Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Her kommer egen PHO tråd siden det er flere som eier denne etterhvert.

Ny analyse ute.

http://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/photocure12/full#js takk til @alex for den.

3 Likes

Konklusjon:

We have increased our valuation slightly to NOK1,490m or NOK69 per share, from NOK1,455m or NOK68 per share. The reduction in cash was offset by an increase in the value of the Cevira and Visonac assets associated with advancing our NPVs. Our model assumes a partnership agreement will be made for these assets in 2017 with associated milestones of NOK80m each. We expect to update our valuation with any announcement of partnerships and following the results of the Hexvix/Cysview Phase III clinical trial.

Fra FA 22.11.2017

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161121.OBI.20161121S51

melding

Update on management shareholdings and exercise of employee share options in
Photocure ASA (“the Company”).

Oslo, Norway, 24 November 2016

  1. Participants in the Photocure’s share option program have on November
    23rd 2016 exercised a total number of 12,481 options. Each option gives the
    right to receive one share in the Company. The company has resolved a share
    capital increase as a consequence of employees exercising vested options granted
    under the company’s employee incentive scheme.

  2. Options exercised by primary insiders 23rd of November 2016:
    Espen Njåstein, Head Nordic Cancer Commercial Operations, has exercised 5,000
    options in the Company, corresponding to 5,000 shares at the strike of NOK
    27.39.

  3. New holding
    After exercising options, Espen Njåstein holds 80,450 unexercised options in the
    Company, corresponding to 13,000 shares at the strike price of NOK
    27.39, 23,300 shares at the strike price of NOK 32.78, 16,350 shares at the
    strike price of NOK 38.50, and 27,800 shares at the strike price of NOK 40.15.
    After completion of the abovementioned transactions, Espen Njåstein holds 5,000
    shares in the Company.

Photocure
CFO Erik Dahl
Tel: +47 450 55 000
Email: [email protected]

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=414480

Hadde håpet å komme med PHO toget, men eg ble sittende igjen.
Eg synst ofte aksjen er vist seg å være en “sell on News”, og hadde således håpet at den skulle sige nedigjen noe, der tok eg feil.
Gratulerer til dere som gjorde bedre vurdering enn hva eg gjorde i PHO denne gangen

PHO tøffer videre, tydelig at folk får opp øynene for et bio selskap som har medisin på markdet, som er godkjent og som nå blir anbefalt behandling i Frankrike. med partneravtale snart i boks ( due dilligence foregår ).

Så tror jeg fort dette blir % vinneren i min portis iår.

1 Like

I dag har jeg solgt 2/3 av min beholdning i Photocure. Jeg synes rett og slett min amatør-TA nedenfor så litt for pen ut. 30% gevinst på kort tid synes jeg er meget bra. Var en post i “strategi-tråden” for en god stund tilbake om at det er en fin strategi å ta gevinst i disse tilfellene da det er større sannsynlighet for å tjene penger ved å hente inn “mange små” heller enn en stor kule (som f.eks et oppkjøp av Pho).

En annen grunn er at Pho har stanga mellom to intervaller i såpass lang tid at jeg tenker det er klokt å sikre vinning på dette nivået. Jeg kjøpte på 38 kr utelukkende fordi de formulerte en setning i rapporten med “due diligence”, så vi får krysse fingra for bra nyheter selv om jeg eier litt mindre.

5 Likes

GJorde det samme som deg, dvs kjøpte. Har ikke solgt. Planen er forsatt å sitte til due dilligence er over og de får partner. En partnermelding betyr for 50-200% for kursen intradag. Selv om PHO er kjedelig bør det bety noen prosenter opp.

2 Likes

Liker utviklingen vi ser i Photocure:

1 Like

Siger sakte men sikkert opp, mens vi venter på partneravklaring.

For Photocure, så hadde det faktisk vært verdt det, selv om aksjen nå går 100% fra slutt en dag til åpningen dagen etterpå, men jeg ville vanligvis ikke tradet mer enn 50% på den måten. Det er også veldig lett å se mønsteret nå, etter at det har gjentatt seg fem ganger, og er i ferd med en sjette gang. :slight_smile:

1 Like

ny melding som bekrefter det alle vet nå at produktet virker:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=415207

US registry shows that Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview®/Hexvix® leads to improved detection and classification of bladder cancer

3 Likes

Noen har troen:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/12/Hansson-oeker-i-legemiddelselskap

2 Likes

Det skulle ikke overraske meg noe som helst hvis Hanssons handlemønster er det som har gitt oss trading rangen vi ser nå. Han har virkelig kjøpt MYE aksjer i selskapet.

1 Like

Bare jeg som føler hansson er negativt for en aksje?

Fyren virker mindre begavet og jeg føler alltid det blir hasse rabatt når han kjøper seg tungt inn i en aksje.

1 Like

Ja til begge dere. Men jeg mistenker at han er inne på noe her.

Alle skjønner jo at en partnermelding vil dra opp aksjen. Men hadde væt digg å være over 60, før den evt kommer.

Inc er jo ett godt eksempel på hvordan han dro kursen helt sykt, men kjøperene kom aldri etter han.
Litt som Chess kisen på 90-tallet, moste aksjene opp, men når han stoppet, så stoppet alle andre også.
Så hvem skal kjøpe Hansson sine, når han blir lei ?

Men han har vel nære relasjoner til Pho, så burde jo være ett bra tegn da, selv om han ikke skal vite mer enn andre

2 Likes

Han må ha en plan for en så stor investering.PHO har lykkes med sin forskning, men kommersielt er selskapet ikke bra nok.Kanskje utløse budplikt, kjøpe selskapet og selge det videre til noen som ser potensialet? er nok mange leie aksjonærer her nå.

1 Like

Må han`? for å være dust ( og jeg har litt PHO aksjer). så virker fyren som en litt feit bortskjemt drittunge som fikk penger av pappa. Jeg håper jo han har en plan fordi jeg vil tjene peng… men jeg er usikker :stuck_out_tongue:

1 Like