatene var, det gjør man enkelt ved å sjekke Q2 presentasjonen,

http://hugin.info/139147/R/2129728/813588.pdf

men for denne krefttypen er de enestående ift til alt annet, og det er også viktig å påpeke at de gjør en utvidet fase I studie for å få bekreftet muligheten for gjentagende behandlig, og varig tumor kontroll. Mange tror at de må vente på resultatene av den utvidete studien for å få en pivotal fase II, det medfører ikke riktighet. CEO Per Walday bekreftet i våre samtaler at de legger inn en eller flere behandlinger med FimaChem i søknaden om pivotal fase II. Derfor vil de ved å vise til både sikkerhet og effekt i den utvidete fase I studien, kunne bruke gjentagende behandliger i neste fase, og følgelig vil det derfor ikke være nødvendig å vente på resultatene fra denne studien for å få innvilget pivotal fase II. En løsning som er både kostnads- og tidsbesparende. De har vært i diskusjoner med EMA og FDA i lengere tid om riktig design av fase II, og virker trygge på at dette får de innvilget. Senest i dag på radforsk sin podcast;

https://soundcloud.com/user-972208711 (tidlinje ca 21.00)

sier Per Walday at ved innvilgelse vil de samme forutsetningene for studien gjelde både i Europa og USA. Bare det at de har brukt så lang tid gir en god pekepinn på godkjent søknad om pivotal fase II, og den vil i så fall komme i løpet av 2017, mao i nær fremtid, og kanskje det endelige beviset investorer trenger for å se det skyhøye potensialet i PCIB ift dagens prising.

I nevnte podcast snakker Per om den nye Chief Medical Officer, Dr. Hans Olivecrona, som er hentet fra Swedish Orphan Biovitrum, en formidabel kapasitet, og et funn for PCIB. (Tidslinje ca 8.30). Jeg tror man tidlig etter fase I så muligheten for en pivotal fase II, og at de trengte en CMO for det endelige løpet mot godkjenning, og jeg er sikker på at en slik kapasitet ikke hadde forlatt en topp stilling, i Swedish Orphan Biovitrum(Mcap 32 milliarder SEK) til fordel for “lille” PCIB, hvis han ikke så hvilke muligheter teknologien har. Tror mange glemmer at det ikke er penger som driver slike mennesker, men anerkjennelsen, og gleden ved å gjøre en forskjell for mange mennesker som i dag har svært dårlige prognoser. Den muligheten ser han i PCIB.

Tidligere har PCIB uttalt mål om å inngå partnerskap. Jeg er ikke så sikker på at det er tilfellet lengere for gallegangskreft i EU og USA. Det er flere grunner til det, men den viktigste, er at en pivotal fase II ikke vil koste allverden, noe snøffelen dokumenterer i denne tråden på HO;

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2412428

og som jeg må rette en stor takk til for å ha gjort meg oppmerksom på caset, PCIB!!

Ved en pivotal fase II vil verdiene i PCIB komme frem, og jeg er sikker på at de da vil hente pengene i en rettet emisjon for å få med seg investorerer/fond, med kompetanse innenfor biotech. De har en fullmakt fra GF på inntil 10%, altså 2,5 mill nye aksjer. Ved en aksjekurs på 50-100, henter de inn 125-250 mill med denne fullmakten. Mer en nok til å fullføre en pivotal fase II. Det er nettopp i avsluttende faser mange av life science fondene kommer inn. De betaler heller mer for en mindre andel av selskapet fordi risikoen er betydelig redusert. Jeg tror de vil gå for partnerskap for FimaChem i Asia, og resten av verden for gallegangskreft, pluss at en partner da vil få muligheten til å benytte teknologien til en rekke andre krefttyper som f.eks bukspyttkjertelkref,t o.a, som teknologien vil passe for, og som PCIB ikke har kapasitet til å gjøre!!!

VERDIVURDERING

Ser vi på PCIB, så kan vi anta at man i første omgang forholder seg til den markedsandelen PCIB mener er sannsynlig, 1500 behandlinger pr. år, i EU og Usa. Pris pr. behandlig $ 155,125!!!

Årlig inntekt ( $ 7.90) 1 838 231 250 NOK!!!

Vi øker kostnadene til 300 millioner pr år.

Sitter igjen med drøye 1,5 MILLIARDER pr år!!!

P/E verd,i konservativt til 15?

MCAP 22,5 Milliarder / LOA 23% = 5,175 MILLIARDER!!!

Deler på antall aksjer 24 986 890

PRIS PR AKSJE 207 NOK!!!

PCIB sluttet torsdag 12/10 2017 på 22 NOK!!!

Du finner de på Oslo Axess under ticker PCIB.

AKSJONÆROVERSIKT

Aksjonær oversikt observasjoner. Kjetil Myrlid Aasen, en eminent statistiker, har drøye 5%,(øker stadig litt og litt), kjent for å ha tjent store penger i Betting industrien. En annen med teft for tall, Hans Michael Hansen har nettopp dukket opp med 221 623 aksjer. Erik Must sitter øverst med drøye 10%, som han har risikofritt etter nedsalget i forkant av emisjonen i desember 2016, pent håndverk!!!

JEG HAR GJORT MATTELEKSA!!!

mvh

e-mannen


Syns det var koselig lesing på morgenstunden med kaffekoppen.
Da spesielt 'http://www.alterlab.org/teaching/BIOEN3070/papers/Hay_2014.pdf
Deler nå her hele greia

8 Likes

Han skriver godt.

Kan nevne at sørlendingen som alltid dukker opp på kvartalspresentasjonene til PCIB og PHO er akkurat inne på topp 10. Går dette caset hele veien inn, er potensialet enormt. Det gjelder å få innvilget pivotal phase 2, hvis ikke tror jeg større fisker vil være litt mer tilbakeholdne til en rettet emisjon.

image

4 Likes

Jepp, PCIB har guidet så beinhardt på at de forventer innvilget (eller ihvertfall avklaret at de vil få det) pivotal fase 2 i løpet av 2017H2 at det vil være et massivt tilbakeslag om de ikke får det.

Tilsvarende flott om de leverer på det de guider, det vil være prikken over ien etter et fantastisk løp de siste årene.

5 Likes

Tror at PCIB må være rimelig sikker på å få innvilget en pivotal fase 2 (PF2) siden PW så hardt guider på at en avgjørelse kommer i løpet av 2017. Hvis det hadde vært stor tvil om utfallet av PF2- drøftingene ville nok PCIB fortsatt eventuelle samtaler med FDA og EMA utover i 2018 pga tids- og pengebesparelsene.

PW ville nok ikke vært så kategorisk angående tidspunktet, hvis han ikke er veldig sikker på et positivt utfall. Han har nok lært etter “imminent” tabben.

Tror nok at de bare holder på med finpussing av studiedesign nå

2 Likes

Tenkte akkurat det samme da jeg hørte ham på Radium. Var noe med kombinasjonen av på den ene siden å snakke om hvordan de er i en dialog med tilbakemeldinger fra FDA og så den tydeligheten ift tidspunkt for avklaring. Klarer ikke helt å se annen grunn for dette enn at FDA har gitt noen konkrete pålegg/krav/forutsetninger som PCIB føler seg sikre på at de har innfridd eller er i ferd med å innfri i nær fremtid.

Blir selvfølgelig spekulasjon dette, men det ga i hvert fall meg en viss trygghet :slight_smile:

2 Likes

Ser mange skrive dette om at PW guider ‘hardt’ og fremstår ‘sikker’. Kjenner meg ikke igjen når jeg hører han prate i det. Hører han referere til guidingen, det er det kjente, og han antydet hvordan samtalsforløpet går.
Send forslag til FDA og EMA, få tilbakemelding om hva de ønsker, lag skisse for minste felles multiplum for Piv fase 2, send søknad på nytt.
Rom for utsettelse her blir vel forsinkelse hos FDA/ EMA, eller at utarbeider piv fase 2 har noen skjønnhetsfeil eller detaljer i uorden så ny søknad må formuleres. Føler ikke det er garantert at det blir i 2017, men at det er sannsynelig, og om det blir 2018, blir det ikke langt ut i 2018.

5 Likes

Ja, som jeg skrev så anser jeg dette ganske spekulativt og etter å ha hørt igjen ser jeg at jeg kanskje dro det litt langt ift hva slags avklaring som antydes. Det er ikke nødvendigvis avklaring i betydningen godkjent pivotal 2 :slight_smile:

PW sier om dialogen med myndighetene at “…den diskusjonen har vi sagt at den skal vi bli ferdig med nå i 2017”. Han er også helt tydelig på at de skal komme med mer informasjon i 2017. Jeg synes det er positivt for fremdriften at han er så sikker på at de vil bli ferdige med diskusjonen vedrørende krav.

3 Likes

Øyvind Arnesen Presenterer Ultimovacs på operascenen.
Det er vel noe som går direkte mot samarbeidet mellom PCIB og Ultimovacs.

Utdrag
"Vi ser at de forsøkene vi gjør nå når vi kombinerer imunterapi gir veldig gode resultater.
Viktig å huske på at vi er bare i starten på bruk av imunterapi i klinisk praksis på sykehus."

4 Likes

Lurer veldig må om jeg bare er håpfull her, men det ser nesten ut som PCIB er i ferd med å bryte ut av en lang nedadgående trend.

Som alltid, det er vel muligheter for en emisjon om ikke så altfor mange månedene. På den andre siden, måten de kjørte emisjonen på sist var jo eksemplarisk og en kjempestor positiv trigger.

6 Likes

Oslo, 17 October 2017
In accordance with the authorisation granted by the Annual General Meeting 29
May 2017, the Board of Directors of PCI Biotech Holding ASA has awarded a
total of 90,000 share options to key employees.

The share options are allotted to the newly hired Chief Medical Officer, Hans
Olivecrona. Each share option gives the right to subscribe for or acquire one
share per option (after PCI Biotech Holding ASAs choice), at a strike price
of NOK 22.35, equal to the volume weighted average share price (VWAP) for the
last 5 days of trade prior to the grant date. The options can be exercised
with 1/3 of the options after one year, further 1/3 after two years and the
last third after three years. The share options are lapsing in Q3 2022.

After the allocation, Hans Olivecrona holds a total portfolio of 90,000
unexercised share options and 0 shares.

The current authorisation, as of 29 May 2017, allows for allocation of
additional 1,040,000 share options to key employees.

For more information, please contact:
Per Walday, CEO

3 Likes

Ikke en eneste handel i dag?

1 Like

En omsetning på hele 500 aksjer så langt i dag (?)

Stille før stormen?

1 Like

Se der ja.

500 aksjer, mellom MLI og CSB.

PCI mangler oppmerksomhet og moment. Når det kommer dobles kursen.

3 Likes

Innlegg av: Snøffelen (19.10.17 23:08 ), lest 24 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studio
Bra spora opp dividend!

Ser at uniCure har fått på plass tidligere i år både BTD fra FDA (Januar 2017) og PRIME fra EMA (April 2017) og at pasientgrunnlaget for alle de regulatoriske privilegier, så langt jeg kan forstå, er 10 pasienter.

Mye relevans for hva som kan skje med PCIB her.


Spennende =)

4 Likes