Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

1: Forsinkelse: Her er jeg enig, men samtidig er det nok vanskelig å sette en korrekt tidslinje for utvikling av nye behandlingsmetoder. Forsinkelse er vel noe som går igjen hos de aller fleste biotech’s. Men ja, kjedelig når det skjer selvfølgelig.

2: Verdiødeleggende emisjon: Før emisjonen var jo dette sett på som en aksjonærvennlig emisjon. Alle aksjonærer fikk mulighet til å være med, noe som i mine øyne er veldig bra. Men sett i etterkant, så har jo aksjonærene og garantistene sendt kursen ned til emi-kurs, det kan ikke skyldes på ledelsen iallfall. Og dette var vel eneste mulige måten å få inn nok kapital på?

1 Like

Jeg er mye rart, men ikke naiv.

Hadde jeg villet gått inn med 50 mill hadde jeg overtegnet i emisjonen og sørget for at garantistene fikk nada. Handler du for 50 mill idag så kommer du ikke ut med en kostpris på 30 kr aksjen,

Konspirasjoner funker best på film.

2 Likes

Joda, jeg forstår poenget ditt, men tror vel dette hadde vært et ikke problem om kursen hadde ligget på 50+?

Informasjonen vi sitter med er mer enn godt nok for meg og kursen aksjen ligger på nå er i utgangspunktet lite relevant på lang sikt.

Fallet har vært brutalt, men jeg velger å se på det slik at jeg hadde ingen planer om å selge nå uansett, så egentlig var ikke dette så dumt. Jeg fikk mange flere aksjer ned på 30-tallet og det kommer til å gi en enda større gevinst når/om vi kommer i mål.

Emisjonen er over og snart kan vi nok alle se mot bedre tider. Snart Vacc, joker i Nacc og oppstart av PF2 i 2019 :sunglasses:

Blir bra dette :grinning:

7 Likes

Tror også at nedgangen skyldes at store deler av aksjonærene har mistet tiltroen og tålmodigheten. Men satser på at vi får nyheter i slutten av året på vacc og nac og extension. Om vi får gode vacc-resultater nac i klinisk og gode extension blir det hæla i taket.

Har ventet i to år og kan vel vente i to år til.

Er veldig fornøyd med at de fikk samarbeid med Bavarian. Men PW kunne nok vært tjent med å snakke litt løst om interessen for Pcib. Akkurat nå tror markedet at den ikke er til stede i det hele tatt.

2 Likes

Flott innlegg coyw og jeg er enig med deg i det meste. Det er enklere å ikke være informert når ting går på skinner, ingen tvil om det. Så på 50+ hadde jeg ikke kommentert noe (antageligvis) men jeg mener uansett at man bør være bedre informert enn det vi er nå. Ledelsen har en egen evne til å svare på en måte som ender opp med å gi deg ti nye spørsmål :smile:

En mnd til Q3, om ikke før får vi vel iallfall en grundig oppdatering av tingenes tilstand da. Heldigvis har vi folk som Syvertsen og andre som stiller gode spørsmål på kvartalspresentasjoner.

13.11.2018 - Quarterly Report - Q3

4 Likes

Jeg syntes @Investor har flere gode poeng. Jeg stiller også et spørsmålstegn om PCIB har nok kapasitet til å kjøre en så omfattende global studie i tillegg til å håndtere Fimavacc og Fimanacc uten å ansette flere og gjerne internasjonale nøkkelressurser. Med erfaring fra Nano, forstår man at an global pivotal studie er svært omfattende.

Som Investor nevner, er det absolutt ikke dumt å leke litt med den tanken. Per Walday er en essensiell nøkkelressurs, men hadde kanskje hjulpet å avlaste han og sikkert flere internt litt.

Om jeg husker korrekt, har de nevnt tidligere at de skal ansette flere dersom de skulle kjøre studien alene?

Sammenligner man med Targovax, Nano og Bergenbio er antall ansatte PCIB i forhold til den pipen de har veldig lavt.

Veldig bra å holde kostnadene lave, men man må også ha kontinuerlig progressjon.

6 Likes

Viktige datoer 2018:
19.-23. Oktober: PCIB - ESMO Congress 2018 München, Tyskland
5.-7. November: Oslo Cancer Cluster (PCIB) - BIO-Europe partnering conference
13. November: - PCIB - Q3
13.-16. Desember: PCIB - ESMO Immuno-Oncology Congress Genève, Sveits

9 Likes

Forsinkelsen på noen mnd er jo kraftig missforstått i mine øyne
Om oppstart er sent 2H2018 eller tidlig 1H2019 som nå oppgitt har lite å si…
Hva menes egentlig med oppstart !? første pasient dosert eller første site åpnet eller første regulatoriske godkjennelse…!?

