Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Show me the money Dan!!

Tror nok det er litt for tidlig for det. Men han vil nok klargjøre rammebetingelsene som nå er på plass og som vil være grunnlag for enorme inntekter i årene som kommer. Så får vi se om det gir noe respons hos markedsaktørene.

Personally hope the interest stays low going into Q4. Q3 build up on the forums was a bit ridiculous in all honesty. Would be nice for low expectations to be beaten and we go up instead of down as is usually the case after a Q report…

1 Like

Uten meldinger fra selskapet så skjønner jeg ikke hva som skal bidra til å trekke kursen vesentlig opp i forkant av Q4. Tipper vi blir liggende å surre mellom 45 og 48 til Q4 har startet.

kan dette være med å pushe på for BLCC?

Ja, hvorfor ikke
Indirekte
Hvis man ikke har tilgang til oppfølgingsmedisin bør man i det minste velge den metoden som fjerner (ser) mest under operasjon

Bull i mine øyne

har vanskelig for å se at dette ikke er godt nytt for cysview.

1 Like

earlybirds! siden kidsa sover så har jeg pløyd gjennom hele forumet til american bladder cancer society og søkt på det meste hva angår blålys og cysview.

her kommer det frem at grunnen til at sykehusene har vegret seg for å investere og bruke BLCC skyldes det var dyrt å bruke for sykehusene. "When I went to my post-TURBT appointment with my Urologist 2 weeks ago, I had my list of questions as we were preparing to start BCG (to treat my CIS). One question I did ask was about future scopes/TURBT and use of Blue light. Being that I’m at a large HMO (Kaiser), they do not use the blue light (at least in my city), and although a very brief discussion was held on its use, in Summary, the advantages do not justify the time and expense (I beg to differ and wonder if it could help me and others). As is, it takes up to 6 weeks for a TURBT from the time of Cystography.

I’m a big fan of any technology to diagnose to help treat or prevent."

men dette visste vi vel. og nå er refusjonene på plass;) https://bladdercancersupport.org/forum/search-forumdirect.html?searchword=bluelight&searchphrase=all&limit=100

ha en fin dag videre

3 Likes

Det er nok dessverre helt korrekt. Allerede 28 NOV 2013 sendte PHO ut en børsmelding der de forklarte hvordan refusjonsordningen som ville bli innført fra 1 Jan 2014 ville bli kontraproduktiv og at sykehusene ville vegre seg fra å bruke BLCC teknologien. Og siden den gang har PHO slitt med salg av Cysview. Samtidig harcurologwe og fagmiljøet i USA drevet intensiv lobbyvirksomhet nettopp for å sikre amerikanske blærekreftpasienter tilgang til den beste blærekreftdiagnostiseringsteknologien som finnes; BLCC. Og siden 2017 har PHO opplevd en fantastisk holdningsendring i USA.

Faktum er at man i dag har rammebetingelser for BLCC teknologien som de aldri tidligere har hatt.

Nå gjenstår det å sørge for at alt det positive som har skjedd gjennom 2017/18 materialiserer seg på bunnlinjen i et akselererende tempo utover i 2019 og videre. Vi så særdeles positive tendenser mhp antall scope i 1H 2018 og det er all mulig grunn til å forvente at den trenden videreføres etter et heller skuffende Q3 hva angår utplassering av scope. Men den dippen der skyldes helt spesielle årsaker og Q4 vil ganske sikkert vise at man nå er tilbake på sporet. Men ved presentasjonen av Q4 19 er der grunn til å tro at også brukerfrekvensen av scope vier tendenser til å øke.

Dog tror jeg ikke vi vil se den virkelige veksten før vi får Q2 og Q3 resultatene presentert senere i år. Men som det heter; den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Og jeg håper at dem som fortsatt dømme PHO fremtid basert på selskapets fortid, uten å ta inn over seg de forandringene som tok plass gjennom 2018, etterhvert vi innse at de har tatt feil og at PHO nå har langt bedre forutsetninger til å gjøre suksess.

