Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Chrkini,
folk som er seriøst interessert vil vel kanskje ta bryet med å lese hele innlegget hos HO, som du har lenket til. Men slik sitatet ditt fremstår her så kan ihvertfall inntrykket bli at dette nærmest dreier seg om fakta for hver hver “deal” og at prosenten for royalty har noe med realitetene i bransjen å gjøre. Realiteten, derimot, som fremgår av hele sitatet hos HO, er jo at Susanne Stuffers selv innrømmer at alt dette ang fimaVACC fra hennes side er “høyst spekulativt”. Man kan nesten like gjerne si at samtlige “parametre” hun opererer med snarere er uttrykk for at hun ikke vil påta seg noe ansvar for å gjøre en påstått reell verdivurdering og dermed i praksis setter verdien så lavt hun kan . Hele sitatet hos HO altså som følger:

_We find it particularly challenging to estimate the potential revenue stream fimaVACC could generate and we therefore model revenue from 1-2 out licensing agreements per year between 2019-2025 to a total of ten deals, with the following assumptions: Each deal is based on an upfront of some USD 0.5-1m, additional milestones of some USD 2.53m and royalties of some 2%. We assume slightly higher milestone based payments for later deals, as the platform may be validated by earlier deals by then

 We assume 5 - 10,000 vaccines per year (peak sales) at USD 50,000 per vaccine per deal, which amounts to an average of USD 7.5m per deal per year in royalties for 7 years (note: gradual ramp up of peak sales in line with industry statistics)

 We assume all vaccine are developed from pre-clinical to clinical assets, all are successful and all have meaningful market uptake and sales

We acknowledge our assumptions are highly speculative and only reflect one possible scenario for fimaVACC. We do however think the total value for out-licensing of fimaVACC could be realistic

3 Likes

Helt enig og hær vil prisen bli fastsatt etter forhandlinger selvfølgelig og det som er helt avgjørende hær er jo at jo bedre immunrespons PCIB kan dokumentere gjennom dybdeanalysen jo bedre “deal” vil de kunne oppnå.

Hva med å kjøre på med noen avtaler hær de neste årene - og bruke pengene på å forske/lage vaksiner sammen med Ultimovacs :hugs:

3 Likes

OlavA :

Jeg er enig.

Jeg linket til til innlegget fordi Durable var usikker på hva kilden til at det var 20% og ikke 2% roayalties.

Det var derfor jeg limte inn sitatet.

2 Likes

Hei,

Vet jeg kommer til og få litt tyn for dette innlegget her, men jeg er aldri for stolt til og spørre om hjelp.

Jeg driver og leser meg opp på PCIB caset og sliter litt med og forstå meg på ett par ting. Har også prøvd og lese meg opp på forumet her, men klarer ikke helt og finne det jeg lurer på.

Hva er det som er ventet av nyheter i nær fremtid, og hvor binære er disse nyhetene? Jeg forstår meg godt på NANO og kjenner caset ut og inn der, men syns PCIB er litt vanskeligere. Men har hørt mye positivt om PCIB så har lyst og lære mer om selskapet, og kanskje kjøpe en post her, selvom de er veldige nære ath for tiden.

Takk på forhånd

3 Likes

Heisann!

Nedenfor er inlegg på PCI Biotech analyse wikien som tar for seg hoved triggere for PCI Biotech i løpet av 2018. Jeg tror dette skal dekke de viktigste triggerene. I utgangspunktet er det fimachecm som nok vil stå for de viktigste triggerene i forhold til kurs bevegelser. Resultater, oppstart av pivotal fase samt hvordan finansieringen blir kommer til å være av stor betydning. Disse kan egentlig komme når som helst.

6 Likes

Enkleste måten å skjønne caset er nok å høre podcastene, er blitt ganske mange episoder etterhvert.

6 Likes

De trenger penger til Pivotal Phase 2 som de vil enten få via en emisjon eller en partneravtale. :slight_smile:

1 Like

Kanskje om 1 uke. Kanskje aldri?

2 Likes

Denna er Super !!! :grimacing:

6 Likes

Nei, mer omvendt. Fungerer det veldig bra er det større sjanse for at et større selskap vil inngå en partneravtale på et så tidlig stadium som muilg.

2 Likes

Nei.

Man får vite om det er sikkert med gjentatt behandling med Amphinex.

Hvis det er sikkert, blir det emisjon/partneravtale og gjennomføring av PV2 med dobbel behandling.

Hvis det ikke er sikkert, blir det emisjon/partneravtale og gjennomføring av PV2 med enkel behandling.

Finansiering trengs uansett.

4 Likes

For å utdype det @Chrkni skriver, så er min antagelse at emisjonen/partneravtalen blir mer gunstig for selskapet hvis de kan kjøre på med dobbelt behandling. :slight_smile:

5 Likes

Tusen takk for svar fra dere som svarte, føler jeg har en mye bedre forståelse for caset nå.

