Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Dersom Nyenburgh ikke oppnår en viss eierandel så er det jo også en risiko for at de vil selge seg ut. Det gir ikke noen mening for et slikt selskap å sitte med en bitte liten eierandel, de må bruke like mye tid og penger på å følge opp selskapet, de må nok over en viss andel for at det skal gi mening.

Tenker fredag 14.sep skal bli interessant å følge da dette er siste dagen for tradeing av aksjer inkl. tegningsretter. Nyenberg tenker nok oxo på at prospektet som kommer den 19.sep. kan inneholde triggere som potensielt kan gjøre det mye dyrere for dem

3 Likes

Virker litt rart hele greia. Fikk inntrykk i podcasten at Nyenburgh var villig til å ta hele gildet i en rettet emisjon, men at Styret heller ville ha en fortrinnsrettet. Om dette er tilfelle, må en nesten anta at kursen er nede i området hvor Nyenburgh var villig til å ta en rettet emisjon.

Hvorfor begynner de ikke da å kjøpe nå om de er interessert i å bli en stor aktør i selskapet.? Er tvilende til de skal inn om de ikke dukker opp på top-50 lista innen 1 uke etter emisjonen.

Men det er helt klart en mulighet og om de begynte å kjøpe ville det glede stort.

2 Likes

Det kan hende garantistene sitter med info fra prospektet som gjør at de ikke har lov til å kjøpe ennå.

5 Likes

Vi får satse på det.

1 Like

De kan også ha alle mulige smarte måter å holde seg usynlige på. Men er enig at det er et spennende team.

2 Likes

Det tror jeg også - med god margin - og det gjør reaksjonen de siste to ukene så veldig tragikomisk.

Fordi, som Jaxi siterte meg over “Det er i tegningsperioden de kan få store volumer, så det er helt rasjonelt av dem å sitte stille og se på at aksjonærene i forkant løper rundt som hodeløse høns og gjør tegningsrettene billige.”

2 Likes

Pci biotech was supposed to take part in Nordic Life Science Days, Stockholm, September 10-12, 2018, however I could not find them under presenters nor exhibitors or anywhere in the event website, probably keeping low profile. Some big names though are also attending like AstraZeneca, J&J Sanofi …etc.

https://www.nlsdays.com/

5 Likes

Vi kan vel heller ikke utelukke at de allerede har begynt å kjøpe litt…

2 Likes

Du kan finne dem på partnering 360 database. De står oppe med 9 licensing og 4 financing rounds.

1 Like

Det ER ikke volum - i dag er 0,15 % av selskapets aksjer omsatt. Når prisen disse aksjene omsettes til i høy grad avgjør hva tegningsrettene starter på mandag morgen, så er det veldig, veldig lurt å holde fingrene av fatet for Nyeneberg. Men dersom du derimot er en liten aktør og kun skal ha noen titusen aksjer, så tror jeg det er veldig lurt å kjøpe i dag :wink:

Hvor mye ble omsatt i går? Mener det gikk noen relativt store poster midt på dagen

Mener det var ca 180k

Nyeneberg vil nok sope markedet for retter, og ligge langt unna aksjene.
Det har seg nemlig slik at prisen på rettene følger etter kursen på aksjen (minus dif 30kr) og ikke omvendt.
Skulle de ha kjøpt mye aksjer ville de dradd kursen til himmels og rettene bli dradd med opp.
Det er eneste måten å skaffe seg volum til en OK pris.

3 Likes

mine tegningsretter får de uansett ikke :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Får de slått kloa i 3 mill retter blir de sannsynligvis nest største eier.
Ved 4 mill blir de størst.

Ikke selg dere billig! :smiley:

2 Likes

Spekulasjoner og spekulasjoner

Godt observert. Det er vel derfor vi leser her?

1 Like

Da vil jeg også spekulere. Tipper vi ser Nyenburgh med 0 aksjer etter emisjonen.

Her er et eksempel på hvordan de skaffet seg 5.2% av er selskap som står klar for fase II

Ja. Den er ikke fortrinnsrettet slik som denne.

http://www.sensorion-pharma.com/images/press-release/20180518-PR-Sensorion_fundraise_EN.pdf

2 Likes