Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

En ting jeg stusser på, det omtales ofte USD 250 mill + royalties. Men regnestykke går ikke opp med upfront og milestones som presenteres. Hvor ligger differansen og når trigges den ?

2 Likes

Det ligger en rekke “milestones” innimellom, men disse vil dem ikke offentliggjøre.
Milestones eller delmål, vet ikke hva jeg skal kalle det.

2 Likes

skjønner, men vet vi hvor de ligger? Du skriver innimellom, dvs en gang mellom nå og market approval ?

1 Like

Dette er forklart tidligere, mener at det fortalt at dem ligger i etterkant, sikkert noen her som vet dette bedre enn meg.

1 Like

Det er jo logisk å tro at de ligger i etterkant, ellers har jo markedet reagert ekstremt passivt på nyheten.

1 Like

Etter visse antall solgte enheter er det ihv noen milestones…

2 Likes

er denne blitt delt her @Rodjer? https://www.fiercepharma.com/marketing/merck-s-keytruda-sails-through-fda-adcom-to-new-bladder-cancer-realm. fra igår

2 Likes

Ikke det jeg vet.
Såg den igår, men har ikke delt den.

1 Like

En uerfaren urolog, som må ta ekstra tid for belysning og derav bedre antitumor effekt, vil trolig få det beste kliniske resultatet.

2 Likes

Tanken som slår meg: hvis “FDA’s Oncology Drugs Advisory Committee” vedtar keytruda som behandling for de som ikke responderer på BCG, samtidig som photocure potensielt beviser systematisk immunterapeutisk effekt med HAL PPD + keytruda så har vi litt av en behandlingspakke.

Prisen for en slik behandlingspakke og markedsandel i ett slikt scenario kan bli spennende å følge med på. Vil tro Merck synes dette er spennende også.

3 Likes

Ser ut som vi har fått en ny site på cc
Nr. 144: Hays Medical Center, Inc

6 Likes

Har vært en hektisk dag og først fått lest litt igjennom nå, og må si at jeg er litt forundret over at ikke flere har latt seg begeistre av denne meldingen.

For det første er jo FierceBiotech et nyhetssted som følges tett av bransjefolk og beslutningstagere, så det er super reklame og en god anerkjennelse av Cevira.

For det andre liker jeg at Photocure ikke nevnes med et ord. Det betyr at Asieris har tatt fullt eierskap i produktet og har tro og vilje på at dette skal lykkes.

" Fierce Innovation Award applicants were evaluated on the merits of their product’s effectiveness, technical innovation, competitive advantage, financial impact, and true innovation. In this year’s strong competition, Asieris was selected as the winner among the three finalists in the Medical Device Innovation category by a distinguished judging panel of industry leaders."

9 Likes

Jeg for min del vektet meg solid opp i PHO i det øyeblikk den der kom på twitter. :smiley:

Akkurat nå er jeg bare ekstremt spent på hvor mye dette egentlig kommer til å bli frontet på fiercebiotech sine hjemmesider, foreløpig er det lite å finne

5 Likes

Photocures omsetning for 3Q19 sto ikke i forhold til forventningene. Det er realiteten LM. Leverer ikke Cysview bedre enn dette i 4Q19 vil det avsløre et meget vanskelig produkt å selge. Om man ser på Dan Schneiders uttalelse om “low hanging fruits” er det et optimistisk utsagn, men uten noen god forklaring på den elendige markedsandelen og den manglende evnen til et hopp opp i brukerfrekvens. Tidsavgrensningene i salg/lager er neppe en hovedbegrunnelse. Det er skuffende at Cysview med full refusjon ikke har gjort det bedre i 2019. Det var forventet et kraftig hopp opp i omsetning pr. scop. Det har ikke skjedd.

2 Likes

Fra Q 3 presentasjonen:

We’re positioned for growth, and I’m very excited about this quarter’s results for many reasons. First of all, Q3 revenue growth was at 42% with volume increases of 34%. Hexvix and Cysview’s global in-market unit sales increased 18% with a year-over-year and a NOK 51.1 million. We’ve also – and probably the most dramatic increase has been in the placement of scopes, which is a precursor to getting the kits sold. You get the scope in, you then sell the kits; razor, razorblades.

1 Like

Bare så det er nevnt. Har skjedd før på dette forumet at folk har blitt permbannet for å hausse en aksje mens de sitter inne, og så flippe 180 grader til å baisse når de er ute.

