Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Virker nå som om at det er en eller flere som akkumulerer aksjer. Har vært forsiktig med å legge igjen spor.

1 Like

Liker den lille spiken nå. Mindre og mindre supply nede på skuffende nivåer.

1 Like

Det ser nå ut for at det utløser algoritme kjøp når en kjøper PHO aksjer. Har prøvd ved kjøp av 500 aksjer og algoritmene er der med en gang. Mulig det var tilfeldig men morsomt å observere.

1 Like

La på en Ichimoku sky og dette ser unektelig flott ut med kursen på rette siden av “skyen” som viser støttenivå og positiv trend. Noen som tar ansvar og tar ut nivået på 55 :rofl::rofl:

Ser også bra ut på “daily” med høyere støttenivåer

4 Likes

Ser bra ut og så får vi inn nye aksjonærer etter denne presentasjonen;

Oslo, Norway, 19 September 2019 , Photocure ASA (OSE: PHO) management will be presenting at the Norne Securities Vekst & Verdi Aksjeseminar in Vilnius, Lithuania on September 20 at 14:25
så da før vi nok et rykk oppover.
Skal være med å støtte.

1 Like

https://www.tradingview.com/x/fXVeCBHw/

1 Like

Photocure fortsetter å holde seg fint.

5 Likes

Desverre ble den fine setupen ødelagt i dag, men det ser likevel ikke så halvgale ut enda, det er langt ned til 46 fremdeles.

Kursen nede på støttenivå og tenderer mot oversolgt i timechartet:

2 Likes

Var det 50 som tok i mot og sendte den på en ny tur oppover 50-tallet? Hva sier kurvene dine Savepig? For meg virker det usannsynlig at vi skal se 40 tallet igjen, såfremt det ikke ramler et spøkelse ut av skapet i USA. Akkurat det kan vel ikke TA heller gardere seg imot.

1 Like

Når man tegner en trendkanal, så ligger en en åpenbar kortsiktig nedside ned til bunnen av den, uten at trenden nødvendigvis blir ødelagt. Så 40-tallet ser jeg slett ikke som umulig eller ødeleggende for det mer langsiktige bildet.

Men det er ofte sånn at runde fine tall som 50 gir litt ekstra støtte, rart med det. I tilegg ser du rsi var veldig lav på bunnen i går.

Konvergens mellom to sånne trekk er sånt som gir de litt mer tyngde enn de ville hatt hver for seg.

1 Like

Kjøres litt opp nå, håper den avslutter på >51
Gjør forøvrig ingenting om den kjøres mot 53 heller

1 Like

Ikke gjort denne øvelsen på en stund, PHO månedschart tilbake til finanskrisen.

Viser rimelig så tydelig hvor mye sterkere aksjen har gått det siste året enn i årene før. Brattere og på høyere volum.

8 Likes

mens vi venter: https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHO/technicals/

1 Like

Trader seg fint horisontalt over 50-tallet

2 Likes

Mulig vi går i det vanlige mønsteret som man har hatt den siste tiden.

Verdt å merke seg siden man hadde toppen etter Cevira avtalen, er hvor kjapt prisen har gått opp igjen når den har falt under 50.5…

Alt under dette har tegn til å ha blitt absorbert relativt kjapt. Volumpeakene har blitt mindre. Lengre og lengre tid på nedturene.

Blir spennende å se hvordan prisen vil oppføre seg mot Q3.

Har en p&f telling, som gir et ganske hyggelig oppsidepotensial på kort sikt. Og rangen vi er inne i nå, er allerede bekreftet av tidligere count jeg har.

Ting kan seff gå til helvete i siste sekund, men foreløpige observasjoner gjør at jeg foreløpig sitter komfortabelt.

5 Likes

Har du lyst å dele den p&f?

1 Like

Kort fortalt hadde vi en “utløsning” av potensialet som ligger i det gule feltet når Cevira avtalen kom på bordet.

P&F charting kan bli seksjonert i flere bolker utover i tradingrangen. Hvor man tar telling på
relevante områder. Volum, nedturer, topper osv. Kommer litt an på hvilken kontekst de viser seg ved.

I det gule området hadde vi en topp hvor vi fikk inn “supply” og man genererte en såkalt “vegg” til nedsiden. Som i seg selv var en liten tradingrange. Opptelling på denne ga meg en telling på 15. Utgangspunkt da er LPS eller laveste punkt i den lille tradingrangen og topp. Dette gir da en estimert område man kan forvente prisen å bevege seg til ved en oppgang.

(Etter boken tar man først telling på det mest konservative som bare er LPS og bunn. Dette gir det mest konservative anslaget. Gir dette en akseptabel Risk:Reward kan man gå litt dypere inn i det. Etter dette kan man se på bunn, topp og midten av rangen. I dette tilfellet ville midten av tradingrangen gitt target på 59. Ikke merket dette på chartet )

Foreløpig opptelling på den siste tradingrangen som utspiller seg gir et foreløpig target på mellom 82-92 kr. Men man har ikke fått en bevegelse til oppsiden enda.

Litt feil av meg å si kortsiktig target, da det er personlig hva noen ser på som kortsiktig. Men tar man høyde for hele tradingrangen så har man mye høyere targets.

Nå er det viktig å forstå at p&f count ikke er en fasit i seg selv. Men kan vise vei eller hjelpe deg til å se potensiale i en bevegelse. Og selv om man når en target betyr det heller ikke at man selger, med mindre du har nådd målet ditt. Slik jeg blir lært er hver aktuelle target en “Stop, look and listen” hvor man blir ekstra årvåken på prisbevegelser for å se etter distribusjon av større karakter.

Etter hvert som hver target blir oppfylt kan man ta en ny telling og se om man ser potensial for mer opptur hvis man får brudd til oppsiden. Det er ikke nødvendigvis alle områder du finner i rangen som viser seg relevante på vei opp. Men mest sannsynlig vil områder hvor man får “pustepauser” på vei opp, gjenspeile seg i en p&f telling i tradingrangen. Disse områdene vil da gi sine egne p&f tellinger. Samsvarer denne tellingen med targets du har fra tidligere tellinger fra lavere områder er dette gode indikasjoner på at du er på rett vei. Dette kan også bruke som “timingverktøy” for når prisen nærmer seg klar til å bryte ut av rangen. Koble dette sammen med spread, volum, prisbevegelser+++, så har man gode forutsetninger for å time riktig inngang.

Det som er spennende på sikt er om hele den større tradingrangen som går flere år tilbake blir relevant. Da snakker man potensiale!

Men foreløpig forholder jeg meg til de mindre bevegelsene. Og skal heller komme tilbake til denne når man har en ny base på oppsiden, med tydelige tegn til akumulering.

10 Likes

For de som er interessert i å trade i denne aksjen har jeg lagt merke til at kursen veldig ofte reagerer opp med minst 10% når det nås en RSI på 40.

5 Likes

Er det ikke på tide at vi nå bryter opp?

1 Like

Ingenting hadde vært bedre, men jeg mistenker at aksjen vil bevege seg avventende innenfor den opptegnede trekanten frem til Q3. I utgangspunktet befinner aksjen seg i en descending triangle, men jeg vil bli overrasket om støtten på ca 49 brytes.