Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hvor mange aksjer jeg har er uinteressant og jeg tror ikke min grådighet er verre enn andre sin. Men når man innser hvilket kurspotensiale PHO har når BLC blir SoC, så kan jeg ikke si noe annet enn at det vil være J… bittert å bli spist av med kr 362,-. Men dersom dere andre er fornøyd med et slikt skambud, så hjelper det lite å være bitter. Da blir det jo oppkjøp uansett, for jeg tviler ikke på at det kommer bud. Og det vil trolig skje før enn BLC er blitt SoC.

3 Likes

LM,

Her i gården er det iallefall ikke aktuelt å takke ja til 362.

4 Likes

Nei, det hadde jo vært å håpe at andre også vil være like «grådige». :money_mouth_face:

1 Like

Vil jo tro at et kollektivt budnekt fra eks facebookgruppa ville hjulpet.
Uansett må vi se hvordan utviklingen blir fremover.

1 Like

Vi kan håpe på kurser fra NOK 300 og oppover men skal vi komme der må vi først ta ut ca NOK 64 fra i fjord høst og ATH NOK 160. Skal vi få nye aksjonærer på banen er det helt nødvendig. Vi er og stadig utsatte for short angrep, tar vi ut disse nivåene tror jeg vi kan slippe disse som ødelegger for at flere kjøper aksjer. La oss hjelpe til.

1 Like

Har ikke vært så aktiv de siste dagene så dersom dette er delt her tidligere får jeg kanskje beskjed, men tviler litt siden det havnet på trykk på fredag.

Asieris ser ikke ut til å ligge på latsiden hva Cevira angår:

Yahong Pharmaceutical held a Phase III clinical development program seminar for Cevira® products during the Chinese Obstetricians and Gynecologists Conference. The meeting was chaired by Lang Jinghe, Academician of Peking Union Medical College Hospital, and Professor Chen Fei of Peking Union Medical College Hospital as the executive chairman. Nearly ten top domestic experts attended the conference. At the meeting, Yahong team and experts conducted in-depth discussions on Cevira® product features and clinical development strategies. Experts have fully affirmed Cevira®, saying that this is a very promising product. Through further clinical trial development, if it can obtain gratifying data, it is expected to be included as a guiding therapy for clinical diagnosis and treatment guidelines. This treatment, which preserves cervical function through non-surgical treatment, will bring about a breakthrough in the treatment of cervical precancerous lesions.

http://www.asieris.cn/index.php/about/en_pipeline

http://www.asieris.cn/index.php/content/175

22 Likes

Veldig bra!

1 Like

Veldig bra dette må de børsmelde

1 Like

Dette bare viser at Kina etter alle solemerker vil klakke gjennom som mykt smør.

6 Likes

Det beste er vel om de ikke børsmelder, så har man mulighet til å ta resten av «markedet» litt på senga.
Q3 blir helt rått i såfall.
Røde tall er historie.

For meg er det totalt uaktuelt å selge for priser lavere enn firesifret kurs.
Noen vil kanskje kalle det grådighet, men etter min mening handler det om å oppnå en fair prissetting og at kjøper faktisk må belage seg på å betale noe som tilnærmelsesvis vil være en fair pris.
Selvsagt må det være oppsidepotensiale igjen til kjøperen, men det vil det likevel være i massevis.

362kr? Aldri!
Etter min mening gjenspeiler det knapt den potensielle verdien av Cevira. :slight_smile:

3 Likes

Det tror jeg og, det jeg lurer på nå er om oppstart av fase III studie utløser nye utbetalinger.

1 Like

Fritt fra hukommelsen så skal det ikke utløse milestone-penger utover de 5. Men vi får 17 mill § ved godkjenning i Kina.

N.b. Dette er ikke kreftstudier, så det går mye raskere enn vi er vant til.

1 Like

Har vi fått de milstones som utløser nye betalinger, kan ikke huske å ha sett de. Totalt er det snakk om ca 500 mill NOK som er tidsbestemt og ikke måloppnåelse.

1 Like

Har etterspurt disse hos Schneider og de er konfidensielle mellom partene. Photocure vil holde oss løpende oppdatert.

1 Like

Hvis et selskap virkelig ønsker å kjøpe Photocure så vil de gjøre en grundig hjemmelekse først.En av de viktigste tingene de vil gjøre er å lage scenarier som grunnlag for NPV beregninger.Dette må gjøres for alle områder PHO i dag er aktive og også for nye områder en kjøper tenker de ønsker å satse. I tilfellet Asieris vil et typisk nytt område være Kina. Per i dag finnes det ikke meg bekjent noen analyser som forsøker å etablere verdien av Photocure. Analysene til selskap som Norne og Edison er totalt ubrukelig i en slik sammenheng. Det samme gjelder analysen til Simply Wall Street.

Hvis man først bare gjør en vurdering basert på USA så må de begynne med vurdere hvor stor del av det amerikanske markedet som realistisk kan vinnes og der må de akseptere at det foreligger usikkerhet. Selv ville jeg sett på si fire scenarier, med markedsandel 10,20,40 og 70% markedsandel. En slik analyse vil vise at utfallsrommet når det gjelder verdi vil være så enormt at det vil være vanskelig å konkludere. Det neste trinnet vil da være å gi disse scenariene en sannsynlighet for at de vil oppnås og basert på det beregne en Økonomsk Forventningsverdi.

Hvordan skal PHO være forberedt på å motta et mulig oppkjøpstilbud? Første bud vil selvfølgelig være at styret må selv få gjort en verdivurdering av PHO og hva den verdien kan utvikles til.Uten at styret kjenner verdipotensialet av eget selskap kan de bare glemme å tro de ivaretar aksjonærenes verdier på en forsvarlig måte. Slike beslutninger skal ikke baseres på analyser av typen “tenk på et tall” Selv mener jeg det er alt for tidlig å tenke oppkjøp. Vi må først bl.a få mer kjøtt på beinet i forhold til utviklingen i USA.

Skal vi for eksempel se på et scenarie med 20-40% markedsandel i USA og så legge Kina på toppen så vil vi få en verdi som for de fleste i dag vil fremstå som helt absurd.

6 Likes

Det har du nok helt rett i. Seøv når du kommer med dine beregninger om kurspotensialet ved 20% markedsandel i kun USA, så blir det latterliggjort. Så da sier det seg selv at en dobling av den markedsandelen i USA, pluss en betydelig markedsandel i Kina på toppen, da evner ingen å forholde seg til slike tall. Da har vi ikke nevnt resten av verden…

Så hevdes det, trolig med rette, at et flertall ville bukket og takket ja til et bud på kr 362,- pr aksje! Verden vil bedras! Om så skjer, så skjønner jeg bedre at indianerne ble lurt fra seg landet sitt for brennevin, glassperler og glanspapir.

1 Like

Chartet til PHO har blitt vesentlig mer robust etter en del testing ned mot 50.

2 Likes

De fleste aksjonærer blir vel rimelig fornøyd om de blir styrtrike? Det ville i alle fall jeg blitt med den beholdning jeg nylig hadde…

Det blir litt off-topic, men en 5-600 % gevinst nå ville jo gitt en kjempesjanse til å flytte gevinsten over til en av de andre doblingskanditatene der ute, og da har du plutselig fått enda mer ut av PHO en det du grunn til å håpe på om det tok lengre tid å realisere verdiene i PHO.

1 Like