Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

De ble lagt til på CC så det lå dobbelt opp en stund. Ble rettet opp noen minutter senere. Mulig de har kjøpt flere skop :slight_smile:

2 Likes

Jo, det er noe rart innpå her nå.
Plutselig er to fjernet igjen og nede på 143 igjen.
Beklager dette, men den st od oppført med 145 klinikker på CC et kvarters tid.

2 Likes

Mulig de begge har anskaffet flexiscop.
Tror det er meget sannsynlig.

3 Likes

@Rodjer, hvordan er det du finner fram på denne siden for å se antall scope?

2 Likes

Flere måter å gjøre dette på, men dette er en:

Cysview.com --> Skriv USA i søkefeltet----> Høyreklikk når du står på navnet av den øverste klinikk—>Trykk på “inspect”---->Nytt delt bilde til høyre på skjermen----> Scroll ned og du finner antallet 142+1

3 Likes

SV vil fjerne Aksjesparekonto for «å redusere forskjellene i Norge».
Se politisk kvarter på NRK1 kl 0745 i dag.
Vi som tjener penger («profitterer») på PHO (aksjer) er samfunnsfiender. Norge er nok bedre uten PHO og oss rikinger som finansierer kreftforskning :confounded:

2 Likes

Kan ikke si jeg er videre overrasket. I SV sin verden er det en vederstyggelighet å tjene penger eller skape verdier. Der skal det kun forbrukes så mye som mulig. Et interessant regnestykke. Luksusfellen blir småting.:joy::joy:

4 Likes

I Oslo stemmer 20% på SV/Rødt.
AP beveger seg i samme retning (radikaliseres)

2 Likes

Voldberg er også i vaccibody ser jeg

2 Likes

Hvis de hadde løftet blikket litt ville det skjønt at ASK kunne føre til det motsatte. Å redusere forskjeller.

4 Likes

Morsomt at store kjente investorer med bra track record kjøper seg inn i Photocure.

Samlet hadde Dukat og Skøien et årsresultat på nær 90 millioner kroner i 2018 gjennom markedsbaserte investeringer, primært aksjer, men også noe gjeldsinvesteringer.

At de kommer inn nå, bør roe høydeskrekken litt om det er noen som har det🙃

1 Like

Hentet ut ny liste for Topp 20 idag.

Skøien AS(Voldberg) har økt fra 100k til 225k og er inne på 14.plass.

225,000 1,03228% SKØIEN AS

14 Likes

Det er tross alt en person som gjennom praksis har vist at han har god nese for penger…

Når det er sagt så liker jeg mindre bjellesautendensene. Akkurat det kunne jeg klart meg foruten.

1 Like

Ja, jeg er for det meste enig, samtidig synes jeg det er spennende at det endelig er noen nye innslag på Topp 20.

1 Like

Voldberg er jo kjent for å ha god teft for selskaper og PHO er jo et ganske spennende case. Spetalen Jr har jo også økt fra sin opprinnelige post på 100K aksjer.

PHO har unikt produkt i markedet som de kanskje allerede fra Q4 vil gå driftsmessig i pluss på.

Cevira som er fase 3 klart og lisensiert bort til et selskap med 250 Musd i milepælsutbetalinger, + lisensinntekter når det er på markedet.

Og det er priset til rett under 2 milliarder… Kanskje flere ser for seg et oppkjøp fra Asieris, all den tid selskapet er priset lavere enn verdien på milepælsutbetalingene.

3 Likes

Fikk desverre ikke til å flytte en offtopic diskusjon som lå her nå så den ble slettet.

skriv i småprattråden heller. :wink:

2 Likes

Fint det. :+1:
Nå siste, korte ord fra @mtryfoss sier egentlig det lille som trengs å sis.

1 Like

Jaja, vi får nå se om bjellesauer har tolmodighet, det er nå ikke sikkert de kortsiktig treffer med inngangen, selv sitte eg på sidelinjen ennå, og følger med.

Men så klart , de har nå så mye peng likevel at litt bom spiller vel liten rolle, om dei er langsiktig.

1 Like

Finnes ikke mye som er værre enn å sitte på sidelinjen​:joy::joy:

1 Like

Godt mulig de treffer bra både på kort og lang sikt også :sweat_smile::man_shrugging: