Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Med den kursutviklingen vi har hatt de siste par ukene ned mot 50 skal det ikke rare greiene til i morgen for å begeistre.
Får vi satse på at det var lurt å sitte rolig i båten kontra salg.
Intradag q1 steg aksjen nesten 16% så det er ren bingo.
Er en langsiktig betyr det ikke allverden. Mye stress og høyt blodtrykk ved å spekulere for mye.

Fant forresten denne på Twitter fra ei dame. Tør ikke poste tweeten her da jeg ikke kjenner personen eller eventuell sannhetsgehalt.

“Great that u now mention ‘blue-light/narrow-band’ cystoscopy. It’s a shame tht 90% of bladder cancer patients have their TURBTS done under the inferior white-light,resulting in recurrence! My husband had a recurrence within 6 wks after white-light surgery switched to NM @ Bham QE”

3 Likes

Har forresten sjekket opp i dette med de to nye styremedlemmene.
Hjemmesiden blir snart oppdatert med bilder og info om dem.

Einar Antonsen besitter pt. 13,5k aksjer i PHO
Tove Lied Ringvold eier pt. ingen aksjer i PHO.

Det drar opp snittet blant styremedlemmene betydelig som for de 5 som sitter er totalt 18,9k.
Antonsen alene har da nesten like mange som de andre 6 tilsammen.
Antar han vil ha noe utav sine aksjer i PHO og trøkker på med sin erfaring.

1 Like

Det er hvertfall innenfor å satse på at det blir resultatet, “betydelig høyerer hårfeste”

1 Like

Ble det plutselig lempet ut mye mot slutten der?

Flere enn meg som fikk med seg hva som skjedde 16:19:56?
Det ble lagt ut 53k eller 56k aksjer på 51,60, da gikk det gjennom 11k aksjer,

Det lå ikke ute ett sekund en gang.

1 Like

Det henger vel i lufta at marshallen skal benytte den minste svakhet til å beskytte posisjonen sin i morgen, får håpe på god stemning:)

1 Like

La kjeltringpakket steke i sitt eget fett.

Måtte Schneider trekke opp en hel dyrehage av hatten i morgen samt få en liten børspause så MW virkelig kan steke lenge og hardt i sitt eget fett!

5 Likes

Kan hvertfall berolige alle med at Schneider har ankommet hovedstadsområdet og er på PHO sitt hovedkontor så la oss satse på at han har noen jokere i ermet for morgendagen.

4 Likes

Hvem er det som kan finne på å plutselig slenge ut titusenvis av aksjer for «salg», fire sekunder før børshandelen stenger?
Til 1,50kr lavere enn forrige omsatte aksje?

Og hvorfor?

Oslo Børs burde selvsagt annullert denne handelen, og aktøren bak burde blitt suspendert fra all handel, «pending investigation».

Godt at Scheinar er på plass! Møtte han personlig under 4 øyne der ved GF. og fikk et meget solid inntrykk. Hadde en del spørsmål ang. Europa som jeg fortsatt ønsker svar på. Skulle vært der i morgen men vær-problemer i høyfjellet gjør at det går ikke denne gangen. Lykke til!

2 Likes

Problemet er at det er bare er “vi” som bryr oss om Photocure. Samme sak med NEL for ett år siden. Aksjene blir kjøpt og solgt på infall av en snever krets av interesserte. Er stemningen på fora pessimistisk, som nå, så faller kursen. Er alle optimistisk stiger kursen. Dette er det “noen” som utnytter og trader med hell i større eller mindre grad. Ingen virkelig store fisk bryr seg. Jeg sier velkommen til noen utenfor denne biotek gjengen som har finansielle muskler til å oppdage Photocure.
Håper Marshall Wace har redusert shorten i dag… Det er de blant annet som bidrar til å holde denne “badeballen” under vann.

Når det gjelder hvordan markedet reagerer i morgen, eller anytime, så er “markedet” oss som kjøper og selger av hverandre…

1 Like

Tror nok langt flere er klar over Photocure nå enn for 6 mnd siden.
I motsetning til flere her ser jeg virkelig fram til morgendagen.

Flere X-faktorer:
•Lavthengende frukter. Mersalg av Flexi til eksisterende kunder.
•Bikker vi 25 mill i US?
•Stategi Asia
Osv

Eventuelle amererikanske investorer, fra siste presentasjon, har nok ventet på Q2 før de kjøper.

Skulle markedet generelt gå inn i et større korreksjon så er det greit å huske på at vi sitter i et selskap uten finansieringsbehov, og med et produkt der ikke etterspørselen påvirkes av makro.
Medisin er i likhet med mat et primærbehov, og etterspørres stadig mer pga økende (og aldrende for vår del) befolkning.

3 Likes

Blir spennende.
Selv så økte jeg i dag, så da får vi se i morgen om det var lurt på kort sikt🙃

2 Likes

Jeg også! Tror absolutt det kan komme mange hyggelige innlegg i morgen. Selv har jeg brukt gårsdagen og i dag til å handle. Dessverre handlet jeg litt forrige uke også på 56-tallet :frowning:

2 Likes

Tror ikke du trenger å dvele for lenge med hva du ga for aksjene dine. Innen et år er kursen på et fullstendig annet og langt høyere nivå.

1 Like

Amerikanerne kommer nok på banen snart. Ett så lovende selskap som Photocure som “oss” nordmenn verdsetter til 100.000.000 $ må virke fristende for finans falkøyer over dammen…

Jeg kan vente. Av aksjene mine er 5/6 kjøpt på 41 og 1/6 på 45.

1 Like

Tror nok at det relativt lave antall scope i Q3 18 ikke bare skyldes ferieavvikling. Sannsynligvis hadde resultatet lite å gjøre med ferieavvikling. Jeg tror det hovedsakelig var omorganisering og opplæring av nye selgere som gjorde at de beste selgerne måtte holde fokus på andre ting enn salg, som gav et negativt utslag.

Jeg vil heller ikke utelukke at de problemene KS opplevde med flexiscope frem til feb/mar 2019, allerede startet sommeren 2018 og at dette kan ha hatt negativ effekt på salget av nye scope.

I år er selgerkorpset opplært og såvidt NEG bekjent funker både rigide og flexiscope slik de skal. Det sier meg at vi kan få helt andre resultater i årets Q3.

Men dette vil vi ikke få vite før enn i november. I mellomtiden får vi stålsette iss for Q2, som jegvtror kan bli overraskende godt. Men ut fra historiske hendelser skjønner jeg at enkelte har valgt å vekte seg ned før Q2 19 presentasjonen, men hvor smart det er får vi først vite om noen timer.

Ja, pussig at PHO verdsettes til samme verdi som et enkelt scope. På meg virker det å være billig. :money_mouth_face:

PHO verdsettes vel strengt tatt til noe over 100 000 000 USD, ikke 100 000. Om verdien var 100 000 USD så tror jeg nok jeg med flere hadde vært eneeier og vel så det :sweat_smile:

1 Like