Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

De fleste andre ser at en endret trajectory startet for Photocure i 2017-2018.

image

Alle er enige om at vi trenger at brukerfrekvensen kommer opp, og vi ser heldigvis at omsetningen nå øker enda fortere enn antall skop.

De som logger seg inn på facebookgruppen får det glimrende presentert av @Hayen

Tok meg friheten å dele de på shareville for å spre det glade budskap.
https://www.shareville.no/aksjer/photocure/kommentarer/illustrerende-grafer-om-photocure-pa-facebookgruppen-https-74900388

Denne retorikken du legger opp her er strengt tatt ikke mulig å skape noen særlig god diskusjon rundt. Dan har fortalt ganske mye om hvilken strategi de følger for markedsføring, så får en bare velge om en vil kjøpe seg inn i den eller ikke.

Jeg tror ikke selskapet kunne gjort det stort mye klarere enn dette hvor lite de har utnyttet potensialet i USA så langt:

Jeg utfordrer deg til å finne et eneste børsnotert selskap i hele verden som i sitt ir-arbeide opplyser spesifikt om hva hver enkelt av selgerene deres driver med. Det Dan derimot generelt har sett er at han hadde lagt merke til at noen av de dyktigste selgertypene hadde glidd over i mer kundepleie-roller, og omrokkert ved å sette dem tilbake i rent salgsarbeid.

Din underliggende påstand om at moderatorer på de forskjellige pasientforumene i USA har interessekonflikter i disfavør av photocure blir selvsagt helt umulig å forholde seg til.

Kilde: q1 2019: https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2019-pres/pho-q1-2019-pres-vf.pdf

Edit:
Har forøvrig samlet dine tre innlegg sammen til ett. Du skal for all del få legge frem retorikken din, men det er ikke fruktbart å spamme ned tråden med mange korte innlegg som stort sett gjentar det samme.

6 Likes

Alle fremlagte data viser at bruken av scopene er på rett vei. Men ettersom totalbruken regnes ut basert på omsetning delt på dosepris, og deretter delt på samtlige scope som er utplassert, så tror jeg msn allerede får et galt inntrykk.

Og årsaken er at antall utplasserte scope øker kvartal for kvartal, eller i det minste er langt høyere nå enn det situasjonen var rundt årsskiftet 2017/18.

Vi må sa,tidig kunne forvente at brukerfrekvensen PR utplasserte scope tar seg opp over tid. Det vil si at av den totale bruken av scope, så er brukerfrekvensen lavest på de sist utplasserte scopene og deretter øke på dess lenger bak i historien man kommer. Dette er helt naturlig. Følgelig vil en stadig høyere utplasseringstakt av scope «spise opp» den økende bruken av hvert scope. Et rettere bilde ville vært å få ut data på hvor ofte hvert enkelt scope ble benyttet. Da ville vi høyst sannsynlig se en bruk som kommer som en bølge, fasefoskjøvet flere måneder bak bølgen av utplassering av scope.

Men jeg føler meg overbevist om at signalene fra USA vil resultere i en betydelig økning i bruken i månedene og årene som kommer. For nå vil flexiscopene også etterhvert gjøre seg gjeldende.

1 Like

Med en bruksfrekvens på fortsatt ikke mye over 1 gang pr. uke, og der markedandelen for Olympus er enorm med kun WLC/NBI, har jeg fortsatt ikke fått forklart årsaken av noen på TI. Det som er klart er at pasientbehandlingen for blærekreftpasienter i USA er mye dårligere enn i for eksempel Danmark.

Dan har forklart at nøkkelen er å overbevise urologene., mens problemet kanskje ligger på sykehusadministrasjon/økonomi. Vi får se hvordan 2Q19 går, og da bør Photocure klare salg av mer enn 3 flexiscop. Og Ipsen? Selger de ikke flexiscop? Vil tro det er kontraktsbrudd. Her må også Photocure se på sin posisjon.

Eksempel på feilaktige utsagn fra urologer, som overdriver egenskapene til NBI og likestiller det med PDD /BLC finnes det mange av:
Eksempel
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781118868126.ch11
Technical advances of optical detection systems and the refinement of optical contrast media yields a new spectrum of tools for bladder cancer diagnostics and molecular surgical guidance. Today imaging is often based only on conventional white light cystoscopy (WLC). However, precise tumor delineation is difficult under WLC in endophytic and flat tumors. Advanced imaging techniques, such as photodynamic diagnosis (PDD) and narrow band imaging (NBI), improve macroscopic visualization of suspicious lesions.

