Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Polarcus - Generell tråd

Polarcus is an innovative marine geophysical company with a pioneering environmental agenda, delivering high-end towed streamer data acquisition and imaging services from Pole to Pole.

1 Like

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Åpner med et brak her.

Nok en pump etterfulgt av emi.
Et godt tidspunkt å gå over eventuelle ordre man måtte ha inne.

Emi kurs ryktes satt til 1.30 kr ( ikke verifisert mot ABG)

300 millioner i en rettet emisjon og 40 millioner kroner i en reparasjonsemisjon.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=442922

Hva tenker du om prisingen i Emien? DVs at den nok blir på 1,3?

Hører flere som synes dette er noe høy pris.

Jeg er overrasket over at den ble satt så pass høyt, jeg holder meg vekke på disse nivåer. Følger denne grunnet en kollega kjøpte en større post her. Selv sover jeg dårlig med den risikoen slike aksjer medfører.

Kursfall til 1.3 er uungåelig på kort sikt vil jeg tro, mens totaliteten her er bra for de som skal sitte i noen år. Det er teknisk motstand på 2kr og støtte på 0.8 i følge investtech

Jeg har en kjøpsordre inne på 0.85 i tilfelle det skulle bli full panikk. Usansynlig å få på 0.85 men koster meg ingen ting å forsøke :slight_smile:

Jeg håper de som sitter på aksjer benytter muligheten til å selge samme antall som de får tegnet seg for. Det er en betydelig premie mellom nåværende kurs og emi kursen. Av det jeg kan se er det snakk om 1/5 av beholdningen man hadde 25.01.2017

Første jeg hadde gjort var å ringe meglerbordet å hørt.

Polarcus er jo største søppelselskapet som eksisterer, bare se gjennom siste år restrukturering, blir vel neppe siste dette her heller.
Noe er self mer positivt denne gang mot tidligere, nå er oljeprisen opptur oppover, og markedet kan således vøre med og bedre situasjonen dersom polarcus får flere IG bedre kontrakter.
Polarcus røykte for mange fine sigarer I oppgangstiden.
Eg synst det var ett spennende selskap lenge, men etter dolphin konkursen ( nei eg var ikke med), så var varslene mangen om at polarcus kunne bli neste, men dei har, med stadige emisjoner og restrukturering klart IG holde liv i skuta.
Nå har eg ikke følgt med tett siste året, så detaljene kjenner eg ikke, mulig det har bedret seg

Ja, å sigar føringen er nok stor denne helgen og! Gutteklubben grei :laughing:

1 Like

noe heter at “alle gode ting er 3”…

vel,da bør det virkelig ringe ei bjelle når vi nå har en “nummer 4”.

#metooerskeptisktilaksjen

Fantastisk aksje denne her.

Flere gode kontrakter i det siste og gode utsikter!

Jeg kom inn på 1,20-1,40, og det føles som om den bare har gått og gått. Solgte halve posten på 2,62 da jeg tenkte det måtte komme en konsolidering, men den bare fortsetter…det er klart, den var jo godt banka ned også da, virker som om det er en del oppside igjen her basert på momentumet og det at de mest sannsynlig er i starten av en positiv sykel. Tror markedet ble overrasket over at de tjente penger allerede nå, og ting peker oppover fremover.

Og aksjen er nå ned 0,78 %

https://newsweb.oslobors.no/message/454969

Fra E24:
Polarcus leverer sterkere tall for flåteutnyttelse
en time siden · Erik Wasberg
Seismikkselskapet Polarcus leverte i morgentimene tirsdag en oversikt over flåteutnyttelsen til selskapet, og resultatene viser bedring for selskapet.
Selskapet leverte en utnyttelsesgrad i årets andre kvartal på totalt 85 prosent, noe som er en oppgang fra 75 prosent fra samme kvartal ifjor. Til sammenlikning var utnyttelsesgraden på 71 prosent for hele året ifjor.
Ingen av skipene var ved noe verft, men selskapet opplyser at 14 prosent var i overfart (transit) og at et prosent av skipene var i standby.
Polarcus har de siste årene måtte gjennomføre flere restruktureringer. Høy gjeld og et lavere aktivitetsnivå førte til en rekke krisegrep innen oljeservice fra sensommeren 2014.
Nå er oljeprisen på vei oppover, og aktivitetsnivået stiger i bransjen.
Aksjene endte på 2,30 kroner ved børsslutt igår, noe som er en oppgang på hele 75,54 prosent de siste seks månedene.

Nordea : We reiterate our Buy and lift our NAV-based target price to NOK 3.4 (2.5). Our NOK 3.4 target price implies a 10% increase in asset values, up to USD 80-84m, still ~50% below the newbuild cost

Hvad skete der lige i Plcs her omkring kl 16??

1 Like

Supplerer i dag ved det kraftige fald som sker på trods af dagens bekræftelse af at det går langt bedre nu i plcs. Den går op igen om få dage…

1 Like

Bunn av trendkanal, samt god støtte på 2,03

3 Likes

Nogen god forklaring på dagens udvikling med stort køb til højere kurs end gårsdagens lukkekurs, og så et fald derfra med pæn volumen??