Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Med så mye mulig triggere i PCIB før nyttår er det kanskje dumt å gi opp😜

1 Like

Har sikkert vært belyst her tidligere, men skrev en liten mail til RS med tanke på konkurransen fra Nucana (m.fl) i tiden fremover, og fikk dette svaret:

Nucana er en kjent konkurrent og omfattet av PCI Biotech’s kommunikasjon nå senest i Q3 2018 rapporten «Currently, there is no approved treatment specifically for bile duct cancer and the development pipeline for new potential treatments is limited» .

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

3 Likes

Ventingen fortsetter for både store og små aksjonærer. Har trålt igjennom aksjonærlisten fra 18/10/2018 og det er morsomt å se at det er noen kjendiser med på laget (sortert ut noen i bildet nedenfor). Hvis noen har en ferskere liste å dele så setter i alle fall jeg stor pris på det :blush:

3 Likes

Barna starer med julekalender på lørdag. Det kan vi PCIB-aksjonærer gjøre med VACC resultater i luke 21 også.

3 Likes

Kjøp 1 aksje til da Arne Treholt, makan!!!

6 Likes

Kanskje det er han som akkumulerer i dag :cowboy_hat_face::partying_face:

Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå at vi ennå befinner oss under emisjonskurs. Men håper vi etterhvert blåser gjennom 30-tallet.

3 Likes

Tror ikke det er mange dagene igjen før «20-tallet» er historie…

2 Likes

Bare en skarve kvart fregatt, men til gjengjeld i fin flyt med topp mannskap og rederi. Heller ingen alvorlig mangellapp.

6 Likes

Ser det er flere forfattere med på laget, krimforfatter Jan Erik Fjell står oppført med 15 k.

1 Like

Flott uke. Opp 14% uten nyheter. 15 luker igjen i julekalenderen. God helg, medaksjonærer.

18 Likes

Haha, treholten hørte på deg og kjøpte en til i slutthandelen!

4 Likes

I forhold til hva de har jobbet med så skal jeg ikke uttale meg, men teknologien er vel høyst relevant i forhold til PCI Biotech. Tok bare et lite utdrag ifra artikkelen og uthevet det rundt fremtidige clinical trials. I forhold til disse så er vil jo fimavacc og fimavacc være som hånd i hanske. Jeg vil ikke sprette champagnen sånn helt med det første her, men veldig morsomt at de har så høye tanker rundt teknologien. PCI Biotech har god patent situasjon og teknologier som absolutt kan spille en god viktig rolle dersom de skulle klare å få disse plattformene frem til endelig produkter på markedet.

The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years (half the new drugs in late-stage clinical trials will soon be antibodies, peptides, nucleic acids, and other macromolecules). For companies in the UK, this could impact positively on economic performance and competitiveness in the global market place, and thus the wealth of the UK.

5 Likes

Noen som kjeder seg? Isåfall kan de lese litt her for å få litt oversikt på hva som foregår :grinning:

https://www.uptodate.com/contents/treatment-of-advanced-unresectable-gallbladder-cancer

3 Likes

Er PCIB nevnt?

Nei, men de oppdaterer den siden kontinuerlig så en eller annen dag i fremtiden så bør vi være omtalt :blush:

1 Like

Noen som har analysen fra Stuffers fra i vinter?

Takker :pray:

Nei, dessverre. Men etter hva jeg har forstått er denne siste en oppdatering av analysen fra februar hvor justeringen i all hovedsak dreier seg om tre faktorer:

  • Endring av kontantbeholdning
  • Økning i antall utestående aksjer
  • Ett års forskyvning av kontantstrømmen knytta til behandling av gallegangskreft

Sistnevnte faktor drar kursmålet ned fra ca. 62 (jf. de to første faktorene) til 58 kroner. Sånn roughly.

5 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Snoeffelen (1984 likes)
  1. @StockDZ (1083 likes)
  1. @Investor (1024 likes)

Resten av topp 10:

  1. @JAXI (794 likes)

  2. @abacus (759 likes)

  3. @idioten (682 likes)

  4. @InVivo (627 likes)

  5. @Gunnersaurus (602 likes)

  6. @Savepig (468 likes)

  7. @coyw (426 likes)

Gratulerer!

6 Likes

Forhhapentligvis vil dette snart omfatte PCIB om ikke alt for lenge.

Biotech Merger & Acquisition Deal Activity Skyrockets in Early 2018.

Fundamentally, large drug developers are facing pressure from maturing markets and require opportunities to spark revenue growth. GlobalData believes that Merck, Pfizer, and Amgen are all plausible candidates to expand via M&A. All these large pharma companies have huge off-shore cash stores and are likely to make an acquisition to boost their mid-late stage pipeline.

6 Likes

For å begynne med slutt-konklusjonen fra dagens personlige morgen-grubleri:

PCIB har av en eller flere partnere mottatt tilbud på partnerskap på fimaCHEM og det pågår fortsatt forhandlinger med partner(e) innen fimaCHEM.
Mao , en skal ikke bli forundret om der plutselig blir annonsert partner m upfront payment innen fimaCHEM (IGGK pivotal fase 2 studiet)
Videre så er det PCIB som har takket nei til avtale og valgt å fullfinansiere og gjennomføre studiet selv da det er et forholds lite og overkommelig studie.
Det eneste vi ikke vet er navnet på selskapet det diskuteres med.
Disse diskusjonene pågår altså etter at tilbudet ikke ble akseptert av PCIB.
Kanskje vi forhandler med et asiatisk land ??

Hvordan kan jeg komme med slike konklusjoner:

Etter mitt bondevett så er det jo dette PW i spørsmålsdelen på Q3 sier rett ut.

Valget av emisjon kontra foreliggende tilbud fra partner er PCIB sin avgjørelse og må ikke ses på som noe negativt , heller tvert imot.

https://www.hegnar.no/TV/kvartalspresentasjon/97451591

Hør selv (10 ganger) på tidslinjen mellom 00:59:00 og 01:06:35.
Tidspunktet hvor PW uttrykker "there are partnering discu,si… 01:06:35.

Ordvekslingen bygger på risk/reward for fimaCHEM.
Dette er viktig å ha for seg slik at når PW henviser til pågående forhandlinger / diskusjoner så gjelder dette kun fimaCHEM.

Min mening er at den negative mottakelsen emisjonen fikk bunner mye i dette forholdet og bygger på missforståelser.
PCIB måtte ikke ty til aksjonærene for alt annet sviktet.
PCIB valgte bevisst å selv gjennomføre fimaCHEM da dette vil gi selskapets aksjonærer størst utbytte og emisjonen valgt var ment å tilgodese eksisterende aksjonærer.
Det siste her ble jo en skivebom , kanskje pga tolkningen av den første delen.

Som sagt , hør mange ganger den aktuelle tidssekvensen fra Q3 og døm selv.

9 Likes