Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

@Snoeffelen har prata om økt pris før. Etter det eg har forstått må det må virkningen dokumenteres.

1 Like

Hvilken virkning? Trodde det var greit dokumentert.

Hvor mange klinikker/scope er det antatt blitt oppført/satt ut så langt i Q4?

Og Q3?

I tillegg hvor mange scooe forventer man/anslår man det blir utplassert i Q4?

1 Like

Hvor bra det virker. Med tiden kan vi med større sikkerhet dokumentere virkning. Det er kompliserte greier dette her. Eg forstår det ikkje men har skjønt prinsipp.

Holder meg til TA hvor Photocure ser veldig spennende ut på uke chart. (for å ikkje si mnd chart :chart_with_upwards_trend:)

2 Likes

14 stk i q3(oppført på Cysview)
5 stk i q4(oppført på Cysview)

Men det finnes variabler og usikkerhet, men jeg er rimelig sikker på at det for q3 ikke vil bli rapportert færre enn 15, snarere 18-22. Men det er min subjektive og personlige mening og må tas for det det er.

Q4 er vanskelig å si, men starten på q4 ift oppføringer på CC(5stk) allerede første måneden har aldri skjedd før. Den tidligere “rekorden” for oppføringer på CC den første måneden i et kvartal er 4 stk.

Så, det ser ekstremt lyst ut.
Kunne forklart dette betydelig nøyere og bedre, men henviser heller til flere av mine tidligere innlegg angående dette.

Kan snart skrive en avhandling om Photocure:grinning::grinning::grinning:
Nå trenger vi bare enda mer fres på kursen som idag.

6 Likes

Takk!

Men det er noe delay her går jeg ut ifra? Slik at noen av de fra Q4 ble utplassert i Q3 og noen av de fra Q3 ble registrer i Q2.

Vet du hvor stor andel av klinikkene reserverer seg mot å bli oppført?

2 Likes

Pr idag vet en at det finnes cirka 188+14+5= 207 klinikker hvorav 141 er oppført på Cysview.
Men det er betydelig færre som ikke lar seg oppføre nå enn tidligere.

Etterslep er helt korrekt.
I prinsippet kan alle 5 oppføringer nå i q4 tilhøre q3, men de 3 igår er veldig i grenseland for det.
I tillegg kan 1-2 av de 14 i q3 tilhøre q2.

Men, det mest spennende punktet og som Schneider omtaler som “low hanging fruit” er alle klinikkene som har rigid skop som nå anskaffer seg flexi skop i tillegg. Det har vi null kontroll på.
En klinikk blir kun oppført på CC en gang enten de har rigid, fleksi eller begge deler.
Her tror jeg det er mulighet for at det ligger en udetonert positiv bombe.

Mitt tips for utplasseringer for noen uker siden var 13R+6F.
Men jeg tror ærlig talt nå at mitt tips blir gjort til skamme, det kan ende med over 20 som i såfall vil være ny rekord for et kvartal.

10 Likes

Jeg regner med det har blitt pratet om tidligere, men hvor stor tror dere sannsynligheten er for å få en A-anbefaling på cysview?

2 Likes

Utifra de tall jeg finner, så er min påstand at alle som har anskaffet rigide de siste 4-5 kvartal, har blitt ført opp på cysview.com

2 Likes

Gevinsten ved å bruke såpass stor at det burde jo ikke være noe problem å doble prisen etterhvert hvis man får denne omtalte A-en

2 Likes

Man kan vel alltids bestemme pris, men er vel litt komplisert i forhold til refusjoner kanskje? Vet ikke om det er refusjon på en gitt pris eller på produktet uavhengig av pris.

Det som har vært diskutert ang pris er vel om photocure legger ressurser på å bevise av produktet har terapeutisk effekt. Per i dag er det ikke forsket nok på å konkludere, men mye som tyder på det. Om det kan dokumenteres er ikke lenger bare et drug device produkt, men også “medisin” og dette prisers normalt mye høyere. Det er slik jeg har forstått det.

2 Likes

Kan det være slik at flere klinikker/sykehus som har fått BLCC ikke vil la seg oppføre på cysview.com fordi det er usikre på om de er istand til å levere den kvaliteten som forventes fra pasienter når de står på den listen? De ønsker kanskje å få ny behandling så godt innarbeidet at de kan forsvare å stå på en slik liste? Jeg vet ikke, men jeg tror jo at de aller fleste, om ikke alle, vil stå på en slik liste som flere og flere pasienter søker seg til.

1 Like

De siste 5 kvartalene, spesielt siste 4, har alle rigide scope blitt ført opp på cysview.com.
Om det ikke er helt sikkert, så er det iallefall veldig sannsynlig.

1 Like

Jeg synes også at alle burde ville stå der, men det var ikke tilfelle før hvertfall.
Hayen er tydelig på at alle har blitt oppført de siste kvartalene og jeg stoler på det.
Men framover nå er det helt i det blå grunnet flere flexi utplasseringer til kunder som allerede er oppført.

1 Like

Ja, og vi må fremover forvente at endel nye oppføringer vil være flexiscope, dvs klinikker som ikke har rigide fra før av.

1 Like

Hvor stort er egentlig potensiale i USA , hvor mange aktuelle klinikker finnes det totalt ?

1 Like

Tror ingen vet det.
Photocure vet iallefall ikke hvor mange scope med hvitt lys som er innstallert.

1 Like

Ok, skjønner! Spennende tider

Kan en grunn til at enkelte foretak ikke vil inn på denne listen være at det ikke er innkjøp som gir klarsignal på at blålys-teknologien er klar til bruk men derimot når de som skal bruke systemet har fått opplæring og innkjøp og annen administrasjon er klar?

Kommer en på en slik liste og dermed må si nei til mange henvendelser fra pasienter så er vel ikke det den beste reklamen for foretaket?

1 Like

Det er vel noe i den duren jeg antar.

1 Like