Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Fy å enkelt shorterne har det i denne aksjen.

image

Basert på disse tenker jeg det bare er å kjøpe…!

Q2 kan bli «The awakening among Investors».
Noen har allerede forstått det, men de fleste har oversett potensiale i aksjen.

Kan legge til at jeg fikk denne meldingen på Twitter fra Leonardo Gomes for noen uker siden:

“Hi Roger. Do you know if there’s any chance to bring Hexvix to Brasil?”

Leonardo Gomes

@leogomeslopes

Follows you

Urologist. Laparoscopy and Endourology are my thing. Work in Santa Casa, Lifecenter and Vera Cruz teaching residents. Well married, father of 2

Minas Gerais, BrasilJoined October 2011

357 Following

1,062 Followers

Poenget mitt er at Hexvix nok er ønsket i mange land og regioner og DS er selvsagt fullstendig klar over det :grinning:

PS! Anmodningen/spørsmålet ble selvsagt videreformidlet til “the right man”

16 Likes

Finansavisen :

5 Likes

Ja denne meldingen og kommende FPD er 2 av 3 milepæler for 18m $
Vil tro den største delen er tillagt nr 3, approval.
Så da er det vel rundt 5-8m $ inn fra Aseries ila Q1.

De har jo også noen US sites i denne studien. Så mulig FPD usa betalingsmilepælen også blir trigget av denne studien.
Den er i større grad en ukjent størrelse.

Grunnen til at jeg sier «mulig» er at alt ifbm US/EU kan være tilknyttet en kommende «dedikert» US/EU studie.

2 Likes

Jeg er meget positiv til Photocure, og har vektet meg opp den siste tiden.

Allikevel er jeg noe bekymret for at Q2 vil resultere i nokså begredelige resultater pga covid-19.

Cons:
-Dårlig ekspansjon av scopes i USA pga COVID-19

Pros:
-Vellykkede emisjon -> solid krigskasse
-Tilbakekjøpet fra Ipsen
-Asieris sin progresjon
-Hexvix i Sør-Amerika
-Hint om Kaiser Permanente avtale?

Forhåpentligvis vil Dan også kunne gi oss noen signaler om når man ser for seg at ekspansjonen i USA er back-on-track.

Hva tror dere - dipp etter Q2 pga økonomisk dårlig resultat, eller vil alle de fremtidige positive triggerne veie opp for dette?

Jeg heller mot en nøytral/positiv kvartalsrapport mtp hva som er flagget rundt epidemien allerede.

1 Like

Jeg tror Pho kommer til å levere en anstendig Q2, så jeg er ikke spesielt bekymret for det.
Videre om det skulle komme en dipp blir det nok en kort dip, for så fort Asieris har dosert første pasient kommer det milepælsutbetaling. Da kan også risikoen på Asieris reduseres enda mer…

1 Like

Når det gjelder Kaiser Permanente så har ledelsen der gitt grønt lys til Photocure, som etter hva jeg forstår betyr at dem kan “hunte” alle deres klinikker, velsignelsen fra toppen er gitt.
Korriger meg gjerne om jeg har misforstått.

1 Like

Er blitt vant til det nå , men tidligere , for en del år tilbake så var jeg nærmest i sjokk hver gang det ble presantert gode resultater i PHO og selskapet reagerte knapt på nyhetene , ja sågar så falt kursen også iblandt.

Merkelig fenomen denne aksjen historisk men alt er jo endret siden den gangen.
Untatt kursen etter gode nyheter. ???

I den tiden tenkte jeg med skjølve meg at…hva er meningen med å sitte i en aksje som faller uansett , en aksje hvor aksjonærene var lykkelige over ikke å gå i minus ved gode nyheter.

Det vekker noen minner når en ser dagens kursutvikling , jaja.

Er helt overbevist om at PHO blir en gedigen pengemaskin i nær fremtid og dermed er PHO aksjene også låst ned i skuffen.

Litt komisk med et tilbakeblikk hvorlees jeg i ultra panikkstil kjøpte alt der var tilgjengelig (fatfinger var karakteristikken på meg) og da kapitalen jeg hadde var brukt så stupte kursen.
Jeg var jo den eneste som kjøpte. :slight_smile:

4 Likes

Dagens melding er kanskje ikke isolert sett av veldig stor betydning - men den faller etter mitt syn inn i rekken av flere begivenheter de siste 1-1,5 årene som etter mitt syn underbygger at PHO virkelig har en stor plan om å ekspanderende og bli “the bladder company”! Jeg lurer virkelig hva kursen ville vært i dag uten all shortingen de siste månedene…

3 Likes

Her bygges stein på stein, dagens stein var liten men likevel viktig. Tallmessig kan nok Q2 bli så som så, men tiltroen til caset modnes for hver uke og måned utover høsten tror jeg.

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-138

Mye positivt fra Einarson om PHO i den siste podcasten.

fra 2930 til 3300

1 Like

Voleon har økt shorten med 21935 aksjer, til 247871, samtidig som Worldquant har redusert til under 0,5%.

Tallet stemmer, men siste endring hos Voleon var vel strengt tatt 07. august.

Ergo økte de shorten i går, hvis de har rapportert korrekt.

Og den neste podkasten er viet PHO :

6 Likes

Voleon endret shorten sin 07.08, en uke siden. Eneste endringen i går var helt/delvis inndekking av shorten til WorldQuant. Så her er det salgsvillige aksjonærer som senker kursen etter gode meldinger fra selskapet dessverre…

De siste nyhetene har vært svært lovende for fremtiden. Mange selger seg nok ut eller reduserer for så å kjøpe seg inn etter halvårsrapporten. Forventningene er vel ikke helt de store til den, men kan de overraske? Blir spennende å se.