Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

  • Denne tråden er ment for den enkelte investor som ser nytte av teknisk analyse og som benytter teknisk analyse i sin investeringsfilosofi i PCIB.

  • Her leser, sparrer og diskuterer vi caset, utelukkende bassert på teknisk analyse.

  • De som mener teknisk analyse bare er tull og lite nyttig som investeringsfilosofi anbefales å overse PCIB - Teknisk Analyse tråden, om den skaper frustrasjon ift egne tanker og fundamentaler forhold.

Husk at det er ingen som tvinges til å lese det som postes her.

11 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Har prøvd meg med kortere tidsrom (30 min, 1 time), men prøver meg med 2-timer. Ble for mye trading fram og tilbake med det kortere tidsrommet.

Det ble utløst salgssignal på ca 57 kr, støtten på både toppen og bunnen på skyen er brutt og aksjen er derfor i en negativ trend.

Det er noe støtte ved ca 47 kr, motstanden av forrige “bølge”, og ved støtten på 42 kr, også den fra forrige “bølge”.

4 Likes

Ser vi i dag har brutt ned av 20 dagers glidende snitt.
MACD har også dannet et kryss som ser uheldig ut.
bilde
bilde

2 Likes

Jeg ser etter ny inngang i denne.
Har begynt å bruke fib, men registrerer at denne ikke har hatt nevneverdig respekt for fib ved tidligere rally og pullback i etterkant.

Snitt rally er ca: 207%
Snitt pullback er ca 57%

Jeg sattser på en konservativ tilnærming her. Begynne å snitte rolig inn ved kurs 38. Her er det støtte fra topper i konsoliderinsfase 2017 og GAP fra tidligere i år.

Noen tanker rundt dette?

1 Like

Ved rolig innsnitting, begrenset i mengde per dag, er det kanskje årsak å begynne nå allerede. Er ganske høyt fra topp på relativt kort tid. Og beregne 50% innkjøp gjort til eventuelt fall til 38?

1 Like

Bommet grovt på denne på Challenge og er nå minus 20%… Note to self: SETT STOP på sånne gambles… Spørsmålet er om man skal GTFO eller sitte til det snur…

Det kan bli volatilt, og XI prater om mulig nedgang til 37-38. Men tror snitting ned er bedre enn salg, om du har anledning å være langsiktig. Som i rundt november-desember 2018 eller sommer 2019. Om du trenger pengene kortsiktig må du nesten vurdere selv. Vet ikke hvor mye innsyn vi får i effekt enda på det utvidede studiet. Men oppstart fase 2 burde vel være noe som kan gi en all time high potensielt på kort sikt.

1 Like

Som sagt, konservativ tilnærming. Nå er den i en hard ned trend. 4-8% intradag.
Jeg vil se en vending her før jeg ligger penger på bordet.

1 Like

Må nesten blande inn litt fundamental analyse her også. Den siste meldingen var veldig viktig, så aksjen kan, som jeg ser det, ikke falle tilbake til de tidligere bunn-nivåene på rundt 20-24 kr. Hvis det blir nyhetsløst en god stund framover, så tror jeg worst case (eller base case, alt ettersom) er på rundt 30-32 kr. Jeg tror et mer sannsynlig scenario er endel høyere.

Jeg tror det vil fungere bra hvis det ikke kommer noen fundamentale nyheter.

2 Likes

En fornuftig tilnærming til TA og fundamentale momenter må vi kunne ha. Som du viser til her.
Men der går grensen :joy:

Basert på TA her og egen analyse, så tror jeg at jeg tar en “abandon ship” :frowning: Får heller være skadebegrensende. Det er challenge kontoen, så taper ikke uhorvelig, men alikevel en kjip smell :frowning:

Btw, det kom gode tekniske signaler noen dager før nyheten kom sist. Jeg tror ikke det var inside-trading, men markedet som har klart å analysere seg fram til når nyheten burde komme. Utfra retningen vi ser nå, så tror jeg ikke markedet tror på en melding med det første. :wink:

Vi kan få en liten rekyl når den nå treffer et lite støtteområde ved 45-46.
SL på slike aksjer som dette er alltid fornuftig. Spesielt om man kommer litt seint til festen.

Edit; var 45-46

1 Like

Hvem vet, men jeg kunne satt mye penger på at dette er innside info.

Jeg kjøpte selv uten noe innsideinfo, de hadde meldt at det kom en melding i slutten av 2017 og vi var i desember. Det som er utrolig er at du kunne få kjøpt aksjer til 30-31 kr etter at meldingen kom.

image
@Tinvest På veien ned, er det kun tidligere motstander som er støtter, eller vil tidligere støtter som den på 42 kr også fungere som støtte nå? (Se bort i fra fibonnaci)

2 Likes

SL min ble aktivert idag ja …:thinking: hadde ikke sett for meg at pullbacken skulle bli så stor :scream:

hvem er XI?

XtraInvestor, børschat uten anonymitet.

1 Like

Den kom på 47 ser jeg, så tidliger motstand i dette eksempelet.
47 til 50 og videre ned da antakelig.