Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Aksjen gjorde seg teknisk sterk på dette nivået med at det ble handlet en del her før Q3, så jeg blir ikke overrasket om 50 tallet nå er historie.

5 Likes

Ingenting å vente på, jeg økte idag etter å ha solgt nano med god gevinst siste dager.
Vi er vel snart ved punktet da “alle” skal inn

2 Likes

For noen voldsomme svingninger vi skulle se nå da!

1 Like

Økning i volum siste time uten særlig progresjon til oppsiden. Avtagende volum før dette. Kan få en liten reaksjon til nedsiden for å teste brudd.

Men er for tidlig å si. Tydelig test kommer på daily. Spørsmålet er hvor høyt opp før testen kommer.

3 Likes

Synes handelen i intervallet 62-63 var avvikende sammenlignet med historisk handel i aksjen.
Plutselig kom det algoer som forstyrra ordrebildet både opp og ned med poster på 50 aksjer, samtidig som det ble handlet og solgt endel volum uten å bryte ned under 62 eller over 63 kr.

Første tanken som slo meg var at noen forsøker å skape en toppformasjon, uten at jeg direkte kan vise til at dette er ett typisk handelsmønster som ligger nær en topp.

Uansett, oppsiktsvekkende 30 minutter syntes jeg det var.

1 Like

Tidligere når dette volumet (ca 60000-65000) har komt på Hourly oppadgående trend, har den alltid snudd. Blir artig å se om samme skjer nå og man vil få en test ned mot 60. Eller om det blir absorbert av markedet på vei opp.

1 Like

Det er meget mulig du har rett, men det hele føltes iscenesatt.

1 Like

Jeg er ikke uenig i hva du skriver. Jeg følger ikke med på ordrebok osv. Så kan godt være at oppførselen du observerte har skjedd på tidligere topper også. Med andre ord, å holde kursen oppe på nivået med algoer for å kvitte seg med en sum før den blir kjørt ned igjen.

Det som blir spennende å se er uansett hva som skjer denne gang. Tidligere har det alltid komt en nedtur. Og det er jo karakteren på denne bevegelsen vi ønsker å se annerledes denne gang.

Personlig vil jeg se testen komme så tidlige og så tydelig så mulig. En fortsatt oppgang langt over 60 før test vil bare gi større fallhøyde hvis prisen skal testes ned mot tidligere motstand. Trenger selvfølgelig ikke skje at prisen må helt ned til 60. Men den ligger å lurer som en utestet motstand til nedsiden før man har fått en test som ligger høyere oppe.

2 Likes

Joda, det var en observasjon i nåtid (15:00-15:30) som i retrospekt kan bli tolket som ett teknisk signal for salg.

Det er egentlig kun en refleksjon over ett handelsmønster pågående i 30minutter som hadde til hensikt å skape den bevegelsen du beskriver kan komme til å utfolde seg.

Undringen min går mest på at det hele fremsto iscenesatt uten reel kjøps eller salgsetterspørsel, men med rotasjon av aksjer i intervallet med formål å generere dette signalet som er forventet på det nivået.

Er enig i at det teknisk sett er på sin plass at bruddet over 60kr skal testes for å definere støtte.

2 Likes

Ser meget bra ut.

4 Likes

12 millioner omsatt på 40 minutter etter åpning er episk i PHO.

Edit:
Drøye 16,5 millioner kl 10.50

Sjekk volumspike på kvarterschart her:

13 Likes

Melder meg inn i klubben til Sulzrox og tar på de lange brillene. Et overblikk som forteller en spennende historie om volumet i aksjen.

Fallende topper på volumet markert med orange strek. Tyder på at vi her snakker om slutten på en konsolidering som har vart noen år og vandret hvileløst mellom 35 og 65kr

(men de aksjene fant aldri veien til topp 50 listen. Noe som er “mot normalt”)

Det ville være på sin plass å gratulere de tålmodige om den klarer å avslutte over forrige topp på 64,50kr med en grei margin.

Trading og closing over 64 vil være et oppsiktsvekkende bullsignal, for da begynner det å bli veldig klar bane oppover.

Litt gammelt chart:

Her er mine lange briller, tilbake til finanskrisen:

4 Likes

Kva tenker de at aksjen må stenge over, for å bryte opp over trendkanalen?

1 Like

3 Likes

Ukes logchart
Potensiale opp mot 120-130

10 Likes

Gule streken sammen med stokastisk her er acummulation/distribution, altså en indikator på hvor presset i ordreboken ligger.

Det at aksjen trader mot 64 og over på høyt volum er et tradisjonelt sterkt kjøpssignal, så den oppfører seg helt eksemplarisk teknisk gher:

9 Likes

Noen som kan oppdatere på det tekniske?

Kort fortalt:
giphy

5 Likes

Trader på høyeste kurs siden 2004, men det normale i norsk biotech vil jo være solide pullbacks på veien her:

Det akkumulerte volumet for de siste ukene begynner å bli betydelig:

2 Likes