Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Informasjons og diskusjonstråd om APCL (nå PNOR)

4 Likes

Stjeler denne fra Norske Aksjer innleget til Lars Brandeggen:

Pareto kom i dag med en update på Ophir der de verdivurderte Ophirs 45% andel av Ayame i Elfenbenskysten til risket 70 MUSD. APCL eier også 45% av feltet - samme verdianslag skulle tilsi NOK 5,1 per aksje i APCL for eiendelen. Da er da antatt at sjansen for at de gjør funn som er kommersielt utvinnbart på boringen som igangsettes i vår er 12% - da beregnet på brutto anslåtte ressurser på 234 mill fat. Urisked (som 100% sjanse for funn av kommersielt brutto anslått) er da APCL’s andel verdsatt til 562 MUSD.

Alltid litt morsomt med odds. 12% odds for pæng!

2 Likes

Blir artig å se hvordan APCL beveger seg i dag. En særdeles spennende periode fremfor oss nå med Spud i Mai, og kanskje en farmout om ikke så alt for lang tid. Intensjonsavtalen har lagt på bordet i over et halvt år nå for Gambia, mye i påvente av politiske avklaringer. Når nå ny olje og energi minister kommer på plass etter vært burde ting se lysere ut. Tror 2017 blir et begivenhetsrikt år for APCL og aksjonærene. Forhåpentligvis oppdages selskapet av flere når ting begynner å røre på seg, hadde vært fantastisk med en analyse fra Pareto på APCL.

1 Like

Er det noe handel ?

Åpnet sterkt, men på vei litt nedover igjen… Fortsatt EMI aksjer som pøses ut.
Men den er potent, det skal den ha!

Man lærer seg iallefall tålmodighet i denne aksjen :smile:

Høy 3,63 , RT 3,46

1 Like

Skulle gjerne sett at deltakerene i den foregående emisjonen hadde blitt såpass overbevist, at dei hadde kunne ha ett noe lenger perspektiv enn hva som her er tilfelle

En bra dag dette for Apcl, håper den bryter oppover no m, lei av dette vaset lavt på 3kr, nå vil vi opp og frem.
Apcl er nå min eneste oljeaksje

Så utrolig enig med deg. Ligger med fin gevinst her, men har ikke sittet så lenge for ‘moderat’ fortjeneste, her håper jeg du ikke tar din vanlige ‘liker ikke å tjene for mye på en aksje’ :joy::joy:

2 Likes

Afrikabrevet begynner å børe frukter :money_mouth_face:

1 Like

ENDELIG! Tanker om hvor lenge du vil sitte?

Gratulerer @Kronn

@Sunhome Tror Kronn trader mye på moment :slight_smile: ?

1 Like

Jeg tror ikke @kronn prøver å trade denne nå, da er det eventuelt å selge fordi han er happy så langt. Det er høyrisikio å prøve seg med trade her nå, og hvis man har sittet så lenge som @Kronn og andre så tror jeg valgene er enten å si takk for nå og takk for gevinsten, eller sitte enda mer long.
Jeg sitter long nå. Har tradet den noen ganger tidligere med greit resultat, men ikke nå. Den kommer til å stige frem mot Spud… Tror jeg!

1 Like

Kjenner ikke til aksjen, da den virket veldig usikker for meg ( vurderte inngang på 2, men det forble en vurdering :frowning: ). Men er selv bull olje long

1 Like

Eg vil gjerne ha med meg en oljesprut, så eg blir siterende eg, men hyggelig å se at det er bevegelser. og at det rører seg litt rundt lisensene.
Men eg er forberedt på alt i Apcl, blir ikke forundret over om den blir enda mer ventetid for å si det sånn.

2 Likes

Nå er jo selv kjøpene rundt 4kr sist, ikke så dumme likevel kanskje, opp desse nivåene så begynner det vise godt igjen i "klubbkassa mi "

Hyggelig stigning, men skulle gjerne sett at det var meldinger fra selskapet som løftet den, slik at verdistigning kunne blitt underbygd av fundamentale utvikling i selskapet .
Uansett, hyggelig driv

1 Like

Helt enig med deg Kronn. En melding bør komme snart, hvis ikke frykter jeg at veien er nedover og ikke oppover på aksjekursen. Selv om det er hyggelig med stigning, er tekniske analyser ikke så veldig verdifulle i dette selskapet. Jeg er ute etter XXX % i avkastning, og det er kun meldinger som kan realisere dette.

1 Like

Kjøpte forrige onsdag og solgte i dag med gode prosenter.
Kan være at det var alt for tidlig men fikk litt følesen av at toppen var nådd for denne gang.

Så lenge det ikke kommer noe melding, har du nok gjort et veldig godt valg vil jeg tro. Ser ikke noe grunn til at aksjen skal stige så veldig mye mer uten melding…

1 Like

I forkant av at ressursanslagene ble kraftig oppjustert i januar 2015, gikk kursen veldig mye, vi lå å tradet mellom 20-30 øre, før den plutselig begynte å gå høyere, så gikk det noen dager og mld kom, minner litt om det vi nå ser, uten at eg skal prøve å skape noen forventninger.
Aksjen har i lengre tid dannet ett teknisk kjøpssignal, så kommer det en tulleanalyse som bekrefter dette og som nok gir litt ekstra puff i aksjen.
Selskap som Apcl har abosulutt ingenting å by på, før det meldes om konkret utvikling, og det er det eg venter og håper snart skal skje.
Er jo self hyggelig med en tur opp, men eg vil ha bekreftende børsmeldinger, og sitte " lese mellom linjene", det har det vert gjort lenge nok nå.
Med full klaff, så er Apcl en mangedoblingskanditat, men noe stang inn må det bli, ett stang ut, og vi er ned 30-40- 50 % igjen

3 Likes