Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Beskyldte ikke deg for konspirasjonsteori altså. At AZ eller MedImmune (som er eid av AZ og også har et stort samarbeide med Inovio) nå kan ha fått øynene opp for å direkte sammenligne Inovio sin leveringsteknologi med PCIB sin FimaVACC? Absolutt!

Sånn for å få et bilde på det:

Innovio sin CELLECTRA® delivery device:

inovio-small-150x86

PCIB sin FimaVacc “band aid-like” device:

12 Likes

Kun ett av eksempler på biotekselskap som opplever økt interesse og økt investeringsvilje etter virus utbruddet. Snøffelen er inne på det vesentligste👍.( Samtidig er PCIB ned over 20kr fra ATH). Driver PCI Biotech med turisme og fly? På kursen ser det slik ut?

Vir Biotech up 21% on coronavirus buying frenzy

Jan. 27, 2020 10:19 AMVir Biotechnology, Inc. (VIR)By: Douglas W. House, SA News Editor

Thinly traded Vir Biotechnology (VIR+20.9%) is up up on almost a 4x surge in volume, albeit a relatively modest 514K shares, as the animal spirits continue to sweep up companies that may be positioned to benefit from the coronavirus outbreak.

The company has four technology platforms that it is leveraging to develop treatments for infectious diseases, including influenza and tuberculosis.

PCI Biotech sin samarbeidspartner i Danmark, Bavarian Nordic, er opp ca 40kr på en måned og er i 205kr! Opplever helt tydelig økt investeringsvilje. Godt PCI Biotech har flere gode partnere🚀?

AstraZeneca også in the news:

AbbVie-Allergan $63 billion deal aided by Nestle, AstraZeneca buys

Doomsdayers se, verden går enda ikke under! Mange muligheter, hver dag! Anbefaler bok under!

Apoc­a­lypse Not Now: What Young In­vestors Are Get­ting Wrong: Young peo­ple who share a gloomy view of the fu­ture should read the new book by Lau­rence B. Siegel, “Fewer, Richer, Greener.” In it, he pro­claims, “We are on the verge of the great­est de­moc­ra­ti­za­tion of wealth and well-be­ing that the world has ever known.”

Vår kjære mor, Photocure, er nå opp 7% (5,5kr):+1:. Hvor mye skal datteren, PCI Biotech, stige i dag? Må slå mora​:joy:?

9 Likes

Photocure er opp av den enkle grunn at nå er begge brødrene Spetalen inne der. Nok en gang et bevis på at “markedet” bestemmer kursen på alle aksjer. Ser mange “håner” dette med markedet og ut i fra faglig grunnlag for div kurser så behøver ikke markedet ha rett men uansett så er det her kursene bestemmes.
Jeg har så mange år på børs og opplevd så mange “feilprisa” aksjer at jeg innser at slik er det og slik blir det . Dessverre kan vi jo være enige om men det hjelper så lite. Får vi melding om at brødrene “Spettet” er inne i PCIB så går i hvert-fall ikke kursen mer ned men lett 10-15% opp UTEN at noe faglig har endret seg.
Sorry gutter men slik er det.

7 Likes

jeg gikk å se på hva du skrev ang elektroporation vs. PCI.
dessverre fikk jeg ikke sett noen detaljer på hvordan du kom til konklusjon om at PCI er bedre en elektroporation.

jeg søkte litt om dette på nettet og fant en artikkel hvor det står :
" RESULTS: Electroporation via the nucleofector machine was the most effective method tested. It exhibited a 10 to 20 fold (for SMC and EC, respectively) increase in transfection efficiency in comparison to the lipofection method combined with acceptable toxicity. FuGene 6 and Lipofectamine PLUS were the preferred transfection reagents tested and resulted in 2 to 60 fold higher transfection efficiency in comparison to the PCI which was the least effective method.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15836781

