Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Noe overaskende at Syvertsen (Sørlendingen på HO) har redusert såpass. Er du her på forumet kan du gjerne svare.

Holder vi de nye utenfor, har topp 20 tegnet for 4 471 838 nye aksjer, som tilsvarer en økning på 41,7%, som igjen betyr at de har latt seg uvanne noe, dvs med ca 675 000 aksjer til sammen. Sagt på en annen måte, top 20 tegnet seg for ca 87% av sine tegningsretter (eller tilsvarende med ulike kombinasjoner av kjøp/salg av aksjer og /eller retter i eller før tegningsperioden).

13-10-2018%2023-24-19

3 Likes

Jeg tenker at da må du medberegne de 2 som falt ut av topp20 sine (eventuelt) nye aksjer også for å få et korrekt bilde – gjorde du det?
(Det blir jo ikke den helt store forskjellen, men…)

Det vet vi vel ikke, ettersom vi ikke har topp 50 liste. Kommentaren min er ment som en oppsummering av hva de gamle aksjonærerene på topp 20 har gjort med sine aksjer og retter sine 16.07.2018. Skulle gi et ok bilde og kaster en del lys over kursutviklingen.

Hadde vi hatt en enda sterkere topp 20, som hadde økt sine eierandeler, tror jeg kursutviklingen hadde vært ganske annerledes

3 Likes

Gamle topp 20 har med andre ord bidratt med over 135 millioner kroner i emisjonen, synes det er ganske friskt jeg, og viser at de som er godt inne i caset har troa.

7 Likes

Blir spennende å se topp 50, så kan vi sammenligne også med enda eldre:

Over helga får vi nok en oppdatert top20 (og trolig også en top50-liste.) Den blir interessant.

Vær oppmerksom på at blant top50 skjuler det seg flere med flere VPS-konti. Jeg vet om flere.

3 Likes

Skivebom. Man kunne kjøpt aksjen for 27 etter emisjonen

Er det sånn at du tror topp 20 og topp 50 har latt være å kjøpe i emisjonen, det er alle de andre aksjonærene som har stått for de nye aksjene, og så til slutt har da alle aksjene det nå pekes til på topp 20 blitt kjøpt på 27?

Det er en fiffig teori, all den tid man kan se på chartet sånn ca hvilke kurser omsetningen har skjedd på.

Tilsammen drøye 600.000 aksjer av 37 millioner er således omsatt på kurser under 28 de siste to dagene.

“Skivebom”

Edit:

Eller mener du at det var skivebom av disse topp 20 aktørene å kjøpe så mange aksjer til fastpris 30kr når de heller kunne kjøpt dem til 27 kr på det åpne markedet?

6 Likes

Jeg vil heller kjøpe en aksje til 10% rabatt ift emisjonskurs, er det vanskelig å forstå?

Ja hvis du ønsker å kjøpe for 200.000 kr er det ikke vanskelig å forstå at du godt kan ønske det, og du kan kanskje ha et håp om å klare det.

200.000 delt på 27 er 7400 aksjer. Doable. Men du skal ha en helt vanvittig teft for å klare å prikke inn kjøpet ditt helt på bunn.

Hvis du derimot har tenkt å kjøpe for 20 millioner, så begynner det å bli ekstremt vanskelig å kjøpe så mye uten at du driver prisen i været.

Og hvis du skal akkumulere for 100 millioner eller mer, så kan du egentlig bare drite helt i det. Da vil kursen helt uvegerlig stige fordi dine nettokjøp ligger der og skaper et jevnt kjøpspress hver eneste dag. I en situasjon der man ønsker å kjøpe så mye, så er man meget fornøyd med å kjøpe til 30.

16 Likes

Jeg har kjøpt svært mange aksjer på 5-6 kroner i perioden etter 22. januar 2016, men hadde faktisk muligheten til aksjer på 4,30 i samme perioden., ganske mange prosent billigere enn det jeg klarte.

Jeg mener at justert for hvor vi står i dag så er emisjonsdeltagelsen min på 30 kroner et bedre kjøp.

Så får det heller være at at noen denne gangen også klarer å plukke billigere enn meg.

Dessuten er det nok lettere å få aksjer til god pris hvis man skal bare ha noen tusen aksjer, men for de som skal 10-tusenvis eller 100-tusenvis av aksjer kan ikke alle gjøre som deg Biotop20.

10 Likes

Problemet er om jeg skal selge litt Pho og kjøpe mer Pcib eller omvendt. Føler jeg sitter i to vinnercase her. Pho snart rapport og mulig økning i antall scop eller skuffelse, Pcib med Vaccresultater, ren gambling.

Enig i at du sitter med to spennende aksjer. Men må du absolutt handle? En tredje valgmulighet er bare å bli sittende med den fordelinga du har.

Ingen bør forresten gi deg råd om å selge noe av den ene for å kjøpe mer av den andre. Skulle du likevel få slike råd; ikke hør på dem.

3 Likes

Skal du øke i pcib burde det være pga at du finner de et gunstig kjøp mot fimaChem, ikke pga fimaVacc i 2018. Tror du får mye for pengene på noen års sikt.

1 Like

Å klare å sitte i ro er jo noe av det vanskeligste alternativet å lande på av og til.

9 Likes

nå er det vel faktisk slik at FimaVacc dybdeanalysen er den store happeningen i 2018. Har du sett resultatene fra muse forsøkene samt hva selskapet har sagt om potensialet så skjønner du hvorfor. Det er på nettopp denne indikasjonen PCIB har brukt desidert mest penger de siste årene. !

3 Likes

Nyhet om oppstart Fimachem kommer jo ikke før på nyåret, men Fimavacc news kan vel dukke opp når som helst. Derfor skrev jeg Fimavacc.

3 Likes

Helt rett:
FimaChem PF2 studiet har oppstart tidlig 2019 ja, exstensionstudie data fra 7 pasienter må man kunne regne med at man skal få før nyttår.

FimaVacc dybdeanalysen kan komme når som helst ja, ref. selskapets guiding at en slik analyse vil komme nå i høst i en High level tidskrift eller på en event/kongress.
part 3 optimaliserings delen av FimaVacc som hvis nødvendig, er oxo guidet å være ferdig i 2018

2 Likes

Denne dybdeanalysen fra vacc, er det den de har hatt på 90 friske? Og hva kan evt analyseres ut i fra denne utenom safety?

1 Like