Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Hva skjer? - Den var opp 70% på en dag?

Spørmålet kan vel like godt snus på hodet. Hvorfor var den nede under 10,- kroner.

Jeg har ellers ikke sett noen nyheter i verken den ene eller andre retningen, men IT aksjer sliter jo i dette handelskrig kaoset som Trump har satt i gang.

Noen av dere som har kjøpt noen aksjer i PLT? Kjøpte selv en post i dag… Høyrisiko, men vurderer oppsiden som stor her

Fin trend i dag også! Kontrakt på gang?

Tja! Hvem vet om det skulle komme en kontrakt etter bare ett par år med venting så faller i hvert fall jeg av stolen :crazy_face:

Tålmodighet er tingen :smiley: Når kjøpte du deg inn?

Flere år siden, dessverre…

Ser ut som den kun har vært på børs siden slutten av 18?

hvordan er det mulig? De kom jo på børs for under et år siden.

Det er mulig å kjøpe aksjer i selskaper som ikke er notert på børs også!

De har forøvrig hentet inn penger og blitt handlet gjennom forskjellige meglerhus siden 2016.

Hva lå prisen på før de kom på børs?

Mye høyere for min del. Har vært diverse endringer, dvs aksjespleiser, alt omtalt i prospektet.
Jeg oppgir for min del aldri detaljer om egne kjøp og salg. Det er nok andre som gjør det i ulike aksjer og juger stort om hvordan de treffer topper og bunner, og det er et spill jeg ikke vil bidra til når man bare diskuterer med anonyme nick og det heller ikke er verifiserbart.

2 Likes

Blir spennende å se om volumet vil fortsette å holde seg på samme nivå som foregående uke! Har en følelse av at det er noe spennende på gang nå… :slight_smile:

Har lest litt om denne idag.

I slutten av Q1, altså 30 mars, hadde de 107 mill i cash, de brenner ca 20-40 mill i kvartalet, har null inntekter. Det betyr at de per 1 juli har ca 80-90 mill. i cash.Med en kurs på 10,60 => mcap = 86 mill. Altså prises selskapet helt nøyaktig til cash, linse-techen prises til null.

Emi på 6-8 kr og/eller dramtisk økning i inntekter i løpet av året må til for overlevelse. H12019 rapporten kommer 16 august.

Ser ikke så bra ut, eller er det noe som jeg misser?

@Boms

Er det håp her? Noe på horisonten?

Har noen en anelse hva vi kan forvente på Q2 16 august?

Det er vel bare en nyhet om kontrakt for levering av linser som gjelder for selskapet nå. Det sammenfaller neppe med en kvartalspresentasjon, så det er vel egentlig bare om å gjøre at de fremdeles har nok cash igjen til å klare å få inn den første kontrakten.
For meg har det vært mange hint om at nå er det “rett rundt hjørnet” med en kontrakt, så for meg er det bare en konkret kontrakt som kan få opp humøret.

Takk for info. Ser ut som de har nok cash til vare ut året før det begynner å bli tynt. Skal følge med på cashen fremover. Håper de klarer å lande en ordentlig kontrakt snart. Vurderer å ta et lodd etterhvert.

Jeg har fått med meg at dette har vært en smertefull aksje for deg. Det er synd.

Lastet opp med noen aksjer i dag :slight_smile: Kjøpers marked nå!

Deg om det. Fortsatt ingen avtaler, altså ingen inntekter.