FDA/EMA har etter samtaler med PCIB gjennom hele 2018 kommet frem til oppsettet for PF2 studiet, ned til miste detalj, gjenntatt behandling ok - endpoints for interimavlesning, antall, osv.

Exstensionstudiet har levert det den trengte, MEN det som PCIB gjorde feil med denne er at det var for få sites, strengere inkluderingskriterier enn i dose eskalerings-studiet, og rot med papirer fra regulatoriske myndigheter.

Som lærdom fra Exstensionstudiet har de altså kartlagt 40 Key Hospitals i US og Europa, der de ser på om andre “konkurrenter” oxo rekrutterer aktivt til sine studier der - dette fordi de ønsker en så høy innrulleringstakt på pasientene som mulig. Inkluderings kriteriene er oxo “myket” opp iforhold til de i exstensionstudiet.
Meget Positivt tiltak.

Det at vi nå ligger på EMI kurs kommer ene å alene av at vi ennå venter på data fra exstensionstudiet, dybdeanalysen for FimaVacc, avklaring Asia sites i PF2 og til slutt FimaNac Top10Pharma news.
Vi venter oxo på nye aksjonærlister til neste uke, som viser oss fasit på hvem som har beholdt sin posisisjon i selskapet og hvem som evnt. er kommet inn som nye investorer top50.

Det som oxo er nytt er at noen har lånt ut aksjer til en short aktør som klarte å presset kursen ned slik at tegningsrettene ble 0 verdt og deretter holdt kursen kunstig nede på 30.
Elon musk og jeg deler synet på hva vi mener om shortaktører som dette!!!

10 Likes

Endel her synes å tro at garantister primært er interessert i å kjøpe aksjer billigst mulig. Jeg mener sannheten er en helt annen. Garantister er først og fremst store aksjonærer i selskapet som blir bedt om å bidra medgaranti for at selskapet får inn ønskede midler . De stiller altså opp for selskaetmot en viss godtgjørelse. Eksterne garantister stiller ofte opp utelukkende for godtgjørelse . Så har vi aktører som Nyenburg. Et litt merkelig tilfelle somvia PW forteller hvor interessert de er i å gå inn på eiersiden. Det er velsånn de er blitt tatt inn somgarantist. Ellers er jeg mye enig med Gunnersaurus. Jeg er meget forundret over hvordan selskapets virksomhet snart er helt skjult under de røyksignaler PW sender ut. Jeg syns det nærmest er frekt å innhente så store midler under slike omstendigheter. Det kan virke som ren maktarroganse. Jeg er fullstendig klar over at alt vilbli så megetbedre om vi får gode nyheter, men likevel. Skjerp der PW og Bøhn!

7 Likes

Jeg mener også at dagens ledelse i PCIB ikke synes å inneha den nødvendige gjennomføringsevnen som må til. PW virker å ha en tilbakelent holdning, og en CEO som ikke har særlig realistisk kontroll med fremdriften.
De bør følge i PHO og Nano sine fotspor og skifte toppledelsen.

1 Like

Eminent ledelse, ansatte, styre og advisory board. Intet mer eller mindre!

La oss ikke glemme at regulatoriske myndigheter har gitt noe av det gjeveste innen biotek: pivotal fase II med mulig AA løp basert på interim resultater og gullstandard innen studieoppsett med to arm randomisert med få pasienter (om en ser mot andre avsluttetende studier med gjerne 500 til flere 1000). ODD, bedrede data gang på gang, enormt mange partner samarbeid som forsker med PCIB teknologi, Vacc kommet langt og Nac med partnere og BP. Når nå finansieringsrisiko er borte er risikoen tatt stort ned. At kursen når alt dette er kjent har fallt snart 50% er ikke selskapets feil. De leverer varene så til de grader. Når noen mnd forsinkelse gjør at de kortsiktige kaster kortene er det lite å gjøre med.

6 Likes

ikke enig jeg synes de gjør en god jobb, de er nøye og guider etter beste evne.

fasit for 2018 er ennå ikke skrevet:
Men det vi har fått er ett nå fullfinansiert PF2 studiet som er godkjent ned til miste detalj, gjenntatt behandling ok - endpoints for interimavlesning(AA), antall, osv.

