Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PHO Q2 (PHO.OL)

Starter en tråd om PHO Q2. Kjør debatt! :slight_smile:

3 Likes

Ka vi trur? Er fremskrivingene mine for Q2 for optimistiske?


Slik var Q1:

5 Likes

25 mill i US. Opp 55% fra Q2-18. Overvåkning vil nå komme inn her.
Stabil opex fra Q1.
Resultat kommer inn på ca 0.

2 Likes

vi kan vel forvente noe rundt Combat Medical og hva som skjer rundt Asia/japan vedrørende Hex/cys som jeg mener å huske Schneider skulle komme tilbake til.

YoY
Q1 2018 til Q1 2019 var 52%
Q2 2017 til Q2 2018 var 47%

Så 55% opp til 25 mill er nok ganske nært.
Blir litt skuffa om det er under

1 Like

Håper på rødt, håper på kurs nedover , håper på bare krise :wink:

nei, uff nå har eg alt for lite aksjer, den går nok rett videre opp :joy:

eller litt alvor.

Eg tror vi får bekreftet vi er på vei, men muligens litt opp også stabilt videre, noe jubel i taket tror eg ikke på.

Mulig det ikke blir jubel i taket på Q2 19, men det nærmer seg det kvartalet der man virkelig kan se at ting tar fullstendig av i USA. Signalene fra ekspertene er klare og det samme er signalene fra pasientorganisasjonene. Og med de resultatene man får med BLC kontra WLC så kan ingen være overrasket over de holdningene. Men markedet venter fortsatt på at dette skal gi seg utslag i regnskapene. Og når det skjer, da blir det jubel også blant økomomene. Den dagen nærmer seg. Mulig det ikke blir 7 august 2019, men da mulighetene enda større for at det blir ved Q3 19 presentasjonen.

Ja, kursen vil nok falle noe tilbake dersom Q2 19 tallene skuffer. Men kursen vil samtidig kunne gå bananas dersom Q2 tallene overrasket på den positive siden. Kan det skje?

Ja, man må ikke glemme at ut fra tallene fra DES 2018 så var det kun 13% av kapasiteten til allerede utplasserte scope (157) som var utnyttet. I den grad de positive holdningene til BLC har gitt seg utslag i økt bruk av scopene så skal det ikke mye til før det blir noen voldsomme utslag i regnskapene. Så ja, det kan skje i Q2 19, og da er der bare å holde på hatten. Da skal man løpe fort og være grådig skal man få tak i noe særlig volum på 60 tallet, tror jeg.

For meg er det ikke en problemstilling hvorvidt jeg skal sitte gjennom Q2 presentasjonen eller ikke. Jeg sitter.

Føler at PHO ikke har fått betalt for utlisensieringen av Cevira enda og det er jo slike hendelser en søker og prøver å posisjonere seg for.

Å selge når en endelig har truffet og før selskapets mcap er korrigert til noe spiselig størrelse må jo være helt feil.

Er der noen mulighet for at “betaling ved inngåelse av cevira avtalen” kan påvirke Q2 resultatet eller kommer dette på Q3?

ble kommunisert at innbetalingen kom ila 2. halvår. jeg ville forholdt meg til det

Ble vel formidlet den 1. juli at betalingen skulle skje innen 6 mnd.
Kan derfor komme 1. Januar 2020, og i alle fall bokføres i 1 kvartal 2020.
Kan jo tenkes at Schneider vil legge det på toppen når det virkelig tar av i 2020, who knows.
Ser at Edison har har bokført de 5mill$ i 2019.

Det kommer iallefall ikke på Q2. I og med at en definitiv avtale er inngått i Q3 kan det nok komme med da selv om innbetalingen kommer senere.

Hvordan får du til disse tallene?

Regner du for konsern?
For cysview var yoy vekst i q1 67%

image

image

12,7 * 1,67 = 21,2
hmm…
image

16,1 * 1,67 = 26,9 mill

Bra noen er våken her.
Men hvorfor står det YoY 52% i Q1 rap, når det er 67%? Noen som kan svare på det? Er det skop det er snakk om 52%? Ups
*https://photocure.com/globalassets/investor-relations/quarterly-reports/2019/pho-q1-2019-rep-vf.pdf

First quarter revenue in U.S. increased 66% to NOK 21.2 million (NOK 12.7 million) compared to the prior
year, driven by volume growth, positive foreign exchange impact and price increase. In USD, first quarter revenue grew 52% compared to last year.

1 Like

MNOK ja der var svare. Takk @solvoll

image

Trur vi har diskutert dette tidligere med NOK og USD.
Må holde tunga rett i munnen når ein leser. Blir fort forvirret når det er snakk om både USD og NOK i samme rapporten.

spent på om vi får se får akselererende utplassering av fleksiskopene. Det var meldt 128 rigide scop på q2 2018. per q 12019 hadde PHO 171 (inkl fleks)som genererer cash. lukter heftig inntektsøkning.
q2-18 hadde en stigning ift q2-17 på 56 %. …

Ja, det blir umåtelig spennende.
Jeg føler meg dog rimelig trygg på at Schneider også vil vie mye av presentasjonen på den nylig inngåtte avtalen med Asieris.

For sammenligningens skyld kan det være greit å vite at fra Q2 17 til Q2 18 steg antall regide scope med 37% fra 93 til 128, 35 scope. Tar vi med de to flexiscopene som ble utplassert i mai 2018, så steg antallet til 130, altså med 39,8%.

Fra Q2 18 til Q1 19 (har ikke tallene for Q2 19 enda) så steg antall scope fra 130 til 171, inkludert 11 flexiscope, totalt 41 scope, tilsvarende 31,5%! Vi hadde altså utplassert 4 flere scope i løpet av tre kvartal i 2018/19 enn de fire kvartalene fra Q2 17 til Q2 18. Så får vi tallene for Q2 19 i tillegg.

At veksten blir akselererende er det neppe noen grunn til å tvile på. Her er det bare å glede seg.

1 Like

gleder meg som et barn på julaften. Heldigvis kommer q2 midt i min ferie. vi får satse på økt brukerfrekvens av scopene , mer detaljer rundt Cevira og hvordan det går med de lavhengende fruktene. det er vel her jokeren er. spent på hva de 5 mill Euroene også skal brukes til. Schneider nevnte vel også noe med å gjøre det lettere for andre investorer å investere i PHO også …er det vel lov til å håpe at Dahl får mindre snakketid? :slight_smile:

Er han så fæl?