Det er et elegant lite stykke retorikk du presterer her med å putte inn en del momenter ved utviklingen i 2019 som har blitt diskutert i dybden på dette forumet, og så spe på med en del totalt ufunderte påstander

Edit:
Eksempel i dag på hva slags omtale Cysview får:

Keytruda-approvalen får lavere cred fordi det ikke ble brukt Cysview i utgangspunktet, slik at forbedringen for Keytruda blir kunstig oppblåst vs hva det ellers ville blitt.

Så ja, jeg må si jeg tror ikke at dette produktet skal bli særlig mye vanskeligere å selge i 2020-2022 enn det har vært i 2019.

11 Likes

“Bare så det er nevnt. Har skjedd før på dette forumet at folk har blitt permbannet for å hausse en aksje mens de sitter inne, og så flippe 180 grader til å baisse når de er ute.”

???

At utviklingen i salget pr. scop ikke er bedre enn det er, er overraskende. Når vi vet at enkelte urologer klarer 100 behandlinger i kvartalet, og Cysview gir både betydlig lavere tilbakefall, lengre tid mellom kontroller, er helseøkonomisk og pasientmessig positiv og nå har refusjon, er jeg forundret over at ikke frekvensbruken pr. scop stiger kraftig. Forventningene har selvfølgelig vært høye på grunnlag av alle disse positive argumentene. Her er det resultatene som ikke holder følge med forventningene.

1 Like

Som fagsjef på HO et par år tilbake kunne en gjøre gode penger.

2 Likes

Siste oppdaterte aksjonærliste viser nå at Tor Aksel Voldberg med Skøien AS er oppe på 11.plass med 271,627 aksjer tilsvarende 1,24620%

4 Likes

Du verden, dette er da både oppsiktsvekkende og svært interessant for oss Photocure-aksjonærer.

ODAC (Oncology Drugs Advisory Committee) stemmer altså i en 9-4 vote for å godkjenne Keytruda for high-risk non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC).

Men blant de 4 som stemte i mot var altså begrunnelsen at det den målte Complete Response rate på 19% trolig var for høy siden det ikke ble brukt Cysvie i studien.

Og vi vet jo at Cysview er spesielt viktig for nettopp gruppen med high risk patients, ref resultat fra surveilance studien.

"The sNDA filing contains data from a Phase 3 clinical study comparing the detection of bladder cancer recurrence in patients undergoing surveillance cystoscopy in the outpatient setting. Results from this prospective, 17 center study with 304 patients showed that in patients undergoing surveillance cystoscopy, BLC with Cysview detected bladder cancer recurrence in 20.6% of the patients that otherwise would have been missed with white light (WL) alone, which is highly significant (p<0.0001). The study also showed that 34.6% of the patients with carcinoma in situ (CIS), a very aggressive form of bladder cancer, were detected with only BLC with Cysview but missed with white light cystoscopy (p<0.0001). "

Argumentasjon fra de som var mot godkjennelse av kanskje verdens mest kjente kreftlegemiddel med hundrevis av milliarder dollar i årlige inntekter er svært interessant promotering av Cysview.

“Blessed by the designation, Merck is expecting an FDA decision by January 2020. But before that, it will need to make a case before an independent FDA oncology expert panel on Dec. 17, a procedure not common for a label expansion application for an approved therapy.”

Nå blir nok Keytruda mest sikkert godkjent som legemiddel etter å ha passert ODAC hinderet, men det gjenstår 1 hinder, godkjennelse fra FDA. Så det er altså ikke sikkert at Keytruda blir godkjent i denne indikasjonen.

For the record ODAC (Oncology Drugs Advisory Committee) er altså en AdCom (Advisory Committee)

" A study published Sunday in the Milbank Quarterly journal found that around 80 percent of the time, Food and Drug Administration decisions regarding drugs and devices were in accordance with the recommendations from advisory committees, also known as AdComs; about 20 percent of the time they were not. The study looked at 376 AdCom meetings regarding 298 products or product classes that took place between 2008 and 2015."

“It was slightly more common for the FDA to reach decisions more cautious or restrictive than AdCom recommendations than it was for the agency to be less cautious, the study found. In 23 percent of cases when an AdCom gave a favorable recommendation, the FDA reached a decision that was more restrictive, while the agency reached decisions less restrictive than AdCom recommendations in 19 percent of cases.”

I januar får vi altså vite om Cysview indirekte har klart å stikke kjepper i hjulene for Keytruda.

Men om Keytruda mot formodning ikke skulle få denne godkjennelsen så kommer altså begrunnelsen å være at Merck ikke har satt opp sitt kliniske studie godt nok når de har unnlatt å bruke Cysview.

12 Likes