Det som nå ligger foran oss er jo årets høydepunkt nemlig FimaVacc og resultatene fra dybdeanalysen - Det vi vet så langt:
Opportunity to play a key role in second generation
immunotherapy
► Unique mode of action
– Indication of CTL-induction by MHC class I antigen
presentation in dendritic cells and macrophages
► Broad applicability
– Peptide and protein antigens
– Prophylactic & therapeutic vaccination
► Excellent stability
– Few logistical challenges (stable at room
temperature in solution and can be autoclaved)
► Important recent IP generation

Effective induction of cytotoxic T-cells is key to realise the huge potential of therapeutic cancer vaccination, but vaccines often fail to generate such responses. One of the most important reasons is probably insufficient delivery of vaccine antigens to the appropriate presentation pathway in immune cells. The fimaVACC technology may solve this challenge by effectively enhancing the vaccine presentation through this pathway.

Minner om resultatene fra muse forsøkene for FimaVacc ! SPECTACULAR!!!

4 Likes

Huff jubel du er virkelig troskyldig. Sannsynligvis er du en liten aksjonær som har ønsket å øke din eierandel. Vær klar over at det sitter mange aksjonærer her som plasserte mesteparten av sparekapitalen sin i dette selskapet for1-2 år siden og som det siste året ikke har fått vite noe mer substansielt nytt på tross av at 2018 skulle bli så spennende. At pcib har gode foreløpige resultater er ingen garanti for suksess.

5 Likes

Helt uenig. Hva kursen er nå er ikke det viktigste så lenge resultater er så gode. Sten på sten. Det eneste som teller er å levere gode resultater. Fortsette med det og kursen kommer plutselig raskt tilbake. At psykologien har tatt aksjonærene når kursfallet er massivt er naturlig reaksjon. Rolig når risikoen er tatt ned og resultatene er gode. At det er risiko i biotek, volatilitet og ting tar tid er jeg klar over. Noen mnd forsinkelse er langt innenfor.

4 Likes

Bare som et apropos til dette med evnt ny ledelse. Hos meg har det vel i og for seg bare sneket seg inn en ørliten tvil, men… Men nettopp nok til at små detaljer kan begynne å virke symptomatiske. Ved to anledninger har feks Walday uttalt seg om investering i selskapet som høy risiko. Nå syns jeg ikke noen bør høre stort på han når han uttaler seg om slikt. Men det er vel ikke urimelig å tenke at det kan være en del som gjør det. Og for meg er det ihvertfall noe ved det som skurrer. Tror det var ifjor en gang at han presterte å si noe slikt som at “vanlige folk ikke måtte sette alle sparepengene” i et slikt selskap - som dette han altså selv er leder for… Og nå midt under emisjonen kom han med noe tilsvarende om “høy risiko” som (bort)forklaring på hvorfor han ikke i større grad selv gikk inn med egne midler. Hvorfor ikke istedet bare si at han har en utmerket opsjonsavtale ? Som generelle utsagn så er det kanskje ikke direkte galt å snakke om “høy risiko”. Men dette er altså nærmest motsatt av styreformann Bøhn med sitt oppmuntrende “Vi vil klare det !” Og Bøhn er vel den som faktisk har bakgrunn for å uttale seg med tanke på risiko ? Men hvorfor i det hele tatt si noe slikt ? Skulle jeg feks tatt dette rådet om “sparepengene” alvorlig så burde jeg jo da solgt meg kraftig ned ! Og ikke for å ha midler klar til en evnt emisjon, men for å holde de pengene unna selskapet ! Så blir det også nærliggende å tenke at Walday enten ikke forstår eller ikke bryr seg stort om aksjonærene. Kanskje ønsker han seg egentlig helst flere store aksjonærer, store uten å måtte bruke alle “sparepengene” ? Folk er forskjellige, har vidt forskjellig forhold til risiko, plasserer pengene i et slikt selskap som dette også med mer blandede motiver, ja til og med som at man faktisk ønsker å støtte en god sak…

12 Likes

Det eg synes er påfallende er at et selskap som Nyenburg er med som garantist og sikkert medvirket til at garntikursen er kr 30. Regner med at denne er satt pga av det var svært lite sannsynlig at kursen skulle ned dit.

Så når markedet setter kursen mye lavere enn hva Nyenburg, som er meget kyndige på fastsetting av verdi på bioselskaper, gjør. Nyenburgh bør vel da kjøpe maks av hva de har tenkt å investere i selskapet?

Om Nyenburgh nå ikke går inn på eiersiden, sier det vel at de bare var intressert i garantiprovisjonen og det er dårlig nytt når de sannsynlig har brukt tid og penger på å sette seg inn i selskapet.

Nå tror jeg vi får se dem på eiersiden ved neste aksjonæroppdatering neste uke.

2 Likes

Det er hvertfall noen som handler i ganske store bolker, hvem det er er ikke godt å si…

1 Like

La oss håpe det er Nyenburgh.

«Spectacular» in mice…but «Very Promising» sa PW om de foreløpig resultater i mennesker med fimaVacc!

Blir utrolig spennende å se hva det betyr snart…

4 Likes