Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Starter en tråd om Photocure: Kvartalsrapport - Q3. Kjør debatt! :slight_smile:

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97451491

1 Like

At forventningsrallyet for Q3 starter bare ett par timer før børsen stenger viser hvor kortsiktige mange er nå. De forsvinner nok like fort ut igjen når kursen topper.

2 Likes

Yepp, my point exactly!

Men klart, dette slår begge veier. Overasker Photocure i morgen så kan det godt hende vi smaker på 70 tallet.

Ja, det er nok også folk som ikke engang vet om Q3 i morgen - men hiver seg på siden den har steget i dag.

Overrasket meg også, forventet ikke break out alt i dag da jeg gikk inn i morges. Gikk inn kun basert på det tekniske og er raskt ute igjen om det går feil vei. Heck, har lyst å ta de 6% på denne traden alt nå, men lovet meg selv å gå inn pga. news i morgen så gambler på det. Har tross alt 6% å gå på :wink:

3 Likes

Fin opptaket til Q3. Det viser at mange er positive, og har fått øynene opp.
Det var forhåpentligvis starten på en fin reise.
Bra Q3 - nye investorer - MW må dekke inn tapet - insidekjøp som forsterker oppgangen.

Kanskje kommer Canada inn som en egen kolonne i regnskapet. Mye aktivitet der ser det ut som.

4 Likes

At mange plutselig ble positive ett par børstimer før Q3 presentasjonen har jeg vanskelig for å tro. Men at noen vil forsøke å skumme en bølgetopp i det den bryter har vi sett mange ganger.
De kortsiktige kan bli langsiktige om de ser at bølgen blir større enn de først regnet med:-)

3 Likes

Det er lov å være skeptisk til farmasiaksjer. Er jo ikke akkurat overvekt av selskaper som lykkes. Hittil er det vel kun ett selskap som kan sies å ha lykkes, sett fra et investorsynspunkt, nemlig Algeta.

Så spørs det da om PHO er neste i rekken. Jeg føler meg rimelig overbevist om det. I så tilfelle skulle vi få flere tegn på det i morgen.

2 Likes

Ja, det er nesten skremmende at vi sitter med et selskap som leverer en nøkkelkomponent til BLCC teknologien, som flere urologer nå hevder er den nye SOC. Og dersom BLCC tar 1% så snakker vi om 3x fra dagens kurs! Det er spinnvilt, for hvilke SOC vil kun ta 1% av markedet? Er det logisk? Er det sannsynlig? Nei, det er faktisk ikke det. Det vil snarere bli snakk om 50%++, men regner man på en slik markedsandel bør man ha installert pacemaker og hjertestarter da kurspotensialet blir så sinnsykt stort at de færreste vil tro det er realistisk. Ja, selv da focuss kom ut med kurspotensialet ved skarve 20% markedsandel ble han latterliggjort!

Men forsøk å glem kurspotensialet en stakket stund og se kun på markedsandelen. Altså markedsandelen for en metode som blir SOC i et det amerikanske markedet. Er det mulig og sannsynlig at et produkt som blir SOC kan ta 50%++ av markedet? Ja, selvfølgelig, og enkelte vil neppe bli overrasket om et slikt produkt faktisk tar enda større markedsandel. Så får bi heller vente og se hvor høyt kursen går i tilfellet dette blir realitet. Men utbyttene i et slikt gjeldfritt selskap kan bli enorme, bare de. Og de kan begynne å komme allerede neste høst, i beste fall.

Nei, folkens, vi går noen spennende år i møte, uansett hva som skjer i morgen tidlig.

2 Likes

Tune in 08:30 :popcorn:

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97451491

Helt utrolig, men den får jeg ikke med meg i morgen tidlig. Kan vise seg å bli en historisk begivenhet, men jeg må belage meg å se den i opptak fra kl 10. Meeeget frustrerende og irriterende.

Du får sjekke ut denne da hvis du har tid : The quarterly report and presentation will be published at 07:00 CET and will be publicly available at www.photocure.com.

Jepp, skal ha med meg den, men jeg tror det blir en opplevelse å få lytte til Schneider og Bellete i morgen. Ikke det at det kommer nyheter utover tallene, men det kan bli sagt mye inspirerende av disse amerikanerne. :crazy_face::money_mouth_face::muscle:

1 Like

Får ikke hørt den direkte jeg heller.

Så flott hvis folk liveposter litt. :stuck_out_tongue:

Det kan jeg prøve fixe etter beste evne :smiley:

1 Like

Tester ut noe nytt her nå, lyst til å være prøvekanin?

Det første innlegget i denne tråden kan nå redigeres av alle, og endringene vil lagres og vises i sanntid. Under presentasjonen i morgen foreslår jeg at vi prøver å legge inn notater der fortløpende, kanskje vi ender opp med et bra referat i det ene innlegget til slutt. Håper du vil bli med og teste dette :slight_smile:

1 Like

137 installed Blue Light scopes including
6 Blue Light flex scopes

Fornøyd?

da er dagen kommet. lykke til folkens!