Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det er vel knyttet en del usikkerhet til om markedet er på bunn eller ikke, svært spent på tallene som kommer i fra USA i dag. Et fall til på 20-30% er vel ikke urealistisk.

For egen del betyr det ikke allverden. Jeg har vektet opp under krisen. Men jeg ser mange bruker negative vinklinger for det det er verdt. Som at største eier selger alt. Som motvekt til slike oppslag ville innsidekjøp vært bra.

He, he. Da venter vi bare på at du annonserer at du har solgt igjen :grinning:

3 Likes

Isolert sett ikke uenig med deg @Quadruple

Men så er det også slik at mange av oss mener at HS ble tvunget til å selge og dermed ikke gjorde det av egen fri vilje.
Deres tidspunkt og kurs for salg sier hvertfall meg at tvang var hovedårsaken. At dem selv hevder i media at det ikke var tilfelle kan jeg godt forstå, det ville nok jeg også sagt for ikke å tape ansikt :smile:

Ellers er det vel slik at det generelt er lite innsidekjøp i farma, kanskje for lite.

1 Like

Det kan jo også tenkes at de tenker som skribenten med det vanskelige nicket lenger oppe, at markedet skal ytterligere ned. Samtidig er det gode tider i deres andre hovedinvestering tankrederiet NAT. Der må jo nesten Alexander Hansson regnes som innsider med en far som er både styreformann og CEO. Han har allerede personlig kjøpt aksjer der for ca 10 mill. Blir interessant å se om også PHO pengene går dit.

Hei, vi ser at en del driver og skriver hver gang de går inn og ut i en aksje. Dette blir helt irrelevant i en tråd om en aksje, og vi ber derfor om at de som ønsker å logge dette heller skriver i porteføljetråden.

4 Likes

For morro skyld kan vi jo ha en liten gjettekonkurranse, nicket mitt er et anagram, hva er det egentlige navnet? (Kjent person)

1 Like

Kari Bremnes :muscle:

Kari Bremnes

Kari Bremnes

1 Like

Kommer FOMO effekten snart ?
3 dager på rad med oppgang på indeksene i USA

Synes det ser litt merkelig ut å sette en short i Photocure akkurat i det kursen bunner etter det store nedsalget til High Seas. Vi så jo at også Marshall måtte trekke seg ut av sin langvarige short i Photocure med halen mellom beina. Denne gangen er det WORLDQUANT LLC som prøver å begå “økonomisk harakiri”?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

Ja det skurrer en del. Eneste er at aksjen er jo veldig mye opp fra intradag bunn under tvangssalget. Men de aksjene som ble kjøpt der nede er jo antagelig omsatt igjen på 50+ for lenge siden.

Klart, disse aktørene må jo SVØMME i penger nå så de tar sikkert sjansen på å løsne opp i kriteriene sine og gamble litt på at index skal sette kursene under press igjen.

Topp 20 liste hentet ut idag gjeldende til og med tirsdag skulle det vel bli.

Såvidt jeg kan se er Morgan Stanley ny på listen.

1 Like

Ville det være gunstigere for Hansson’s å eie aksjer via en utenlandsk bank? De opererer jo hovedsaklig internasjonalt.

Det fremgår av q 4 rapporten til Photocure at det er installert 223 Blue Light systemer og at av disse utgjør fleksible scopes 26. Fleksible scopes økte med 4 fra q 3 til q4.
Jeg har forstått det slik at hvis man har installert et Blue Light system med rigid scope så kan man i tillegg kjøpe fleksibelt scope som utvidere funksjonen til et allerede installert system.
Har du synspunkter på om dette er korrekt oppfattet?
Ved nysalg kan kunden eventuelt kjøpe et system som både har rigid scope og fleksibelt scope?
I så fall har Photocure kommentert hvorfor økningen bare er på 4 fra q3 til q4?

Spørsmålet i forrige innlegg var egentlig rettet til Rodjer

Rett før close (e24 15 min forsinket)

Sluttauksjon:
image

60 000 aksjer fekk prisen ned 30 øre. Pent.

57.60 ble prisen på 62.000 aksjer i slutt auksjonen.