Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hadde jo håpet å få endelig melding om pivotal før jul, men dette var fine greier det.

Tenk nå hvis det plutselig kommer ramlende melding om partneravtale med upfront payment?

6 Likes

Kjøpte tilbake aksjene jeg solgte i går, fikk bare 80% av de jeg solgte for samme pris, men det får så være. Dette ser ut til å kunne bli en skikkelig nyttårsrakett!

Neste motstand på rundt 38 kr?

7 Likes

Har solgt en god del på 31. Gjør som regel det når noe stiger mer enn 10% på en dag :blush:

3 Likes

Hahah hadde helt glemt den ville spiken før emisjonen :smiley:

1 Like

Aldri feil å ta gevinst.

@Christian Jeg la ut noen aksjer til 115 i kurs, vil helst ikke trade bort oppgang i denne runden. Nyheten er potent nok til å skape volatilitet for intradag-trading skulle en tro. Jeg er vel helst en av de som gir penger til @babyrage når jeg forsøker slikt.

3 Likes

Close over 29 indikerer ett muligt forsøk på all time high.

5 Likes

Har du lyst til å kommentere det fundamentale i meldinge @babyrage?

Hele meldingen: http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171220.GlobeNewswire.HUG2157184

Min utheving:

A common understanding has been reached on several important factors for a pivotal study with fimaporfin in inoperable cholangiocarcinoma, including the sufficiency of a single randomised two-arm study and importantly, the potential for accelerated/conditional approval based on interim results. The required randomised study will provide the opportunity to generate robust comparative data of importance for market acceptance of fimaporfin as a first line treatment of inoperable cholangiocarcinoma. The implications of an interim analysis for the final pivotal study design will require further discussions with regulators.

Min tolkning: de trenger kun å gjøre ett “randomised two-arm study” og hvis de underveis får gode resultater, så kan de få godkjenning ut fra dette, selv om studiet ikke er ferdig?

4 Likes

Har ikke lest meldingen. For å være helt ærlig vet jag ikke ens hva PCI har fokus mot. Er på jobb, men kan lese den ikveld og komma med en kommentar om ingen annen gjør det før meg.

2 Likes

Fader! dette var ikke planen min! - Er ute av PCIB ettersom jeg har økt i nano og nel…
Hvilke pris vil være gunstig inngang tror dere? vil vell duppe under 30 igjen? :scream_cat::sleeping::smirk:

Dårlig triks å hoppe mellom aksjene, stol på at avgjørelsen var riktig da du valgte å endre i aksjene dine.
Hva om du kjøper på Pcib topp idag, ved å selge en av dei andre, så kommer det en Happy melding i den du solgte, hva gjør du da, bytter igjen ?
Det er en sikker måte å tape peng på

8 Likes

Fra HO

bobobo:

Hva blir den umiddelbare forandringen i loa etter denne meldingen egentlig?"

Snøffelen:

Bruker man generiske verdier fra Nature Review artikkelen så er det vel 44%, men og det er et stort men. Det er det faktum at den desiderte beste predikatoren for å lykkes er sterke effektresultater. Og på det punktet så gruser jo PCI alt og alle.

3000 pasienter i året * 100TUSD - 400TUSD ? = 300MUSD - 1200 MUSD *44% LOA = 132 MUSD - 528MUSD.

Market cap på PCIB er nå rundt 90 MUSD. Hmmmmm…

Vanligvis så er det et strev å få nye behandlinger inn på markedet, men i dag, så får de med galleblærekreft bare en dødsdom. Var en sak i vg/dagbladet nylig om en rik japaner som ikke gadd å få behandling (ettersom den basically ikke hjelper) og heller holdt en avskjedsfest. Tror ikke det skal være vanskelig å få dette produktet på markedet.

3 Likes

du bør bli politiker :sleeping:

Meldte meg faktisk inn i høyre, tidligere i år :+1:

3 Likes

Vanskelig å si, jeg tolket ikke mld så positivt som mange andre tydeligvis, min første tanke etter å ha skumlest den, var at jeg var redd for kursras av alle ting, mld bruker så mange dempende ord slik som “preliminary outcome”, “further discussions”, “potential for” etc.

5 Likes

Kan godt ta feil, men tenkte det samme vedrørende uklarheter. Hva er de viktige faktorene for den pivotale studien for eksempel? Dessuten er det resultatene som vil avgjøre uansett og foreløpig er pasienttallene små.

1 Like

Jepp, det er melding om pivotalt studie iverksatt som teller.

Men det fine med meldingen er at den nevner aa og beskriver studiedesignet

2 Likes

Jeg leste meldingen svært positivt og det var langt bedre enn jeg hadde håpet på. De er vel så tydelige som de kan være.

A common understanding has been reached on several important factors for a pivotal study with fimaporfin in inoperable cholangiocarcinoma, including the sufficiency of a single randomised two-arm study and importantly, the potential for accelerated/conditional approval based on interim results.

Det ble vel sagt at dersom alt ikke var helt klart ville PCIB komme med en oppdatering på slutten av året slik de gjorde i dag. At det gjenstår litt er greit. Synes dette var helt kanon

2 Likes

En “felles forståelse” kan vel ikke karakteriseres som en klar melding. Det som er usikkerhetsmomentet her er om det blir emisjon eller partner? Og hvorfor kommer en slik melding og ikke en melding om oppstart? Blir det forsinkelser? Effektresultater på bare noen ytterst få pasienter er heller ikke betryggende.
På sikt så har jeg også troen, men synes caset fortsatt er temmelig usikkert.

1 Like

Det er et eller annet som gjør at jeg er litt mere lunken til denne mld enn de fleste av dere andre her. Kursutviklingen så langt i dag viser at jeg nok har tatt feil. Den meldinga kunne vært bedre, jeg fikk et inntrykk av en slags utsettelse av pp2-avklaring og forhandlinger som trenger mer tid.

1 Like

Ja, og ikke minst(se i bold). Altså at de er åpne for at de kan gå til markedet tidligere basert på hvordan studien går underveis. Jeg synes denne meldingen var svært positiv. Per Walday har egentlig siden dag 1 mer eller mindre formulert seg svært nøktern hele veien.Jeg må si jeg foretrekker dette og heller la dataene snakke for seg. Så får heller aksjonærene vurdere selv hva de mener selskapet og aksjen er verd.

With promising efficacy results
generated so far, orphan drug designations granted and guidance from
regulators and key opinion leaders, we are focused on finalising the
preparations for the pivotal randomised adaptive study. Patients with
inoperable cholangiocarcinoma have no approved treatment alternatives today
and fimaporfin has the potential to play a role in this area of high unmet
medical need. We are therefore pleased that the regulators are open to a
potential approval based on interim results.

4 Likes