Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det er vel noe i den duren jeg antar.

1 Like

Greit nok for meg dette;)

6 Likes

Blir spennende å se om de nye kostene i PHO klarer å forhandle frem blålys-avtaler med de andre scope leverandørene i US.

2 Likes

Det er vel en av styrkene at det ikke er aktuelt ettersom det er en drug/device-godkjenning.
Nå som patentet på Cysview er på vei til å gå ut er det vansklighetene for ny drug/device som er styrken til Pho?

1 Like

Kan forsåvidt dele mitt innlegg fra igår kveld på fb gruppen også her.

Godtfolk!

Photocure avsluttet uken knallsterkt med en solid oppgang, vi har vel ikke vært høyere intradag siden de meldte Cevira avtalen 1.juli.

Solid med skop oppføringer på Cysview i q3(14 stk) blir fulgt opp av allerede 5 stk nå i første måneden av q4, som enda ikke er ferdig. Det er ny “rekord”, det har aldri tidligere blitt oppført mer enn 4 stk på CC første måneden i et kvartal, det må da love godt?

Flotte Twitter meldinger idag fra Photocure angående BLADDR 2019 konferansen i Paris.

Teknisk Analyse har jeg fint lite vett på, men lese kan jeg og angående TA og det jeg leser er det pt ikke en sky på himmelen, soleklart KJØP.

Omsetningen idag bar preg av at flere kanskje hopper ned av gjerdet, mulig flere har sett hva potensiale som bor i dette selskapet. Gud så tregt og kjedelig det kan være innimellom, faktisk mer spennende å se maling tørke enkelte dager i forhold til kurs og omsetning i PHO.

Men tålmodighet er en dyd og vi vet at ledelsen og øvrig ansatte i selskapet gjør hva de kan for å få Hexvix/Cysview så utbredt som mulig. Det redder for pokker liv og jeg håper at flest mulig urologer snart har skjønt det.

Kanskje det kommer mer positivt fra Paris imorgen, vanskelig å si, men mulighetene er tilstede for det.

Om snaue to uker får vi servert resultatet for q3, jeg er meget spent. Tidligere var jeg nøktern optimist, etter de siste dagers omtaler og oppføringer har jeg fjernet nøktern og er nå optimist.

Jeg skal ikke begi meg inn på noe da jeg ikke vet mer enn alle dere andre her, men jeg føler meg brennsikker på at q3 2019 blir noe helt annet enn q3 2018. I q3 2018 ble det utplassert 7skop og Cysview inntekter på ca. 16 mill(tar inntektene på hukommelsen), spesielt utplasseringen ble en mega skuffelse. Selv om det er noe usikkerhet knyttet til CC tror jeg at vi kan konkludere med at det hvertfall ikke har blitt utplassert <7 i q3 2019.

Og med inntekter i q2 fra Cysview på 24,5 mill vil vi nok også oppnå bra med inntekter derfra nå i q3.

Så blir det ikke minst spennende å se hvordan de inntektsfører upfront betalingen på USD 5 mill fra Cevira avtalen. Kommer alt nå, kommer det ingenting eller blir det fordelt over to eller flere kvartaler, jeg har ikke svaret.

Men jeg formoder og tror at selskapet har intensjoner om å gi markedet en mer inngående og robust gjennomgang av Cevira avtalen for det synes hvertfall jeg er på sin plass.

For egen del er det noen punkter som er uklare, spesielt mtp når vi kan forvente neste innbetaling etc.

Uansett ønsker jeg alle en riktig god helg!

19 Likes

Opprettet triggertråd for Q3:

Prøvde også å lage en TA med litt tall mer konkretisert:

1 Like

Vi får vel børsmelding i morgen tidlig med presentasjonene fra Paris?

Med momentumet fra fredag i tillegg, så kan det bli en hyggelig start på uken.

1 Like

Litt på siden av q3, men har det vært noen spekulasjoner knyttet til oppkjøp av Photocure? Noen medtech selskaper som kunne vært aktuelle kandidater?

1 Like

http://www.e-fjs.org/article.asp?issn=1682-606X%3Byear%3D2019%3Bvolume%3D52%3Bissue%3D5%3Bspage%3D155%3Bepage%3D160%3Baulast%3DZang%3Btype%3D3&fbclid=IwAR14i_A8bddEl1sYYTBETpmzTh5MhiHNopu4xE14lpw2wzAErJMqdC7Ws4U

3 Likes
6 Likes

Er dette gammelt nytt eller rykende ferskt?

rykande fersk børsmelding av data som vart presentert for 2-3 dagar sidan.

3 Likes

Serverer ikke gammelt en mandags morgen:sweat_smile::sweat_smile:

5 Likes

Antitumor effect and induced systemic immune effects of HAL and blue light in an
orthotopic model of rat bladder cancer, presented by Kari Myren, MD, Head of
Global Medical Affairs and Clinical Development, Photocure, Oslo, Norway. These
are the first published data from a pre-clinical study investigating potential
treatment effects of Blue Light Cystoscopy (BLCT) with Hexvix. The results of
> the study indicate for the first time that a treatment effect could be related
> to immunogenic cell death responses and anti-tumor immune cell activation.

3 Likes

The results of the study indicate for the first time that a treatment effect could be related to immunogenic cell death responses and anti-tumor immune cell activation.

Veldig spennende at de forfølger den “terapeutiske effekten”. Dette har jo vært kjent lenge men først nå bevist i pre-kliniske tester på rotter.

2 Likes

Litt flåsete sagt, men dersom terapeutisk effekt kan påvises og dokumenteres, så kan vi fort legge på en null eller to til prisingen av Cysview.

Virker som markedet er helt enig :joy:

2 Likes

Er en smule overkjøpt på timeschartet

9 Likes

Det er jo noen som fyller opp salgsposten på 59NOK hele tiden. Når den er på vei under 1000 så fyller en eller annen robot-fan opp til 1k igjen…

2 Likes

Det positive er at noen spiser det hele tiden.

Og der var det gjort.

2 Likes