Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petrolia

Drister meg til å starte min første tråd her på TI. Som en tidlig disclaimer så er det greit å vite at jeg er tidlig posisjonert i aksjen, men caset har fortsatt stort potensiale for oppside.

Registrerer at @Hild allerede har nevnt PSE i Traderhjørnet, men at det er en del skepsis rundt brukeren. Akkurat dét får jeg ikke gjort noe med, men aksjen kan jeg stå 100% inne for!

PSE kom altså med en børsmelding 9. Juli om funn av hydrokarboner og at de borer et sidesteg for å kunne vurdere volumet. PSE gikk naturlig nok en del på det, som følge av at de potensielt eier 10% av 86 mmboe (base case). Det som gjør dette utrolig interessant er at siden det nå bores sidesteg, er det store sjanser for at oljen som ligger i bakken trumfer base case.

1 Like

Enda mer interessant er dette innlegget som er sakset ut fra Børsforum på facebook av Akers egen mann, Yngve B. Johansen.

(LinkedIn: Yngve Bolstad Johansen. Chief Petrophysicist Aker BP ASA, Employed Jun 2015 – Present Employment Duration 5 yrs 2 mos):

“Siden jeg hadde slik suksess med dette forumet i kveld så vil jeg nevne PSE aksjen som en anbefaling tror jeg. Petrolia meldte allerede sist uke at det skal bores et geologisk sidesteg etter at de gjorde funn i Dugong prospektet (Brent Gp) nordvest for Snorre. Man kan jo bare anta at det er fordi de fikk Oil Down To (ODT) og da må bore videre ned flanken for å finne Free water Level (FWL). Uten FWL kan ikke volum estimeres. Base case for Dugong feltet er 86 mmboe. Med ODT må volumet være mye større. Med 10% eierandel kan det dreie seg om at Petrolia sitter på mange milliarder verdi selv om man regner salgsverdi 10$ fatet (fat nære infrastruktur og i velkjent reservoar med Brent kvalitet olje). PSE selv har en marketcap på omlag 390 mill. Aksjen er ikke alltid så likvid, men med litt tolmodighet så bør det gå å akkumulere litt. Volum anslag bør begynne å dukke opp slutten av denne uka eller neste uke. Kan være lurt å ha noen lodd her da den vil sprette nokså voldsomt. Vurderer det som høyst usannsynlig at det kan meldes under basecase 86 mmboe.”

Hild er bannet og yngve er hild…

1 Like

Jesus.

Og hild er bruker nr 30 eller noe som han har som vi banner :slight_smile:

2 Likes

Er det verd å sitte long i denne aksjen eller selger du deg ut etter nyhetene @Evilfreud ?

Solgte imorges. Var kun inne for en ninja trade

Ninja indeed!

Er det gamle gode Bagger ?

Hvem?

Yngve Bolstad Johansen

Ahh ja

Traderne ut i går og nå skal vi videre opp😊

1 Like

Bra oppgang de siste dagene? Vil det fortsette?

På vei ut for oppstart borring. Ikke meldt enda.
Og teknisk ligger det Ann til ca 12 kr på kort tid :crossed_fingers:

Traderne på vei inn igjen da :sunglasses:

Noen som klarer å regne ut hvor mye Dugong er verdt for Petrolia, sakte og enkelt forklart?

20% av 40-160mill fat - kost

Det er Petrolia Noco som har 20% av Dugong. Petrolia har 50% av Petrolia Noco. => Petrolia har 10% av Dugong.

Så la oss først anta 100 mill fat. Antar 50$ fatet. Jo, jeg vet at oljeprisen er 60$ nå, men vi tar høyde for en lavere pris senere.

Verdi av felt: 100 M * 50 * 8 = 40 MRD kr. Antar 1$ = 8kr.

Rart at du spør da :thinking: