Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Jøss. Da kompenserer han for det de måtte selge ned til cornerstone investors under IPO. Han har da i det minste trua…!

Er ikke så mye å si om chartet enda, har utelatt de aller høyeste volumbarene fra de første timene på børs:

Er vel litt tidlig ja. Likte ikke at 87ish holdt i forrige uke, men den touchet 85 som var det den ble omsatt på dagen før IPO, så dermed en slags gap close…

Føler meg helt sikker på at vi skal opp. At Veen har kjøpt 2 mill aksjer i forrige uke bekrefter det jeg håpte: retail tar kjapp gevinst og de store akkumulerer. Da er det rigget til et nytt rykk når ARR kommer i Juli, eller før :slight_smile:

Hvor står dette? Tenker tilbakelevering av aksjer i forbindelse med IPO…?

Fant det, og det er korrigert:

Merknad: I en tidligere versjon av denne saken stod det at Veen hadde kjøpt aksjer. Dette stemmer altså ikke. Saken er oppdatert med riktig informasjon.

Så han har ikke kjøpt altså… Det er tilbakelevering av lånte aksjer…

1 Like

Historisk kurs plottet i Infront. Skrøpelig bilde fra en skjerm, men nok til se trenden :smile:

Bare å sitte i ro mens ny base bygges :+1:

Tok inn litt ekstra på en svingkonto på tampen av dagen. Tror på et snarlig rykk videre :blush:

1 Like

Da beklager jeg feilinformasjon i tråden!

SMALLCAP World Fund, Inc. (“SCWF”) – Disclosure of acquisition/disposition of large shareholdings -Pexip Holding ASA

Hei, jeg er helt ny i denne aksjen. Det vil si jeg var med opp fra 70 til90 og solgte meg ut. Vet rent overflatisk at videokonferanser er stort og særlig nå kjølvannet i av Corona. Mange av forum deltakerne har spurt hvordan Pexip skal fortsette og vokse og hva kursmålet er. Du nevner ARR her. Hørt det nevnt flere ganger, men har ikke peiling på hva det innebærer. Hadde satt kjempepris på om du kunne forklart meg det og eventuelt hvordan du ser for deg Pexips fremtid?

Videokonferanse var stort, og har grunnet covid gått gjennom et paradigmeskifte. De som tror ting vil gå tilbake til normalen mener jeg tar feil. Covid vil vare lenger en hva markedet tror, og traumet enda lenger. Kombiner dette med dyrere flybilletter, flyskam, reisetid, opphold etc, så ser jeg en fremtid.

Når det kommer til SaaS(software as a service) regnes inntekter ofte i ARR. (Annual recurring revenue). Pr 1. April lå de på 65 mill usd for 2019. De venter ARR på 300 mill usd i 2025. Dette forutsetter en vekst på ca 50% i året. Bare i fjor (pre covid) hadde de vekst på 32%. Nå skalerer de opp organisasjon, og vil kjøre på.
Multippel mellom 10-18 er vel vanlig på ARR for priding av selskapet. Peers i utland ligger over dette, så sånn sett er Pexip lavt priset pr nå.

Tror det kommer analyserer fra meglerhus om noen få dager, så da vil du få vite mer.

2 Likes

Takker!! :blush:

Pareto tar opp dekning av pexip.

Full analyse hos Pareto.

Initiating Coverage - 24.06.2020 07:30

Recommendation: Hold Price when published: NOK 92
Sector: Software & Services Target price: NOK 100
Reuters: PEXIP.OL, Bloomberg: PEXIP NO Market cap: NOKm 9351
Analysts: Dennis Berggren, Fridtjof Semb Fredricsson
2 Likes

Pexip - Carnegie inleder täckning med rekommendation BUY och målkurs NOK 104

ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 115.

Alle gode ting er 3.

1 Like

Video Communications Company, Pexip, Announces Continued Strong Sales Growth for Q2 2020

Delivers 64% year-on-year growth in Annual Recurring Revenue - the best Q2 in Pexip’s history

2 Likes

Veldig sterkt! Riktignok i et godt marked. Et marked jeg tror vil vedvare da corona ikke slipper lett, og at viruset har vært en katalysator for bruk av hjemmekontor m.m. Klokker nok inn på 75mill usd i ARR i år hvilket tilsier at denne er priset langt under hva den skal basert på ARR.

2 Likes

For å sette det i perspektiv:

På et kvartal vokser Pexip med 9,1 mill usd. Til sammenligning klarer Kahoot å skrape sammen 9,6 mill usd i ARR, og prises til 15,1 milliarder, mens Pexip prises til 8,9 milliarder Nok.

Pexip vil klokke inn mellom 75-80 mill usd i ARR. Ca 8x Kahoot, og nesten halv pris av Kahoot!
Finn fem feil.

Ledelsen har litt å jobbe med hva angår børs. Elendig Q1 hvor de guidet dårligere vekst kræsjet denne aksjen fra kroner 100+ til 90-
Fasit er at de faktisk øker i forhold til Q1 :upside_down_face: Helt utrolig med den negative fremstilling i Q1 når de faktisk øker i Q2.
I dag børsmelder de etter børslutt. Sansynligvis grunnet lekkasje da aksjen begynte å gå i dag. Denne burde kommet i morges, eller i morgen tidlig.

Synd med elendig guiding som senker verdiene for oss aksjonærer, men det kommer en reprising.

De er ikke akkurat i samme bransje. Den første feilen er mao at de ikke er sammenlignbare.

Det er sant, og Kahoot har kanskje mer upløyd mark foran seg, men begge er SaaS og priset etter ARR. Begge er vekstselskaper innen software på OB. Synes det er helt greit å dra denne linjen mellom disse selskapene for å illustrere at prisingen på Pexip ikke er overdrevet.

Du synes ikke Kahoot er overpriset?

Jeg synes Pexip er underpriset!