Studien gikk kun ut på “In-vitro” transfection technique in human Coronary Artery (CoA) and Aortic (Ao) endothelial and smooth muscle cells. (snevert område)

klart dette er mer innviklet enn som så. Spørs hva som er mest effektiv i klinisk praksis hvor ting må anvendes i en mye større skala.

kan du kommentere dette ? takk på forhånd

5 Likes

Det er meget interessant at PCI Biotech har hatt forskningssamarbeid med AstraZeneca siden 2015. Forskningssamarbeidet ble avsluttet i 2019 (se børsmelding nov 2019) med det mulig utfall om en kommersiell avtale. At AstraZeneca er best i klassen hva gjelder å ta risiko, utvikle og gjøre avtaler er lovende.

AstraZeneca recognised as pharma’s ‘top dealmaker’

PUBLISHED20 September 2019

Datamonitor Healthcare report names AstraZeneca the industry’s most active dealmaker during the past five years

https://www.astrazeneca.com/media-centre/articles/2019/astrazeneca-recognised-as-pharmas-top-dealmaker-20082019.html

9 Likes
9 Likes

Nå er det et par faktorer som må legges merke til før man konkluderer med dette.
For det første så ble artikkelen publisert i 2005. Nå vet ikke jeg hva som ble brukt som eksempel på PCI behandling på denne tiden, men jeg er rimelig sikker på at PCIB sin teknologi IKKE ble brukt i disse undersøkelsen. Hvertfall ikke dagens produkter.

" The aim of this study was to determine the optimal non-viral transfection method for use in human smooth muscle cells (SMC) and endothelial cells (EC)."

I tillegg så jeg at undersøkelsen primært var sjekket for muskelceller og endothelial celler. Såvidt jeg vet så er ikke dette aktuelt for oss. Hvertfall ikke SMC (muskelceller).


Vårt samarbeid med AZ startet 10 år etter denne artikkelen ble utgitt. Regner med at interessen og samarbeidet ikke startet dersom det hadde vært mye bedre produkter ute på markedet.

EDIT: Så kan man jo ta en titt på statistikken som @olafalo har lagt til. Og vi kan konkludere med at PCIB fortsatt må være blant det mest attraktive innen leveringsteknologi!

7 Likes

Det er eksempel på at det ikke benyttes fase 1 og 2 og pivotal fase i slike tilfeller. Direkte inn mot pasienter og randomisert på kort tid. Det ser da ut som det som utprøves da allerede er gjort studier og ok på safety. Fimavacc har eks gjennomført fase 1 og blant annet ok på safety. Det står ikke noe om fimavacc i artikkelen men artikkel viser det faktum at utprøving nå gjøres raskt og følger ikke nødvendigvis de faser som er standard i for eksempel RELEASE.

A hos­pi­tal in Wuhan is con­duct­ing a ran­dom­ized clin­i­cal trial to as­sess whether Kale­tra works against the new ill­ness, re­searchers said in an ar­ti­cle pub­lished Fri­day in The Lancet med­ical jour­nal.

In ad­di­tion to ef­forts at re­pur­pos­ing ex­ist­ing an­tivi­ral treat­ments, sev­eral drug­mak­ers and some aca­d­e­mic re-searchers are also rac­ing to de­velop a vac­cine to pre­vent coro­n­avirus in­fec­tions.

Snøffelen har tidligere nevnt Moderna og AZ samarbeidet innen mRNA: det ser da at de kan passere noen faser for å utvikle svært raskt!?

Moderna on Tuesday told CNBC it is working with U.S. government health agencies to develop a vaccine for the current strain of coronavirus that has killed nine and infected hundreds more in China.

Shares of Moderna surged 7% in premarket trading following the report.

9 Likes

Jaja, offer for kursfall, solgt 5k for å sikkre å ikke havne i lånebrudd.

Lurte på å ta ut hele kreditten, men pcib/nano har så mye potensiale at eg tar heller å mister 2-3kr på 5k enn å måtte selge senere.

1 Like

Denne er ca 7 dager gammel.

Det at PCIB er posisjonert for å bidra i kampen mot coronaviruset ser utfor å være udiskutabelt.
Så får en bare håpe for aksjonær og pasient at de får delta.

Lykke til

1 Like

PCIB kan bidra i kampen mot viruset? Hvordan kommer PCIB konkret i posisjon her? Nok en gang “markedet”/kursen gir ikke det inntrykket så hva skal til? ( sikkert ikke bare jeg som er litt tungnem her)

2 Likes

Coronaviruset er vel strengt tatt noe annet enn ett influensavirus.

1 Like

Både fimaNac og Fimavacc kan være teknologier. Det er beskrevet godt gjennom tråden. Plattform teknologien har mulig et enormt nedslagsfelt. AstraZeneca ønsket å vurdere utvidet anvendelsesområder i børsmeldingen.

Det er godt fundert spekulasjon og link mellom Astrazeneca og Moderna ved mRNA, både eierskap og avtaler innen mRNA. Fimanac er innenfor mRNA. PCI Biotech har hatt forskningssamarbeid med AZ siden 2015. Jeg ville heller sagt at PCI Biotech mulig vil kunne hjelpe til ved pandemi / virus? Uansett opplever biotekselskap som har forskning som PCI Biotech en økt interesse og investeringsvillighet. Det er take away punktet kanskje?

Klippet fra Ufo sin link.

PCI Holding stiger kraftig etter patent på vaksineteknologi

21.01.2020

«Legemiddelselskapet PCI Holding er vinneren på Oslo Børs i tidlig handel, og markerer seg samtidig på omsetningstoppen.

Etter rundt fem minutters handel er aksjen opp 7,69 prosent til 70 kroner aksjen.

Utviklingen kommer etter at selskapet tidligere på dagen varslet at det har mottatt patent på bruken av vaksineteknloigien Fimavacc i kombinasjon med cytokiner i USA.

– Det er mange vaksiner under utvikling som bruker cytokiner for å fremkalle immunresponser. Det amerikanske patentet som er gitt i dag er viktig for PCI Biotechs utviklingsstrategi, sa administrerende direktør Per Walday i PCI Biotech ved børsåpning«

3 Likes

Pcib er helt avhengig av avtale m BP for å få noe utbytte av økt interesse for vaksine. Heldigvis for oss ser det ut til at dette er på trappene. Corona kom dessverre et halvt år/år for tidlig for at Pcib blir sett på som et selskap som har noe å bidra med her. Olje og shippingtunge Oslo børs med regjeringstrøbbel og kroneuro er heller ikke beste stedet å holde til om dagen. At PHO hopper opp på spettets inngang er bare spek. Vil ikke ha han i Pcib.

1 Like

Økt investeringsvillighet for å ta risiko innen biotek er kjærkomment uansett hvem som investerer. Lykkes forskning med å hjelpe pasienter er det lykke uansett. Unmet medical need!!!

P S. forskningssamarbeidet mellom PCI Biotech og AstraZeneca ble etablert i 2015.

1 Like

Kan vi drømme/håpe på at viruset fremskynder avtale med AZ?
Mulig kynisk tanke men verden er jo slik.
PS. Vedr Photocure. Vi som har fulgt brødrene “Spettet” vet at dem påvirker kursene der dem slår til. Hvilke andre “nyheter” skulle forsvare dagens oppgang?

3 Likes

Klar over det, men den type samarbeid er det mange biotech selskaper som har, derfor må papirer signeres (noe jeg tror det vil).

Og for all del alle penger er velkommen, og i mange aksjer er spettet veldig god, men jeg tror ikke selskapet vil ha godt av tilnærmingen hans. (Aksjekursen på mellomlangt sikt vil kanskje det)

1 Like

Ja, det er et forkjølelsesvirus, mutert sådant.

Ligger det rekyl i luften i dag når US åpner ?

3 Likes

PCIB+Corona bygger i all hovedsak på ønsketenkning eller kall det gjerne hausing!

2 Likes