2 Likes

Det er vel med urologer som med folk flest at mange forsvarer de valg man har tatt tidligere og synes ting fungerer greit så lenge man kan gjøre ting slik man alltid har gjort. Jeg synes likevel at det kommer stadig flere artikler fra denne profesjonen som fremhever BLC, og at tiden jobber for oss.

(den siste du limte inn der var forøvrig fra 2017 Merlin)

1 Like

Ja, og ikke bare det. Man har også en naturlig skepsis til nye ting.
Jeg hadde for eksempel for ca 20 år siden en lengre diskusjon om digitale bilder/film med en venn som er fotograf - det ville aldri slå igjennom blandt profesjonelle…
Og i dag argumenterer bilentusiaster på lignende måte mot elbiler.
Legg til at leger er vant med å ha autoritet og at blc utfordrer dem på profesjonaliteten av jobben de har gjort i mange år - blc er faktisk et hjelpemiddel på linje med førerassistansesystemer til profesjonelle sjåfører eller vandrestaver til erfarne fjellfolk.
At det er motstand i begynnelsen er helt forståelig.

4 Likes

Men tiden går. Og før eller senere er også Cysview gårsdagens teknologi.

1 Like

Det er sant, men pilene peker oppover kvartal for kvartal, og nye konkurrenter er mange, mange år unna. De skal eventuelt gjennom samme testregime over mange år som Photocure har vært gjennom.

1 Like

Røntgenkontrasten Omnipaque fikk patent i 1982, og er selvsagt Off patent for lenge siden, ikke desto mindre selger GE Healthcare rekordmye Ommipaque, generika-konkurransen er bortimot NON-existent, og tror faktisk det ikke er noen ANDA på iohexol, virkestoffet i Omnipaque.
Cysview er også et diagnostika, og Omnipaque er langt fra noe enestående eksempel på kontrastmiddel med svært lang levetid i markedet.
Og ikke bare det, muligheten for indikasjonsutvidelser er fortsatt høyst reell.

4 Likes

Det er så morsomt når baissere drar kortet med patenttiden. Samme folkene som mener at Photocure ikke kommer til å tjene penger. Hvilket legemiddelselskap i verden ville lage generika av noe som ikke er big business?

4 Likes

Det er flere og større hurdles for market entry for Cysview enn for Omnipaque, så konkurranse fra generika på Cysview er jeg virkelig ikke bekymret for.

4 Likes

Denne har kanskje blitt delt før:

2 Likes
8 Likes

Sima vet tydeligvis hva hun snakker om. Samtidig er vel det vanskelig å unndra de nye retningslinjene for pasientene. Dette, sammen med økt bevissthet blant pasientene, mener jeg vil gjøre underverk for BLC sine muligheter i det amerikanske markedet.

Det kan godt være at det går noe senere i den introduksjonsfasen Flex nå befinner seg i, men jeg tror vi vil se klare tegn på at farten er i ferd med å ta seg opp gjennom de kommende kvartalene. Jeg holder fast på at Q2 19 vil være det første kvartalet der vi vil få virkelig oppløftende resultater fremlagt som i neste omgang vil påvirke kursutviklingen positivt. Og nå bremsen først slipper taket tenker jeg vil vi se ølende fart innen alle sergmenter; utplassering av scope, bruk av det enkelte scope, omsetningen av Cysview og kursutviklingen i PHO.

Vi går spennende måneder i møte, men jeg føler meg rimelig sikker på at vi har mye å glede oss til!

3 Likes

nummer 121 er kommet til.

9 Likes

Da er det vel ikke umulig at det kommer enda flere den nærmeste tiden. Hyggelig. Noen som har oversikt over hvor mange som er meldt så langt inneværende kvartal?

1 Like

Tror muligens det kan komme flere ikveld.
Dette er nummer 11 sålangt i q2.

Om jeg ikke husker mye feil ble det lagt til 12 stk i q1 til sammenligning.
Uansett synes jeg de nå holder tempoet godt oppe, det er svært gledelig med hyppigere oppdateringer på Cysview. I overkant av 3 uker igjen av q2 og jeg tror ikke vi har sett siste oppdatering for q2.

1 Like
  1. IHC Urology Institute - Dixie
4 Likes

Skikkelig trøkk for tiden!

2 Likes

en del av intermount health care. slik beskrives BLC hos Utah-valley clinics:
https://intermountainhealthcare.org/locations/utah-valley-clinic/medical-services/utah-valley-urology-clinic/bluelight-cystoscopy-technology/

edit: skriv i søkefeltet : blue light så kommer det mange relevante artikler.

3 Likes