Ser noen nevner at de er redde for forsinket start av Pivotal studiet. Er det noe ved disse påstandene? Og hvis ja, hvorfor er det bekymring for forsinket Pivotal studie?

Takk

2 Likes

Forsinkelser vil alltid oppfattes negativt av markedet, og en forsinket oppstart av PCIB sin pivotale studie vil trolig gi markant kursfall, nesten uavhengig av årsak/forklaring. Dermed er det alltid en viss frykt for forsinkelser.

Jeg ser imidlertid ikke spesielle forhold i PCIB som tilsier at de nå skal melde om forsinkelser. Det kan skje, men det er ikke noe som tyder på det per nå. Tvert i mot; Alt PCIB har meldt siste året har vært i tråd med guiding… og de guider oppstart/FPD 2H.

Blir veldig spennende fremover, og melding kan komme når som helst! :+1:

Lykke til med å sette deg inn i PCIB.

-Wannatri

4 Likes

Per er klok av skade, så bra han sa H2. Jeg blir allikevel meget skuffet hvis meldingene snart ikke begynner å tikke inn :thinking:

4 Likes

Jeg har troen på at meldinger kommer før Halvårsrapporten. Det er 3 uker til den. Hvis ikke blir jeg meget skuffet selv.

2 Likes

Det er per nå fem måneder igjen av året. I løpet av disse månedene skal selskapet:

  • Vise effekt- og safetydata for et ukjent antall pasienter med dobbel behandling, effektdataene vises sannsynligvis frem for både marked og akademia på konferanse i oktober. Safety forventes klarert tidligere, og utfallet vil legge føringer på om pivotalstudien kjøres med kun 1 eller gjentatt behandling.
  • Sikre finansiering, og alternativene er godt redegjort for lenger oppe her.
  • Ferdigstille løpet opp mot regulatoriske myndigheter. Ingen info om at studiet er oppe og går er kjent per nå.
  • Ferdigstille løpet opp mot de respektive lands etiske kommiteer. Holde øynene oppe for saker fra REKs augustmøte for oppstart Norge kanskje?
  • Stasjonere utstyr og sikre kompetanse i sentrene før oppstart. Noen ‘‘gamle’’ sentre blir nok med over i det nye studiet, og får en flying start.
  • Screene og rekruttere pasienter som faller innunder inklusjons/eksklusjonskriteriene - kriteriene for innrullering blir spennende å se!
  • Starte behanding av første pasient.

Det er mange biter som skal falle på plass før første pasient doseres,. Jeg holder en knapp på at første pasient ikke er behandlet før i 1H 2019, jeg ser ikke nok røyk til å anta at det enda finnes ild. Oppstart pivotal har allerede blitt forsinket en gang, så jeg er spent på markedsreaksjonen om det samme skulle inntreffe igjen. En forsinkelse vil for min del signalisere en gigantisk kjøpsmulighet, den tar i praksis ikke noe vekk fra den fundamentale futten i selskapet.

Om de nå skulle få behandlet første pasient i 2H 2018 blir jeg meget imponert, mer bull kan man ikke få det. :slight_smile:

6 Likes

Takk for svar igjen,

Dette gjorde det jo utrolig vanskelig for meg med tanke på om jeg burde kjøpe meg inn nå eller vente, men det vet jeg er en avgjørelse jeg må ta selv.

Når det kommer til finansiering vet jeg mange her inne er kritiske til en eventuell emisjon (syns folk på oslo børs generelt er kritiske til emisjon), men hva syns dere om utsagnene til Einarsson på podcasten om at han håper på emisjon over partneravtale?

Som @anon21766851 skriver

" Det er per nå fem måneder igjen av året. I løpet av disse månedene skal selskapet…"

Man kan jo også si at safety readout på extension studiet er forventet H2, det samme er oppstart av PV2. Det er nå gått 1 av 6 måneder av H2. Så å stresse med guidingen hadde jeg ventet litt med :wink:

Kommer kanskje litt an på hvordan man ser på det/ønsker å fremstille caset :wink:

Når det kommer til emisjon/partneravtale, kan man vel kort si at det handler om langsiktighet/kortsiktighet.

Med det mener jeg at en partneravtale er best kortsiktig, da man kan forvente kurseksplosjon (finansiering, mindre risiko, osv).

Emisjon er bedre langsiktig, fordi mer av kaka vil tilfalle PCIB desto lengre de tar studiet selv (det medfører naturlig nok også høyere risiko, utvanning, osv)

6 Likes

Ja, jeg er ikke uenig, PCIB har fremdeles 5 måneder å gå på. Men jeg tror de neste par månedene kommer til å bli kritisk for hvordan caset utvikler seg. Om man pumper safety og finansiering ila. august/september så stiller jo saken seg annerledes, selv om det til og med da er flere ting som må på plass. :slight_smile: