Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

pi-coin

Noen som har noen formening om pi-coin? Er en ny cryptomynt og den første som kan mines med telefonen.
Bare litt over 10 000 medlemmer enda.

https://minepi.com/kennny

1 Like

Jeg kjenner lite til mobilmining, men vet at Electroneum driver med det - de selger også en smarttelefon til 80$, med utviklingsland som målgruppe.

Det skader jo ikke å teste det ut - forhåpentligvis…! Ser de har iphone-app så da er det sikkert ganske sikkert…

Hva tror folket om pi network. Mining på en app?
Lansering for kjøp/salg etterhvert?

Noen tanker? :blush:

Mange mener at PiCoin er en scam og sammenligner det med pyramidespill. Og jeg ser jo poenget, du får mer “betalt” for å verve venner.
Samtidig så ser jeg ikke så mange insentiver for utviklerne dersom det skulle være scam. Per nå er det ikke noe med appen som de kan tjene penger på såvidt jeg vet. Så personlig er jeg usikker på om det er en scam eller ikke.

En annen ting å tenke på er jo det vanvittige antall coins som er i systemet, og hvor mange det blir før de setter et tak. Verdien pr coin kan ikke bli noe særlig stor tror jeg, sannsynligvis langt under 1 dollar.

Men skader det å bli med? Appen har ikke tilgang til noe annet på telefonen, det stjeler 15 sekund av livet ditt hver dag, bortsett fra det så tror jeg ikke folk tar skade av å bli med.

1 Like

Enig med dine momenter. Det koster nada, og dermed mener jeg dette ikke er noe scam. Et moro bet, uten nedside. Fordelen her er miningprosessen og antallet. Ser for meg denne som en kryptomynt man kan bruke mer i det daglige, og kanskje ikke storevalue i like stor grad som BTC.

Har blivit invitert til denne. Noen fler som miner ”PI”.
Skjønner ikke helt poenget. Kan man bruke sine PI coins till noe?
Er generellt skeptisk, men tanken med mining via mobil er ikke dum, vanlig mining er ekstremt energikrävande.
Tilgängligheten blir betydlig Bedre, alla har minst 1 mobiltelefon

Uten at jeg har satt meg helt inn i det så ryktes det pyramidespill? Men er vel uansett som alt annet av krypto, håper på en fundamental verdi i fremtiden eller drahjelp av generell hype og lettjente penger.

Ja, men har svårt å se var pengene skall ”komma ifra”
Annonser?

Ikke enda.

PICoin er ikke Proof-of-Work, så det vil ikke ha noe impact på batteriet til telefonen din. Når det er sagt så er ikke PiCoin Proof-of-Stake heller. PiCoin følger Stellar Consensus protocol, mye likt Stellar Lumens.

Alle coins er forhåndsgenerert. Når du “miner” picoin så får du tildelt en gitt sum pr time. Dette vil pågå til de har nådd målet med 1 milliard brukere. For hver milestone frem til 1 milliard vil antall coins pr time reduseres gradvis.
1mill: 0.4π/hr
10mill: 0.2π/hr
100mill 0.1π/hr
1bill 0π/hr
De er langt i fra de første som har gjort det på denne måten, så dette er ikke noe nytt.

Jeg tror ikke verdien pr coin kan bli så stor, særlig med tanke på hvor mange coins de må generere før de når målet med 1milliard brukere. Supply vil være enorm!

Er det scam? Kanskje. Men les gjerne white-paper og gjør opp din egen mening :slight_smile:

1 Like

Takk for info, nu virker de som de skall lansera mainnet i 2021 och mining rate kommer halveras eller bli 0 när de når 100 miljoner användare.

1 Like

https://twitter.com/PiCoreTeam