1 Like

Denne kreftformen står for en av verstingene når det kommer til utgifter.
Hvorledes er disse utgiftene fordelt som inntekter til “den gamle skolen” som tviholder på gammel teknologi?
Klart at her er der aktører som har store inntekter og ønsker at det skal fortsette slik.
Det jeg undres over er at hvorfor gjør ikke fase 3 studien for blålys “kort prosess” på denne lenkegjengen?

Blir spennende nå på q4 med CEO av nyere dato og hvorledes strategien legges opp.

1 Like

Kanskje det fører til at Photocure selger mer HIVEC for Combat Medical i norden? :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://www.urotoday.com/conference-highlights/global-congress-on-bladder-cancer-2018/107036-bcg-vs-chemohyperthermia-with-mitomycin-c-for-high-risk-non-muscle-invasive-bladder-carcinoma-preliminary-results-of-hivec-hr-randomized-clinical-trial.html

3 Likes

https://www.linkedin.com/jobs/view/surgical-sales-executive-at-photocure-asa-1016838488

De fortsetter ekspanderingen😊

2 Likes

https://www.nasdaq.com/article/norways-photocure-sees-strong-usdriven-growth-20181212-00367

“We will update the market on the U.S. 2020 revenue outlook at the latest when releasing full-year 2018 results,” Schneider said."

Guiding PHO 2020 for US blir senest oppdatert ved gjennomgangen av Q42018 i følge schneider.
Hva tror dere?
Blir guiding gitt før eler under Q4 rapporten?

Vil kanskje ha mest positiv kurspåvirkning dersom den børsmeldes i forkant (som en omvendt profit warning+++)

Hvis den blir bedre enn dagens guiding. Det er det ingen garanti for

Garantier kan ingen gi, men jeg tror det er viktig å ha i bakhodet at den eksisterende guidingen kun var basert på TYRBT markedet. En ny guiding vil også ha med surveillancemarkedet som er fire ganger så stort som TURBT markedet.

Så må hver enkelt gjøre seg opp en mening om sannsynligheten for at en ny oppdatert guiding vil være mer ambisiøs enn den eksisterende. Men logikken tilsier at den blir betydelig mer ambisiøs.

1 Like

Den gamle guidingen ble gitt før Fase 3 og reimbursement.

Ville være tidenes falitterklæring om ikke guidingen blir bedre.

Time will show.

3 Likes

Tror du Pho ville nådd nåværende guidingen bare med TURBT?
Jeg tror ikke det

1 Like

Du må få lov til å tro hva du vil. Men jeg er rimelig sikker på at en oppdatert guiding vil ta høyde for salg til surveillancemarkedet, som de facto er fire ganger større enn TURBT markedet og som vil betjenes med flexiscope som er en langt mer effektiv prosedyre og som vil forulempet langt mer Cysview PR tidsenhet enn regide scope.

Så ja, jeg er sikker på at en oppdatert guiding vil fremvise helt andre og langt større tall enn den eksisterende guidingen. I løpet av neste uke får vi svaret. Jeg gleder meg! Hva gjør du?

Har ikke ofret guidingen så mye tanker som man kanskje burde. Ser det er noen hinsides forslag på HO.

Personlig blir jeg veldig fornøyd om de klarer 21 mill nå, tydeliggjør at refusjon på overvåkning nå er i gang fra nyttår, og øker guidingen med 40%.
Så kan de heller øke guidingen f.eks til høsten.

Det hadde også vært hyggelig om HIVEC ble nevnt i rapporten. Salget er jo startet. Dette blir selvsagt som musepiss å regne, men alltid fint med flere ben å stå på.

Tar det helt rolig, men fint om sheriffen prøver å dumpe litt utover uken, da tror eg det lastes litt ekstra :wink: