Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ikke glem Labull-effekten, drar med seg masse svensker inn i Pho

Fantastisk :grinning::grinning:

Ellers merker jeg meg fþlgende i Twitter teksten
 : “Blue Light Cystoscopy is a powerful tool that helps with the diagnosis and treatment of bladder and prostate cancers.”

11 Likes

Shorts Ăžker beholdning. NĂ„ 250k for Voleon. Hva betyr det?

Ganske spesielt siste uken, jo mer short som settes jo mer stiger kursen.
Sérdeles interressant utvikling😂

3 Likes

Hvis man ser bort fra det psykologiske, betyr det helt konkret at de pÄ et tidspunkt mÄ kjÞpe tilbake 430.000 aksjer.
Det er nesten 2% av totale antall aksjer i pho, og dermed en mye stĂžrre andel av aksjene som i praksis er i fri flyt.
Legg til at mange smÄaksjonÊrer akkurat nÄ er overvektet i pcib og tilsvarende undervektet i pho.

3 Likes

Ja, veldig enig i dine betraktninger, tror mange underveis etter q1 har vektet ned i pho til fordel for blant annet BB, Pcib og Biotec.
Mange av disse vil med all sannsynlighet vekte opp igjen i Pho etter avklaring i hvertfall de to fĂžrstnevnte. I tillegg har man shorterne som skal dekke seg inn, stĂžrre aktĂžrer som til stadighet fortsetter Ă„ laste ref. topp 50, i tillegg venter vi kunngjĂžring av ny Europa sjef(grunn til Ă„ tro at dette er en merittert person) samt CTA fra Asieris.
I sum kan dette gi oss en spennende sommer selv om mange til stadighet pÄpeker et dÄrlig q2. De store ser forbi bÄde q2 og q3, det er smÄaksjonÊrene som plages av det.
I tillegg lusker andre i sivet:
20. KRISTIANRO AS +30 000 +14,86% 231 889. Lillebror Spetalen har Þkt fra 184k til 232k de siste dagene. Og han har lojalt sittet siden rundt nyttÄr med stÞrre og mindre post, i snitt rundt 20.plass., men ser nÄ ut til Ä vekte seg videre opp igjen.

Et annet artig poeng er at HS satt med over 10% av aksjene da han var i selskapet, topp 50 hadde pÄ dette tidspunktet ca. 53% av alle utestÄende aksjer. NÄ etter emisjonen og deres nedsalg sitter topp 50 med 49,5% og andelen Þker nÊrmest for hver dag som gÄr. Skal ikke se bort fra at dette vil fortsette og at 53% passeres om relativt kort tid.

4 Likes

Finansielt sett, med disse 2 store som shorter, ser det ut til at de selger stadig hĂžyere for Ă„ gjĂžre en god handel nĂ„r “regnvĂŠrsdager” dukker opp pĂ„ bĂžrsen igjen og aksjekursen daler igjen. De er mektige nok til Ă„ fĂ„ det til. Det er bare snakk om hvor store ressurser de vil bruke pĂ„ dette. For dem er vel bare Photocure en liten hump i veien

OgsÄ meget mulig at de har en SL oppover (f.eks pÄ 85) Da vil det bli et rotterace.
Rotterace vil ogsĂ„ komme med en Asia-melding, og Shortesvina er sjakk matt. OgsĂ„ en avtale med 21’st eller Kaiser vil pĂ„fĂžre dem enorme tap (og oss lange gevinst😃)
Muligheten svina har til Ă„ gjĂžre penger er et nytt makro-sjokk i kombinasjon med ‘no-news’ i Pho fram til et dĂ„rlig Q2.

Men det virker som om de fleste investorer har forstÄtt at Q2 sannsynligvis ikke vil bli allverden pga Corona, og klarer Ä lÞfte blikket. Hvor mange Surveillance med Flexi har ikke mÄtt bli satt pÄ vent pga dette?
NÄr Corona gÄr i retur vil det komme en flom av nye pasienter.

Til glede for krabbefiskere i Bamble som sitter tungt lastet (har jeg hĂžrt rykter om) :crab::crab::chart_with_upwards_trend:

4 Likes

1 Like

Bikkjer

De har store problemer med Ă„ holde kursen nede, kan fĂžre til en short squeeze snart

2 Likes

De snakker mye om Pho og hvordan de har gjort det i det siste, fin gjennomgang. Pho fra 26:35
https://soundcloud.com/user-972208711

4 Likes

1 Like

gjett hvem som fÄr en easy out nÄ :upside_down_face:

umusikalsk hele greiene

1 Like

Angrer ikke like mye pĂ„ salg av trading potten nĂ„đŸ˜…

Kanskje en smule tidlig Ă„ konkludere hva som var smart eller ikke.

3 Likes

Hm, kunne de ikke bare hentet litt mer penger mens de fÞrst var i gang sist runde? Den var jo 6 ganger overtegnet sÄ vidt jeg husker.

1 Like

Enig at dette er rart. Men bra for PHO , robust trenger vi.

Jo, det kan du si.
Derfor slÄr det meg at det kan vÊre en tillegsagenda her.
Det koster nok Ä skalere opp ift Ipsen territoriet, men nÄ vil dem altsÄ ha cirka 130 mill(cash utgangen av mars) + 190 mill + Nordea LÄn(si 50 mill).
Det betyr 370 mill.
La oss si at dem i snitt taper 30mill pr kvartal q2og q3 sÄ vil dem fortsatt ha ca. 300 mill.
Kanskje bare jeg som tenker tillegsagenda.
Kan det tenkes at dem vil igangsette studie ifbm terapeutisk effekt?
Eller kanskje dem bare Ăžnsker Ăžkonomisk trygghet og forutsigbarhet.

4 Likes

6 ganger overtegnet betyr ingenting, det har vÊrt pÄ lavere belÞp. Det er bare bÞrssvada og window dressing. :slight_smile:

2 Likes